ראיון עבודה? הנה 7 טיפים שיעזרו לכם להותיר רושם ראשוני מעולה

בני אדם נוטים לשפוט אחרים במהירות ומספיקה חצי דקה כדי שהאדם שעומד מולכם יגבש דעה בנוגע אליכם. כיצד להותיר רושם מעולה בראיון עבודה?

 

job interview shutterstock

הפוסט נכתב על ידי תאיר קסלר Online Marketing Strategist בחברת SeeV.

רוב האנשים ישפטו אותך בשניות הראשונות למפגש שלכם וסביר להניח כי דעתם לעולם לא תשתנה. יצירת רושם ראשוני חיובי הוא חשוב ביותר ויש לכם רק הזדמנות אחת ליצור אותו, בטח ובטח בראיון עבודה כאשר המנהל המגייס מראיין אנשים נוספים ומשווה ביניכם כל העת. כמאמר המשפט הידוע – “אין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני”.

אז איך אתם יכולים לוודא כי המראיינים יתרשמו מכם באופן הרצוי ואף יתרשמו כי אתם האנשים הנכונים למשרה, הן בפן המקצועי והן בפן החברתי? הדבר הכי חשוב הוא לא לתת למראיין תחושה לא אותנטית. אנשים מרגישים באופן אינטואיטיבי כאשר אדם מתנהג באופן מזויף.

הנה כמה טיפים אשר יעזרו לכם ליצור רושם ראשוני חיובי אצל אנשים:

1. שדרו אנרגיות חיוביות

לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה חשוב להיראות מלאי אנרגיה. אנשים שמשדרים אנרגיה חיובית מצטיירים כאנשים שיכולים לעשות את העבודה בהצלחה ועם חיוך. נסו לקבוע את הראיון לשעה מוקדמת בבוקר כך שאירועים אחרים לא ישפיעו לכם על הראיון, תישנו טוב בלילה לפני, תאכלו משהו קטן ותעשו את הדבר הזה שגורם לכם להתעורר – אם זה לשתות קפה, לרוץ, לעשות יוגה או כל דבר אחר שאתם יודעים שפועל עליכם. במידה וקבעתם את הראיון לאמצע או לסוף היום, אתם חייבים לעשות קאט מהיום שלכם, במיוחד אם עבר עליכם יום רע. לפני שאתם נכנסים למשרדי החברה קחו כמה נשימות, תחשבו מחשבות חיוביות ורק לאחר מכן תיכנסו.

2. דעו מה הכוונות שלכם

שאלתם את עצמכם למה אתם בכלל הולכים לראיון העבודה הזה? מעבר לתשובה הברורה, שהיא “להשיג את המשרה”, יש שאלות נוספות שאתם צריכים לענות עליהן לעצמכם. תחשבו מה אתם רוצים להשיג מהראיון הראשון, האם מה שחשוב לכם זה פשוט להשיג את העבודה ולא חשובים לכם התנאים, האם אתגר טכנולוגי הוא הפרמטר החשוב מבחינתכם, האם קידום בתפקיד, האם שיפור בשכר או שבכלל אתם בטוחים שאתם רוצים לעבוד בחברה הספציפית הזו אבל לא בטוחים שבתפקיד המסויים הזה. אל תירתעו להדגיש למראיינים את ציפיותיכם מהחברה – באם זה הווי החברתי, אופציות לקידום או כל דבר אחר שחשוב לכם.

3. התנהגו כרומאים

“ברומא התנהגו כרומאים”. לפני ראיון העבודה נסו לברר את הלך הרוח בחברה בה אתם הולכים להתראיין. תארו לכם שאתם מגיעים לראיון עבודה עם ג’ינס וטי שירט ומגלים כי כל עובדי החברה מעונבים? לא נעים. תראו אם אתם מכירים מישהו שעובד בחברה או מישהו שמכיר אותה ותשאלו אותו. במידה ואתם לא מכירים, נסו לקבל את הרושם מחיפוש באינטרנט. בקרו באתר החברה וצפו בצילומים מאירועים, כנסו לעמוד הפייסבוק של החברה – אולי תוכלו לראות את עובדי החברה ביום עבודה שגרתי, חפשו כתבות על החברה שמהן ניתן להסיק על הלך הרוח.

4. נעים להכיר אתכם

ישנם שלושה חלקים ל”שלום” שלכם: הבעת הפנים, המילים שלכם ולחיצת היד. אלו משתנים מאדם לאדם ובנסיבות שנות ועליכם להקפיד לעשות אותם נכון. לחיצת יד בתחילת הראיון היא סוג של אמירת תודה למראיין בכך שהוא פינה את הזמן כדי להיפגש אתכם ובנוסף על ידי לחיצת היד אתם יכולים לשדר ביטחון עצמי ראשוני. תציעו את היד שלכם גם אם המראיין אינו מציע את שלו תחילה, הימנעו ממאמץ יתר בלחיצה כמו כן הימנעו מלחיצה חלשה מדי. הכי טוב שתתאימו את לחיצת היד לזאת של המראיין. בזמן שאתם לוחצים את היד חייכו וצרו קשר עין.

5. תהיו מודעים לשפת הגוף שלכם

שפת גוף היא חלק חיוני ביצירת רושם ראשוני. תנועות הגוף, היציבה ואפילו ההליכה שלכם משדרים באופן הישיר על האופי שלכם. לעתים קרובות פשוט להיות מודעים לשפת הגוף שלכם יכול לגרום לשינוי מיידי ומהותי. אתם צריכים לזכור להיות עם גב זקוף בזמן הישיבה וההליכה, להיות מודעים לתנוחת הישיבה שלכם, מותר ואף רצוי לדבר בלווי תנועות ידיים אך לא גדולות מדי וכמו שכבר אמרנו יש לשמור על קשר עין עם המראיין.

6. עברו לנוח!

אתם יודעים מה גורם לכם להרגיש בנוח. לכן, אם זה לא מוגזם מדי, צרו לכם מרחב נוח בראיון העבודה. לדוגמא, אם אתם חוששים שתהיו צמאים בזמן הראיון בקשו כוס מים או אם אתם יודעים שאתם סובלים מקור, בקשו להנמיך את המזגן. אלו בקשות לגיטימיות אשר בהחלט יכולות לעזור לכם בזמן הראיון.

7. מה ללבוש?

בגדים, איפור, תכשיטים, שעונים נעליים ועוד נלקחים בחשבון כאשר הרושם הראשוני מתגבש אצל האנשים מולם אתם עומדים. בחרו מספר אביזרי לבוש שאתם אוהבים ותשאלו אנשים שאתם בוטחים בחוות הדעת שלהם מה הם חושבים. נסו לשאול סוגים שונים של אנשים – לדוגמא, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים לא חושבים אותו הדבר כאשר זה נוגע למה בגדים משדרים. נסו לבחור בגד אשר מהווה בחירה אשר תתאים לכל הדעות. הכי חשוב לבחור לבוש שנוח לכם להיות בו, שהבד שלו לא יגרום לכם להזיע או שהשרשרת תציק לכם.

מחקרים רבים מראים כי 30 השניות הראשונות בחברת אדם הן השניות שיקבעו את דעתו עליכם לאורך תקופה או אפילו לנצח. נסו להפוך את השניות הללו למפתח הטוב ביותר לקשר ביניכם והדלתות כבר ייפתחו מעצמן.

קרדיט תמונה: job interview via shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "ראיון עבודה? הנה 7 טיפים שיעזרו לכם להותיר רושם ראשוני מעולה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
האסטרטג
Guest

לא יותר פשוט שהמעסיקים יעסיקו מראיינים אינטליגנטיים שיודעים להבחין בין עיקר לתפל? אף אחת מהנקודות שצוינו לא מעידה על יכולת גבוהה יותר לביצוע העבודה. הכל טריקים פסיכולוגיים. הרי כמובן שאנשים שלא לבשו את החולצה הנכונה אינם זכאים לפרנסה ולחיים בכבוד. הפכנו להיות מדינה של שחקנים, רמאים ושקרנים.

מוני מושונוב
Guest

מלך, כל מילה בסלע. הרסת אותי מצחוק!

יענקל
Guest

תגידו לא נמאס לכם לתת במה לאנשים שיטחיים בלי טיפת ידע או תואר בתחום.
כל מה שהגברת עשתה בחייה הוא הקמת קבוצה בפייסבוק ולימוד קורס מסכן במכלל ששווה ערך למכלל ביר אל זית

wpDiscuz

תגיות לכתבה: