6 סימני אזהרה לאסטרטגיה מוטעית במדיה חברתית

מהם הסימנים לאסטרטגיה מוטעית או בעייתית לארגון או מותג ברשתות החברתיות. עדי זוהר מסבירה ומדגימה

הרבה מאד חברות מתחילות פעילות בפייסבוק ללא תכנון ומחשבה תחילה. לדוגמא – מטילים על המזכירה לפתוח עמוד בפייסבוק, “ואחר-כך כבר נראה מה נעשה עם זה…”. חשוב להבין שפעילות בפייסבוק יכולה גם להזיק למותג אם עושים אותה לא נכון. לפעמים חברות מחליטות על פעילות מסודרת אך אינן בונות אסטרטגיה לפעילות ואם כבר בונים אסטרטגיה – לא תמיד היא מתאימה למותג הספציפי אותו מעוניינים לקדם.

ישנם מספר סימנים שיכולים להצביע על אסטרטגיה מוטעית במדיה החברתית:

אילוסטרציה (מקור: stock.xchng)

אסטרטגיה לא ברורה

חשוב לשאול את עצמך (או את מי שמנהל עבורך את הפעילות במדיה החברתית) – “למה אנחנו פועלים בפייסבוק/טוויטר/לינקדאין/כדומה?”. מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג באמצעות השימוש בכל אחת מהרשתות החברתיות? יש חברות שמתאים להן לפתוח בלוג, לדוגמא, ויש חברות שפחות. יש חברות שהפעילות הקלאסית שלהן היא בפייסבוק ויש כאלה שיותר מתאים להן לינקדאין. צריך להחליט מה אנחנו רוצים להשיג ולהתאים לכך את הפעילות המתאימה ברשת החברתית הרלוונטית.

חוסר פוקוס במספר רשתות חברתיות

חברות רבות רוצות – עמוד בפייסבוק, פרופיל בטוויטר, קבוצה בלינקדאין, ערוץ ביו-טיוב ומשתמש בפליקר, אך מבלי שיהיה להן הזמן לטפל בכל הפעילות הזו ואז נוצר מצב שבו כל ערוץ מקבל מעט תשומת לב. לפעמים עדיף נוכחות חזקה במספר מצומצם של רשתות על נוכחות חלשה בכולן (מכירים את הפתגם – “תפסת מרובה לא תפסת”?).

חוסר עקביות בפעילות

חשוב לשמור על עקביות. אם לא תעדכן את הפרופילים באופן רציף וקבוע אנשים לא יעקבו אחריך. חשוב לדאוג לתוכנית רציפה, עקבית ומסודרת. חשוב להיות מודעים לכך שמדיה חברתית זו מחויבות וחשוב להכין את עצמך לכך – אם זה על ידי קביעת זמן ביומן או הקצאת כוח אדם למטרה זו.

משימות יומיומיות אינן אסטרטגיה

אנשים רבים בונים טקטיקה לפעילות ומציגים אותה כאסטרטגיה. מדיה חברתית דורשת שימוש בצעדים קטנים למען מטרה גדולה. צעדים כמו לדוגמא שיחות עם גולשים, ניטור מותג והקשבה לשוק, קידום תכנים וכדומה. חשוב שהפעילויות היומיומיות שאנחנו עושים יתיישרו עם האסטרטגיה שבנינו לפעילות ומטרותיה. בשביל להימנע מבעיה זו כדאי לתכנן מראש ולהתחיל את הפעילות רק אחרי שתכננו את הפעילות ומטרותיה.

אי מדידת הפעילויות

ללא מדידת הפעילויות לא ניתן לדעת אם האסטרטגיה עובדת או לא ומה כדאי לשנות. לדוגמא – בפייסבוק ניתן לראות לאיזה סטאטוס אנשים יותר התחברו באמצעות כמות (וסוג) התגובות והלייקים וכך ניתן לדעת איך ומה הגולשים חושבים על מה שהחלטנו לעשות. המדידה לא תמיד כמותית וברורה מאליה ולרוב נובעת ישירות מסוג הפעילות אך חשוב מאד לעקוב אחר הנתונים ולהשוות בין הנתונים וללמוד אותם לעומק. המדידה לרוב נובעת מהמטרות שהגדרנו.

אין בכלל אסטרטגיה

רק כי פתחת פרופיל ברשתות החברתיות ואתה מפרסם תוכן לא אומר שיש לך אסטרטגיה. שאלת את עצמך או את הצוות שלך האם באמת יש לך אסטרטגיה? אם לא אז הגיע הזמן לבנות אחת!

עדי זהר

חובבת תקשורת וטכנולוגיה. מתוך אהבה למדיה החברתית עובדת כמנהלת תוכן וקהילות בבלונד 2.0 ומשלבת את אהבתה לכתיבה ולתחום המדיה החברתית בכתיבת בלוג בנושא. אוהבת תמיד להיות מעודכנת בכל ההתפתחויות והחידושים הטכנולוגיים בתחום המדיה החברתית והצילום. הבלוג שלי: http://adisocial.com

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: