היוצר המקורי של אינבוקס רוצה לתקן את כל מה שרע בג’ימייל

הוא עבד על Gmail וגם על Inbox, אבל נמאס לו לחכות שגוגל תקשיב לפידבקים של המשתמשים, והחליט לנקות בעצמו את הממשק העמוס

Gmail Logo

תמונה: Google

בראשית היה ג’ימייל, ואז, ב-2014 ראתה גוגל כי רע, והחליטה להשיק את Inbox, אפליקציה ניסיונית של ג’ימייל עם ממשק פשוט, עוצמתי ונוח מאוד לשימוש. למרות שהשירות זכה לשבחים ולקהילת מעריצים, החליטה גוגל שהיא סוגרת את השירות ומטמיעה חלק מהפיצ’רים שלו לג’ימייל.

עובד לשעבר בגוגל, שעבד גם על ג’ימייל וגם על Inbox (וטוען כי הגירסה שהוצגה לציבור הייתה גירסה “מדוללת” של הקונספט המקורי שלו), החליט שהוא לא מחכה עד שגוגל תתקן את העיצוב העמוס של ג’ימייל, עזב את החברה, והחליט לעשות את זה בעצמו.

בלי פרסומות, בלי עומס של התראות ובלי שתצטרכו להוריד אפליקציה

“לעיצוב רע יש מחיר אמיתי”, טוען מייקל לגט, אשר יודע דבר או שניים על עיצוב מעבודתו בגוגל. “זה עולה לנו בתפוקה, בתשומת הלב שלנו, בשפיות שלנו, בפרטיות שלנו… אני אמור להצליח לקרוא את האימייל שלי בלי שאצטרך להתעלם מים של התראות שלא נקראו וקידומים של פיצ’רים חדשים”. על כן לגט החליט להתחיל לתקן בעצמו את העיצוב של ג’ימייל, כרום וגוגל דוקס, ולהקים סטארטאפ חדש בשם Simplify.

יכול להיות שהשם והקונספט מאוד מוכר לחלקכם מהתוסף הדי מוערך Simplify Gmail, ואני די בטוח שתשמחו לדעת שלגט הוא האיש מאחורי התוסף, שזכה ל-150 אלף הורדות וכ-80 אלף משתמשים פעילים. גם המוצרים החדשים של סימפליפיי יהיו מורכבים מתוספים שמשנים את המוצרים של גוגל – ולא אפליקציה חדשה ומתחרה שתצטרכו להוריד.

לגט מסביר כי השינויים התכופים שגוגל עושה מתחת לפני השטח, יאלצו אותו לעבוד כל הזמן על התוספים, ועל כן הוא חייב להתחיל לגבות כסף בעבור השימוש בהם. עם זאת, לגט מדגיש כי הוא לא מתכנן למכור פרסומות, או אפילו לאפשר לעצמו גישה לנתונים של המשתמשים (אפילו לא מידע שעבר התממה – אנונימיזציה) כמו תוספים חטטניים אחרים.

לדבריו, המודל המתאים ביותר עבור התוספים הוא מודל מינוי בתשלום קבוע, ונכון לעכשיו הוא שוקל לתמחר אותו בדולר עד 2 דולרים בתשלום שנתי. על פי החישובים שלו, הוא יוכל כך לשמר כ-5-10% מבסיס המשתמשים שלו במעבר למודל בתשלום, מה שיספיק להוצאות התפעול של החברה והמוצרים. אם יצטרפו יותר משתמשים, לגט גם לא פוסל הורדה של המחירים בשנה לאחר מכן.

 

עד שיגיע סט הכלים של Simplify, הגירסה החדשה של Simplify Gmail, שפשוט תיקרא Simplify Gmail v2, צפויה להשתחרר במהלך הקיץ. “אני רוצה לדחוף את החברות הגדולות לעבוד טוב יותר, על ידי זה שאראה להם כמה המוצרים שלהם יכולים להיות טובים יותר”, מסכם לגט.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 תגובות על "היוצר המקורי של אינבוקס רוצה לתקן את כל מה שרע בג’ימייל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד מפשוטי העם
Guest
אחד מפשוטי העם

מה הבעיה פשוט להתעלם מזה?
אני מקבל הודעה במייל אני לא מתיחס לרקע. עיקר ההודעה מעניינת אותי. (אני לא מדבר על מצב שבו שמים לנו פרסומת מרצדת במסך שמשגעת את העיניים)

יעקב
Guest

בעברית זה פשוט נראה זוועה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: