שייקר מגייסת גם ממוטורולה מוביליטי [גיוס]

הסטאטראפ הישראלי שייקר מצליח לגייס עוד כספים מגוגל, דרך זרוע ההשקעות של מוטורולה מוביליטי. דרכה של שייקר לעולם הסלולר נראית טובה כעת מאי פעם.

מקור: תמונות מסך מאתר האפליקציה, יח"צ, עיבוד תמונה

מוטורולה מוביליטי, יצרנית הסלולר שנרכשה זה מכבר על-ידי ענקית החיפוש גוגל, הודיעה אמש (רביעי) כי החליטה להשקיע בסטארטאפ הישראלי שייקר.

ההשקעה פותחת את הדלת לעתיד סלולרי מעניין עבור הסטארטאפ הישראלי הצעיר, ומהווה המשך של השקעת גוגל בחברה, בעקבות השקעה של Innovation Endeavors, זרוע ההשקעות של גוגל, במסגרת הגיוס הראשון (Series A) של החברה.

שותפים עסקיים

ההשקעה החדשה, שלפי דיווחים הגיעה לגובה של  2.3 מיליון דולרים, פחות חשובה לאור סכומה, אך חשובה מאוד לאור מי בעצם עומד מאחוריה. מצד אחד, גוגל כבר השקיעה בחברה בצורה ישירה, באמצעות קרן השקעות ההון סיכון שלה, Innovation Endeavors, עליה מנצח אריק שמדיט. השקעה זו כבר מבהירה את הפוטנציאל שרואים בגוגל בעשייה של שייקר.

העובדה שכעת מצטרפת אל קבוצת המשקיעים בחברה גם אחת מיצרניות הסלולר הגדולות בעולם, כזו שבמקרה או שלא במקרה נרכשה לאחרונה על-ידי חברת גוגל, סותמת את הגולל על הדילמה האם שייקר תיכנס לעולם הסלולר, והופכת את הדילמה לעובדה; שייקר בדרך לסלולר, בין אם זה יהיה בתוך פייסבוק או בצורה אוטונומית.

 מסן פרנסיסקו מאהבה

שייקר נמצאת כרגע בתקופה טובה מאוד, לאחר שבספטמבר האחרון זכתה בתחרות הנחשבת TechCrunch Disrupt שנערכה בסן פרנסיסקו. החברה היתה בבטא סגורה במשך כ-10 חודשים בארץ, ופועלת כרגע כאפליקציה לפייסבוק, איתה ניתן לשדרג את חוויית השימוש בפייסבוק. שייקר למעשה משדרגת את  הממשק הסטנדרטי של פייסבוק והופכת אותו לחדר תלת-ממדי, כאשר כל חשבון של משתמש מקבל ייצוג בחדר החדש על-ידי אווטאר, בדומה לדמויות של סימס או משחקים דומים אחרים.

במרחב התלת-ממדי האפליקציה תולה תמונות על הקיר, אשר נלקחות מפרופיל הפייסבוק עצמו, כך שגם את התמונות על הקיר תזהו והן יעזרו לכם להרגיש יותר בבית במרחב הווירטואלי החדש. כל דמות ווירטואלית כזאת נושאת מעליה את תמונת הפרופיל של בעל החשבון. לדמויות השונות ישנן אפשרויות אינטראקציה בתוך המרחב התלת-ממדי, כך שהן יכולות גם להגיב אחת אל השניה או לעשות דברים לבד.

אלטרנטיבות בפתח

שייקר, הזמינה היום רק למשתמשים ישראליים, מתכננת להשיק את האפליקציה לקהל האמריקני במהלך Q1 של 2012, לפי הודעת מוטורולה מוביליטי. בעקבות הזכייה בתחרות היוקרתית, סבב הגיוס המשמעותי הראשון, וכעת הבעת האמון הנוספת מצד “מוטו-גוגל”, חובת ההוכחה היא על שייקר. החברה צריכה להראות למשקיעיה כי היא יכולה להישאר בחזית הטכנולוגיה והחדשנות, ולהמשיך להמציא את עצמה מחדש.

זאת, בעיקר כאשר הרעיון לשדרג את פייסבוק אינו ייחודי לחברה, ואפליקציות רבות מנסות לעשות את זה. גם הרעיון של יצירת סביבה ווירטואלית שתתבסס על אנשים מתוך פייסבוק זוכה לביטויים נוספים, וחברות סטארטאפ אחרות כבר החלו ליישם צורות אחרות של הרעיון (ראו למשל את dot-friends הישראלית).

וידאו: שייקר, אפליקציה לפייסבוק

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

4 תגובות על "שייקר מגייסת גם ממוטורולה מוביליטי [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רפאל
Guest

אהבתי את הגרפיקה של dotfriends

מאור
Guest

מצד אחד אני מפרגן לשייקר…
מצד שני… 17.5 מיליון דולר גיוס לאפליקציית פייסבוק????

רון
Guest

1. האפליקציה לא “משדרגת את פייסבוק לחדר תלת מימדי” – אם כבר חדר דו מימדי בגרפיקה איזומטריט
2. שייקר נמצאת במקום נוראי של 30,000 משתמשים חודש
3. אני לא יודע מי מכר את הנשמה שלו לשטן שם שהם מצליחים לגייס כל כך הרבה כסף על האפליקציה הפח הזאת

ac_dc
Guest

נראה לי שבסופו של דבר dotfriends תעקוף אותם בשקט בשקט…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: