איך משכנעים את מנכ”ל גיטהאב להשקיע בסטארטאפ שלך?

בניגוד למה שקורה במרבית הסטארטאפים בשלב הזה בחייהם, שחר פוגל, מנכ”ל הסטארטאפ Rookout אינו מייסד-שותף בחברה. אחרי שני עשורים בהובלת צוותי פיתוח, מוצר, השקעות הון-סיכון וניהול סטארטאפים, מספר לנו פוגל איך ממשיכים לגייס אחרי סיד, על האתגרים בגיוס ושימור עובדים ואיך זה להיכנס כמנכ”ל חיצוני למערכת שכבר עובדת. פרק חדש ב”עוד פודקאסט לסטארטאפים”

מה קרה באפליקציה שלי? מקור: Unsplash

בפרק השבועי של “עוד פודקאסט לסטארטאפים” שוחחנו עם שחר פוגל, מנכ”ל הסטארטאפ  Rookout (רוקאאוט). שחר הוא מקרה מיוחד, הוא מנכ”ל שאינו מייסד שותף בחברה. הוא חבר של המייסדים מהשירות הצבאי, מכיר את החברה מהיווסדה, אבל הוא מונה לתפקיד המנכ”ל על ידי בורד המשקיעים לאחר סבב גיוס הון מסדרה A של החברה, כדי לקחת אותה לשלב הבא ולהוביל אותה לצמיחה משמעותית לקראת סבבי הגיוס הבאים שלה. בין המשקיעים בחברה – נאט פרידמן, מנכ”ל גיטאהב.

“תוספת של עוד 2 שעות עבודה בכל יום לא תוביל לשינוי”

בפרק דיברנו עם שחר על הדרך בה הוא מייצר צמיחה, איך להמשיך את בניית הסטארטאפ אחרי גיוס הסיד. שוחחנו איתו על שלל האלמנטים ביום שאחרי סבב הגיוס, איך מגייסים הנהלה בכירה, בניית מוצר, איך ניגשים לשיחה עם לקוחות, בניית מערך השיווק ומכירות בהתאם לסטטוס החדש, וכמובן גיוס עובדים לצד ניהול ושימור עובדים קיימים. לדברי שחר: “אם אתם עובדים באופן קבוע 10-12 שעות ביום, לא רק בתקופות שיא שיש בפיקים, ועדיין לא מצליחים להגיע לאן שאתם מכוונים. אז לקרוע את עצמכם עם תוספת של עוד 2 שעות עבודה בכל יום לא תוביל לשינוי. צריך לבדוק איפה הבעיות בעשייה השוטפת שלא מאפשרות להשיג את המטרות”.

שחר סיפר בפרק שעם הגעתו לחברה למרות הרצון לרוץ מהר הוא החליט להקשיב לשטח לפני שהוא מתחיל לבצע מהלכים. אמנם יש מנכ”לים שממהרים לעשות שינויים גדולים עם כניסתם לפי תזות שהם אימצו לעצמם, אבל שחר החליט לדבר ולשמוע את עובדי החברה בכל הדרגים, להאזין ללקוחות על ידי כך שהוא “זבוב על הקיר” בשיחות תמיכה ושיחות תקופתיות עם הלקוחות. רק אחרי שלב איסוף המידע מהשטח הוא החל לבצע מהלכים שישפיעו על הסיילס, פרודקט, מרקטינג ועוד. “אתה נכנס לחברה עם דינמיקה, עם לקוחות, מערכות יחסים בין קבוצות שונות בחברה. אתה צריך להבין איך לקחת מכל זה את הדברים הטובים שעובדים, איך אתה מנתח את הדברים הפחות טובים. איך אתה רוצה לראות את החברה בעוד שנה – בעוד שנתיים”, אומר פוגל.

עוד דובר בפרק מדוע זו טעות לשקף לבורד שהכל תמיד חיובי, הדינמיקה עם הבורד צריכה להיות סביב אמון המאפשר לשקף מה שבאמת קורה בשטח ולהיעזר בחברי הבורד. חברות צריכות שלמשקיעים יהיה בטחון ורצון לעשות השקעות פולו בחברה גם בסבבים הבאים וגם שיוכלו לדבר על החברה באופן חיובי בשיחות שהם עושים עם מקבילים אליהם בתעשיית ה- VC. כדי להגיע למצב הזה לא צריך להמתין רק לישיבות כדי לתקשר עם המשקיעים, אלא לנהל מערכת יחסים אישית ורציפה עם כל אחד מחברי הבורד.

בעברו שחר בילה את שני העשורים האחרונים בהובלת צוותי פיתוח, מוצר, השקעות הון-סיכון וניהול סטארטאפים. שחר הוא ממר”מניק, שירת כעשור ביחידה 81, גר באנגליה ובשוויץ ועבד בקרן הון-סיכון ובמספר חברות סטארטאפ.

הסטארטאפ Rookout (רוקאאוט) פיתח מערכת המאפשרת זיהוי מהיר של תקלות בסביבת קוד חיה, בשפות ובתשתיות ענן שונות. המאפשרת לצוותי פיתוח להבין מה קורה באפליקציות שלהם בצורה הרבה יותר מהירה, לאפשר למפתחים לקבל את כל המידע שדרוש להם בלחיצת כפתור, ללא תלות באנשים אחרים בארגון או בספקי שירות חיצונים של הארגון. המוצר הראשון שפיתחה החברה מאפשר למפתחים לחלץ מידע מקוד באמצעות איסוף נתונים מהיר ובזמן אמת, ללא צורך בכתיבת קוד נוסף ומבלי לעצור את הקוד החי.

האפליקציה ממשיכה לרוץ כרגיל, בעוד שהמידע, שהמפתח ביקש מהמערכת במספר קליקים, נאסף בנקודות העצירה המתבקשות. הייחודיות בטכנולוגיה היא ההפרדה של שכבת המידע משכבת הקוד, והיכולת לגשת לשכבת המידע מבלי להשפיע על שכבת הקוד. הדבר הזה בעצם שינה את הצורה שבה מפתחים תופסים את הקוד שהם כותבים ואת האינטראקציה איתו.

כעת רוקאאוט יוצאת עם מוצר משלים המיועד לתחום הלוגים בענן. מכיוון שהרצת לוגים בענן זהו שירות יקר, לחברות אין ברירה אלא להחליט מראש לתקופה של כשנה על כמות המידע שיעבור דרך חברות ניהול הלוגים. המוצר השני שפיתחה רוקאאוט מאפשר לחברות לצרוך לוגים דינאמית לפי דרישה מבלי להחליט שנה מראש על רמת הלוגים בפרודקשן ובסביבות אחרות. כל מפתח יכול לקבל באופן מיידי את הלוגים והמידע הדרוש לו מהקוד כדי לפתור באגים מהר ובכל סביבת ריצה. בין המשקיעים בחברה נמנים סיסקו, TLV Partners, אימרג׳ ומנכ״ל גיטהאב נאט פרידמן. החברה מעסיקה עשרות עובדים בישראל ובארה”ב.

 

 

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

1 תגובה על "איך משכנעים את מנכ”ל גיטהאב להשקיע בסטארטאפ שלך?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ע.ל.
Guest

שחר אדם מדהים, הכתבה הזו רק מחזקת את זה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: