SimilarWeb: מדרגים ומנתחים אתרי אינטרנט [סטארטאפ]

חברת הסטארטאפ הישראלית SimilarGroup מציגה את SimilarWeb, כלי למדידת האינטרנט המיועד להתחרות ראש בראש אל מול החברה השולטת היום בתחום – אלקסה

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

עד היום, במידה ורציתם לזכות במדדים ובאינפורמציה מגוונת לגבי האתר שלכם, הייתה לכם רק תשובת אחת ברשת – אלקסה. כעת, סטארטאפ ישראלי חדש בשם SimilarGroup מתכוון להתחרות במגרש של הגדולים, ומציג את SimilarWeb, כלי למדידת האינטרנט, הפועל, לטענת החברה, בצורה הרבה יותר טובה, מתקדמת ונוחה מאשר מתחרתה בשוק, עם בסיס נתונים גדול משמעותית, המסוגל להעניק את הנתונים המעודכנים ביותר.

מפענחים את האינטרנט

SimilarWeb הושק לפני שבועות בודדים, ומאפשר למפתחים, משווקים, בעלי אתרים וכל גולש באינטרנט לאמוד את היקף התנועה לכל אתר ואתר באינטרנט, ולקבל תמונת מצב הנוגעת לדירוג העולמי ודירוג איזורי של האתר לצד מדדים עמוקים הכוללים בין היתר מילות חיפוש פופולאריות, המקורות העיקריים מהם מגיעים הגולשים, אפשרות לצפות באתרים המעבירים תנועה מהאתר או אליו ומגוון רחב של נתונים נוספים.

את הנתונים המוצגים מבססת החברה על המשתמשים והגולשים שלה שהורידו את התוספים שפיתחה בעבר, או שהשתמשו באחד ממוצריה הקודמים – כאשר אלה תוכננו על מנת להעניק למשתמשים אפשרות למצוא אתרים דומים לאלה המעניינים אותם, בצורה קלה ופשוטה. המידע כיום מבוסס על עשרות מיליוני גולשים המשתמשים במוצרי החברה, לצד קרולרים (Crawler) הסורקים את אתרי האינטרנט ומפענחים את התכנים שלהם בהתאם לדרישות החברה.

כעת, לאחר תקופה ארוכה של איסוף נתונים, מוכנה SimiliarGroup להתמודד עם האתגר הגדול ביותר ולהתחרות ראש בראש מול אלקסה. לטענתה של החברה הישראלית, “היא אוחזת בידיה מידע הרבה יותר נכון ועדכני משל המתחרה, ומשלבת אותו בתוך אתר מעוצב, עדכני ונוח לשימוש, בעוד שאלקסה עדיין נראת כמו אתר שנבנה בשנות ה-90 באמצעות מנוע בניית האתרים GeoCities“.

איך בדיוק היא עושה את זה?

בראיון לניוזגיק סיפור אור עופר, מנכ”ל החברה כי החברה החלה את צעדיה הראשונים כבר ב-2007, אז גילו שהצורך העיקרי הקיים באינטרנט הוא מציאת אתרים דומים לאלה המעניינים את המשתמשים, שכן היה מדובר בהליך חיפוש בלתי אפשרי. במשך שנה וחצי עבדו על פיתוח הטכנולוגיה שרצה, מנתחת ולמעשה מבינה אתרים באינטרנט, מסוגלת לזהות את התוכן הקיים בהם וכתוצאה מכך מסוגלת להביא למשתמשים אתרים דומים, שבוודאי יאהבו גם אותם בהתבסס על האתרים הנוכחיים בהם הם גולשים.

כחלק מהתהליך הזה, יצרה החברה פלאגין לדפדפן שנועד להעניק למשתמשים אפשרות למצוא ללא ביצוע תהליך החיפוש, או כפי שהחברה קראה לזה: Discover Without Searching. בעוד שהפלאגין היה פופולארי מאוד, הוא לא היה רווחי ומול החברה עמדה החלטה קשה ואף אכזרית – כאשר לפני כשנתיים החליטה להפסיק את הפיתוח עבורו ולמעשה לסגור אותו לחלוטין. בשלב זה, תהתה החברה כיצד עליה להמשיך הלאה.

לאור העובדה שכללה כבר מיליוני משתמשים וכמויות אדירות של מידע שלמעשה עוזר למדוד את האינטרנט, הביטה החברה על השוק והבינה כי כיום האתר היחיד המעניק ניתוח משמעותי באינטרנט הוא אלקסה, שלמרות שנרכש על ידי הענקית אמזון, נראה כאילו לא חודש מאז. SimilarGroup זיהתה את ההזדמנות בשוק והחליטה להעניק חוויה הרבה יותר טובה, בזכות הבנה גדולה יותר של עולם האינטרנט. לאחר שנה וחצי של פיתוח והרבה תהליכי ניסוי וטעייה, השיקה לפני כמה שבועות את המוצר החדש – SimilarWeb, בתור תחרות עיקרית לאלקסה.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

אלא שכעת נשאלת השאלה הגדולה ביותר – אם לאלקסה אין מתחרים ומדובר בצורך מאוד גדול באינטרנט, איך יכול להיות שאף חברה אחרת לא החליטה לקפוץ על ההזדמנות? עופר מסביר כי עד היום היו כמה וכמה חברות שניסו להתחרות באלקסה, כאשר חלקן נרכשו ויועדו רק לנישות מסויימות בשוק (כגון ארגונים גדולים), חלקן פעלו בטכנולוגיות לא אידיאליות לפעולות אלה וחלקן פשוט לא הצליחו לעמוד בציפיות הגולשים.

עופר מרחיב כי ל-SimilarGroup היה הרבה מאוד מזל, בזכות השתלשלות האירועים בחברה ואופן ההתפתחות שלה, צויידה מראש בכלים ובנסיון הדרוש על מנת להתמודד מול אלקסה. כלומר, החברה מגיע עם הרבה מאוד יתרונות מראש, כגון מאגר משתמשים רחב במיוחד, סטטיסטיקאים שכבר עובדים בשירות החברה ומגוון תוספים ואביזרים שעוזרים להם להבין ולנתח את האינטרנט בצורה טובה. לטענת עופר, עם דרישה לכל כך הרבה משתנים עוד לפני שמתחילים את התחרות, היא הופכת לכמעט בלתי אפשרית עבור יזם ממוצע שמגיע מאפס.

מתכננים לעתיד

SimilarGroup עצמה נוסדה ב-2009 (לאחר שהחליטה לשנות את דרך הפעולה שלה) על ידי אור עופר, המכהן כמנכ”ל החברה וניר כהן, המכהן כקצין הטכנולוגיה הראשי בחברה. עד היום גייסה 3.5 מיליון דולרים בשני סבבי גיוס, כאשר את האחרון שנסגר לפני כשנה הוביל משה ליכטמן, לשעבר נשיא חטיבת המחקר והפיתוח במיקרוסופט ישראל שהצטרף לחבר המנהלים של החברה לאחר ההשקעה, ביחד עם משקיעים נוספים הכוללים את יוסי ורדי וקרן ההשקעות Docor International B.V של קבוצת ואן-ליר.

נכון להיום, הכנסות החברה מבוססות על פרסום באתרים השונים אותה מחזיקה החברה, בנוסף למכירת דמי רישיון ושימוש ב-API שפיתחה. נכון להיום, SimilarGroup מונה כ-25 עובדים הממוקמים במשרדיה בתל אביב, כאשר ההתמקדות העיקרית שלה כיום היא הרחבת החברה וביסוס מעמדה כפתרון העיקרי למדידת הרשת בכל רחבי העולם, בתקווה שיום אחד תתפוס את מקומה של אלקסה ככלי הניתוח העיקרי והטוב ביותר הקיים באינטרנט.

וידאו: SimilarWeb: a new way discover the traffic of any website.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: