לא רצינו לגייס, המשקיעים באו אלינו: SimilarWeb גייסה 120 מיליון דולר

בדרך להנפקה? סימילרווב מודיעה על גיוס ענק ורבעוני שיא בעקבות משבר הקורונה. חלק ניכר מהסכום יעבור למימוש אחזקות של משקיעים ועובדים ותיקים

חברת האנליטיקה ומדידת האתרים והאפליקציות הישראלית, SimilarWeb, מודיעה היום (ג’) על השלמת גיוס ענק של 120 מיליון דולר בהובלת ION Crossover Partners ו-Viola Growth. על אף משבר הקורונה, החברה פתחה בחודש ספטמבר משרדים בסידני, אוסטרליה, ומתכננת לפתוח בחודשים הקרובים משרדים נוספים בצפון אמריקה ובאירופה.

כלי אנליטיקות לכל גורם

סימילרווב פיתחה מערכת המסוגלת לאסוף מידע ממאות מקורות, ולהצליב אותו עם אלגוריתמים מבוססי ML כדי לספק אנליטיקות של פעילות דיגיטלית. רובנו מכירים את מערכת האנליטיקות החינמית והבסיסית שלה שמאפשרת לראות נתונים ולבצע מחקר על אתרים ואפליקציות שונות ברשת, אך החברה פיתחה כבר מוצרים נוספים לקהלים שונים בעולמות הדיגיטל: מכלי לצוות השיווק, לכלים לצוותי מכירות של תוכן דיגיטלי, כלים לאתרי מכירות ואפילו כלי למשקיעים שמאפשר הבנה של ביצועי חברות דיגיטליות שונות. בחברה טוענים כי בין לקוחותיהם נמצאות גם חברות כמו גוגל, אדידס, וולמארט ו-P&G.

היום (ג’) מודיעה SimilarWeb על השלמת גיוס ענק של 120 מיליון דולר בהובלת ION Crossover Partners ו-Viola Growth. בראיון לגיקטיים מספר אור עופר, מנכ”ל ומייסד SimilarWeb, כי החברה כלל לא תיכננה לגייס. “לא התחלנו (תהליך גיוס, ע”ב). הם באו אלינו. נפגשנו עם גילי מ-ION. הכרנו אותה כיועצת, והתרשמנו ממנה מאוד ותוך כדי התפתחה מערכת יחסים והם הגיעו עם הצעה בשיתוף ויולה. זה קרה ממש לאחרונה”.

העסקה כוללת גם השקעה ישירה, וגם רכיב סקנדרי במסגרתו יירכשו מניות מבעלי מניות קיימים. “עובדים ובעלי מניות יקבלו את האפשרות לממש. גם אנשים שהשקיעו בחברה לפני 11 שנה”, מסביר עופר.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

עוד טוען עופר כי מגיפת הקורונה הובילה את החברה לשני הרבעונים הטובים ביותר בתולדותיה, עם ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) של מעל ל-100 מיליון דולר. הצמיחה של החברה במהלך משבר הקורונה קשורה יד-ביד במעבר של גורמים רבים לעולמות הדיגיטל. עופר טוען שחברות רבות האיצו את האסטרטגיה הדיגיטלית שלהן ובמסגרת התהליך צריכות גם לקבל נתונים על הנעשה בשוק. “כולם נכנסים באגרסיביות”, הוא מסביר. “יש לך מלא Winners ו-Losers, וכולם חייבים לקבל בבאופן שוטף דיווחים על השינויים בעולם הדיגיטל”.

על אף ההתקדמות המרשימה של החברה, עופר טוען ש”אנחנו מרגישים שאנחנו עדיין בתחילת הדרך”. עופר לא שולל רכישות אגרסיביות והתרחבויות לשווקים חדשים, כמו גם את הרעיון של הנפקה.

מצד אחד פותחים משרדים ברחבי העולם – מצד שני רק רבע מהעובדים מגיעים למשרד

במסגרת אותה צמיחה מרשימה כאמור, SimilarWeb מתכננת לפתוח משרדים נוספים בצפון אמריקה ובאירופה, בנוסף למשרדים החדשים של החברה בסידני והמשרדים הקיימים של החברה במגדלי עזריאלי שרונה – משטחי המשרדים היקרים במדינה. כל זאת קורה על רקע המשבר שמשנה את עולם העבודה. “זה מוזר”, מתוודה עופר. “אתה מעביר למשרדים ענקיים, משקיע בזה אבל הנוכחות לא מלאה. זה מרגיש מוזר, אבל אתה עוד חושב שבהמשך הדרך הסיטואציה המטורפת הזאת תיגמר ונחזור למצב יותר שפוי”.

כיום החברה מפעילה את משרדיה, ומאפשרת לעובדים להגיע אליהם אם הם מרגישים בנוח. “25% מהעובדים בוחרים להגיע למשרדים” חושף עופר, אשר מסביר שהחברה בדקה עם עובדיה כיצד הם היו רוצים לעבוד לאחר עידן הקורונה. “החלטנו שנחזור ל-3 ימים מהמשרד ויומיים מהבית. עשינו שינוי אסטרטגי אבל זה מצריך משרדים, ומאוד חשוב לנו ולעובדים הפנים-מול-פנים. אולי לא כל יום, אבל 3 ימים בשבוע לפחות”.

240 מיליון דולר גיוסים ב-13 שנה

SimilarWeb הוקמה ב-2007 על ידי אור עופר, מנכ”ל החברה, שתכנן בכלל להקים להוריו האמנים רשת חנויות תכשיטים אינטרנטית. לאחר מספר פיבוטים, החלה החברה לפתח את שירות ניתוח תנועת הגולשים לאתרים. עד כה רכשה החברה 3 חברות, 2 מהן ישראליות: הראשונה היא Tapdog הישראלית שפיתחה פלטפורמת מודיעין תחרותית, המספקת תובנות מעשיות לארגונים; אחריה היתה זו Swayy הישראלית גם כן שמתמחה בניטור טראפיק והמלצות תוכן ברשתות החברתיות; האחרונה היא Quettra האמריקאית, המאפשרת אנליזה מעמיקה הכוללת זיקה בין מותגים, מאפיינים דמוגרפיים משוערים ואפילו הסבר על סיבת התקנה או אי-התקנה של האפליקציה

הגיוס האחרון של החברה הושלם ב-2017, אז היא גייסה 47 מיליון דולר – גם אז השקיעה בחברה קרן Viola. העיסקה הנוכחית מביאה את סך גיוסי החברה לגובה של 240 מיליון דולר.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

9 תגובות על "לא רצינו לגייס, המשקיעים באו אלינו: SimilarWeb גייסה 120 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

מדובר בחברה אמריקאית לכל דבר המטה המרכזי שלה בארהב למה קראתם לה ישראלית?

מהנדס
Guest

חולה על הכותר:
“לא רצינו לגייס, המשקיעים באו אלינו”
אני חושב קצת צניעות לא תזיק

ASD
Guest

״לא רצינו לדלל אבל היינו זקוקים לכסף״

אבי
Guest

“לא רצינו לפרגן אבל היינו חייבים לכתוב תגובה”

josh
Guest

אכן קצת צניעות זה ערך הולך ונעלם אצל חברות הסטרטאפ כל אחד בטוח שיש לו את מובילאי הבאה…. ואם מדברים על צניעות , אז אור הוא תותח אבל היה עוד יזם. אור לא הקים את החברה לגמרי לבד, גם ניר היה שם

חיבס
Guest

כבר הספקנו לשכוח לה שהם פיטרו בתחילת הקורונה?

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

לא יודע מה יותר חרטא, זה שלא רצו לגייס או זה שמצליבים משהו? עם ML..

אלי
Guest

רק אלוהים יודע למה להשקיע 120 מיליון דולר בחברה כזאת, עם חצי מהסכום הם יכולים לבנות כזאת לבד בתוך שנה.
חחחחח אבל שימשיכו להשקיע הפראיירים

רמי
Guest

פיטרו הרבה, שיפרו את האקסל והזרימו עוד מיליונים לחשבונות המייסדים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: