עיריית הרצליה בפרוייקט שאפתני – רכבל מרחף מעל לעיר

עיריית הרצליה פועלת בשיתוף פעולה עם חברת SkyTran העולמית, לתכנון הקמת רכבל אווירי המחבר בין תחנת הרכבת למרינה בעיר

מקור: עיריית הרצליה

מקור: SkyTran

עיריית הרצליה מפרסמת הבוקר (ד׳) גם החלה בשיתוף פעולה עם חברת SkyTran העולמית, לתכנון רכבל אווירי המבוסס על טכנולוגיית ריחוף מגנטי בעיר. המיזם פרי פיתוח של נאס״א במקור, נועד לשנות את מערך התחבורה הציבורית בעיר בתוך מספר שנים, וכך אולי לחסוך מתושבי העיר את פקקי האימה עימם נאלצים להתמודד מידי יום. במידה ואתם קצת מתקשים להאמין במיזם העתידני וחושבים כי מדובר במתיחה מאוחרת של האחד באפריל, דעו כי גם אנחנו חשבנו כך ולכן פנינו לקבלת תגובה רשמית מעיריית הרצליה שאישרה את הפרטים.

רכבל אווירי למרינה

במסגרת הפיילוט הראשוני של התוכנית ייבנה מסלול באזור התעשייה בין תחנת הרכבת למתחם המרינה, מסלול בו יוכלו לעבור מידי שעה כ-12,000 איש בקרונות המכילים 2 נוסעים. בשלב השני של הפרויקט ישולבו תחנות במסלול הנסיעה בסמוך למשרדים ומוקדים מרכזיים באזור התעשייה (הרצליה פיתוח), שם ממוקמים משרדי הייטק וסטארטפים רבים. ראש העירייה משה פדלון נתן את אישורו להקצאת המשאבים הנדרשים לקידום הפרויקט, סכום שעדיין לא ידוע בכמה מוערך שכן עדיין נמצא ׳על הנייר׳.

המערכת עצמה מבוססת על מסילות מיוחדות שמותקנות מעל לתשתית הכביש ונתמכת על ידי עמודי התאורה העירוניים. הטכנולוגיה בה משתמשת החברה היא מגלב (Maglev) – טכנולוגיית רחיפה מגנטית – כלומר, הן בקרון והן במסילה מותקנים מגנטים ואלקטרומגנטים, שמשנים את מצבם ויוצרים כוחות שהודפים ומושכים את הקרון (כדי לנוע וכדי לעצור). הנסיעה ברכבת או בקרון הפועלים בטכנולוגיה זו חלקה יותר ומהירה יותר: החל מ-70 קמ”ש בשלב הראשון ועד 240 קמ”ש בשלבים המאוחרים יותר.

החידוש העיקרי, ואחד היתרונות הגדולים של המערכת, מול מערכות הסעת המונים אחרות, הוא היותה זמינה על פי דרישה. כלומר, אין לה לוחות זמנים ואין צורך להמתין לה או לנסוע בקו מסויים ולעצור בתחנות שבדרך. פשוט מזמינים את הקרון באפליקציה והוא עוצר בתחנה הרצויה, ללא עצירות מיותרות בדרך. כמו כן, המיזם ניתן להרכבה בשטח בזריזות וביעילות ואינו מצריך עבודות תשתית ארוכות טווח או חסימת כבישים, בדומה לפרויקטים אחרים מתחום התחבורה.

דוברת עיריית הרצליה, דורית בסמן קובל, מסרה לגיקטיים כי ״כרגע מדובר בחזון, זה חלום, ואנו רוצים להפוך אותו למציאות. יש עוד תהליכים, התנגדויות, אנו נמצאים רק בשלב התכנונים״.

בהתחשב בכך שלפני קרוב לשנה סיפרנו לכם על שיתוף פעולה בין עיריית תל אביב וחברת SkyTran אודות פיילוט דומה שמעוניינים להוציא לפועל, כל שנותר לנו הוא לקוות שאכן מדובר בתכנית עתידית שתצא לפועל. כפי שניתן להתרשם מהתגובות בעמוד הפייסבוק של העירייה, נראה כי התושבים זועמים שאף אחד לא לקח אותם בחשבון, מה שאומר שהדרך לעבר התכנית היומרנית עוד בהחלט ארוכה.

העתיד כבר כאן: עיריית הרצליה פועלת בשיתוף פעולה עם חברת SKYTRAN העולמית לתכנון הקמת רכבל אווירי המחבר בין תחנת הרכבת למ…

Posted by ‎עיריית הרצליה – Herzliya Municipality‎ on Wednesday, April 15, 2015

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "עיריית הרצליה בפרוייקט שאפתני – רכבל מרחף מעל לעיר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסי
Guest

מענין..אבל לא עדיף רכבת תחתית מהרכבת לאזור תעשיה? הרי המרחק קצר אין הרבה מה לחפור..הרכבת תחסוך זיהום אוויר של רכבל אווירי וגם יחסוף “זיהום” של הנוף

יוני
Guest

לא למדנו כלום מהפרק של מארג’ והמונורייל?

יוגב
Guest

זה העתיד ללא ספק! רכב אוטונומי ללא נהג, ללא פקקי תנועה, נקודה לנקודה במקום רשת קבועה של מסלולים קבועים. ניתן בקלות יחסית להרחיב ולהוסיף מסילות והכי חשוב – לוח הזמנים דינמי לכל רכב, לא כמו רכבת שנוסעת חצי ריקה או יותר מדי עמוסה. זה כמו המהפכה בתקשורת של מעבר מרשתות של קווי נל”ן לתקשורת מבוססת “חבילות” – רשת IP – שחוללה את מהפכת האינטרנט. חיבור אחד הביתה ואתה מחובר לכל הרשת במחיל זול וסביר.

אלי
Guest

בדיקה קצרה וחישוב פשוט מראים שזה חירטוט. קודם כל מי בכלל צריך להגיע למרינה בכמויות כאלה? מעבר לזה, בהנחה מקלה 12000 איש בשעה, אומר שחצי באים וחצי חוזרים, כלומר 6000 איש כל שעה עולים על הדבר הזה, בזוגות, כלומר כל שניה זוג אנשים נכנסים לקרונית. זה קצב מטורף שאין מצב שיעמדו בו. סתם זרקו מספרים באוויר באיזה מצגת לראש העיר.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: