7 טיפים לעבודה (מוצלחת) עם אמריקאים

ישנן מספר טעויות נפוצות של ישראלים עם המנטליות האמריקאית שכדאי מאוד להכיר ולהמנע מהן. הנה 7 טיפים להתנהלות נכונה עם אמריקאים

תמונה: flickr, cc-by, stevenhoward1984

תמונה: flickr, cc-by, stevenhoward1984

הפוסט נכתב על ידי דניס מינק (Dennis Mink), יזם ובכיר שיווקי הפעיל באיזור סן פרנסיסקו. דניס מסייע לחברות סטארטאפ שאינן אמריקאיות לחדור לשוק האמריקאי באמצעות שיווק, יחסי ציבור, יצירת שותפויות ופיתוח עסקי. לתגובות ושאלות

בשלוש השנים האחרונות היה לי העונג והכבוד לעבוד עם שתי חברות סטארטאפ ישראליות: Duda Mobile ו-Apoexee ולייעץ לשלישית Mamaya. מנסיוני, למדתי כמה דברים על יזמים ישראלים ועל ההבדלים בצורת העבודה בינם ובין עמיתיהם האמריקאים. הנה 7 טיפים שיסייעו לכם להתחיל את עבודתכם המשותפת עם האמריקאים ברגל ימין.

1. תרגיע!

ישראלים ידועים לשמצה בישירות הבלתי מתפשרת שלהם. הכל נאמר בפנים ועם מעט מאוד “ציפוי סוכר”. האמריקאים, מצד שני, מתעבים עימותים ויעשו מאמץ מיוחד כדי להימנע מאחד כזה. אם אתם רוצים לעבוד בהצלחה עם אמריקאים, תאלצו למתן ולרכך את גישתכם. כשאתם רואים משהו שאתם לא אוהבים, במקום לדבר על כך מייד, שאלו אחרים לדעתם. אם אתם חושבים שמשהו יכול להיעשות טוב יותר, ארגנו פגישה כדי לדון בדרכים לשיפור. די קל לעבוד עם אמריקאים, אל תבריחו אותם עם התנהלות אגרסיבית מדי.

2. אמצו תהליכים

ישראלים הם האקרים מדהימים. אם מתגלה בעיה, ישראלים יקפצו מיד ויאלתרו פתרון מהיר ואני לא מתכוון רק לנושאי תוכנה. כמו מק’גייור, ישראלים יפתרו את הבעיה בדרכים יצירתיות שכוללות או לא כוללות חתיכת מסטיק לעוס. ככלל, אמריקאים הם הרבה יותר “מוכווני תהליך” מישראלים. בזמן שהם מסוגלים להיות יצירתיים לא פחות מהישראלים במציאת פתרונות, הם מעדיפים לעשות זאת בצורה מתודית ומסודרת יותר. התכוננו לצורת עבודה עם מבנה בסיסי כדי ששאר הקבוצה תוכל לעקוב. וודאו שהנושא והקווים המנחים למציאת הפתרון ברורים לכולם. הדבר יסייע לאמריקאים להישאר רגועים ומפוקסים בתהליך.

3. שימרו את (רוב) הדעות שלכם לעצמכם

בישראל לכולם יש דעה על כל דבר וכולם ישמעו על כך אם הם רוצים או לא. בתהליך העבודה זה נשמע כמו “למה אתה עושה את זה ככה? אני חושב שהמסר לא נכון, אני לא אוהב את עמוד הנחיתה הזה, אנחנו צריכים לפנות לשוק אחר” וכו’. התמודדות עם כמויות כה גדולות של פידבק היא עניין די מאתגר עבור רוב האמריקאים. בארה”ב, לבטא את דעותייך בצורה כל כך בוטה נחשבת להתנהגות חריגה ולא מקובלת. התנהלות פרודוקטיבית יותר תהיה לארגן דיון יומי או שבועי בו מדברים על התקדמות העבודה. בדיון מוודאים שלכל משתתף תהיה הזדמנות להביע את דעתו בצורה עניינית ומכובדת.

4. צמצמו ויכוחים

כאשר מערבבים דעות נחרצות עם סגנון ישיר, אנשים נוטים להתווכח. ישראלים מתווכחים הרבה. דברים טובים יכולים לצאת מדיון סוער בין ישראלים אבל לא בהכרח כאשר אמריקאים מעורבים בו. אמריקאים מצטיינים בלהשאיר את הרגשות מחוץ לחדר. כאשר מתגלעת מחלוקת, אמריקאים יהיו שכלתניים יותר ורגשיים פחות לגבי הנושא. עם אמריקאים נסו לצמצם את זמן הויכוח ובמקום זאת התמקדו במציאת הפתרון. למדתי שרוב הדעות ניתנות לוולידציה על ידי בדיקות וניסויים או מידע שנאסף מכלי אנליטיקס. כאשר מתגלה מחלוקת, הציעו לבצע בדיקה כדי להכריע איזה רעיון טוב יותר וקצרו את זמן הויכוח. הדבר יסייע להתקדמות מהירה יותר.

5. תכננו

תהליך התכנון בתוך סטארטאפ לא מכוון, בדרך כלל, מעבר לחצי שנה עד שנה. חברות בשלבים מוקדמים אף מתכננות לזמן קצר יותר מזה. השקיעו בתכנון. כל תכנון שתצליחו להציג, ישמח את שותפיכם האמריקאים. הקפידו לכלול בתכנית מדדים ברורים להצלחה, משאבים ותקציב.

6. פרגנו

אמרו “עבודה טובה!” לעיתים קרובות יותר. ישראלים עובדים קשה, לרוב כ-10-12 שעות ביום. לדעתי, מוסר העבודה הגבוה של הישראלים נובע משעות העבודה הרבות שעליהם להשקיע כדי להתמודד עם יוקר המחיה בישראל. האמריקאים, גם הם יודעים לעבוד קשה אך חשוב להם לקבל הכרה על כך הרבה יותר משהדבר חשוב לישראלים. היו נדיבים בביטויים והוקרת טובה לאמריקאים. ציינו את אלו שתרמו תרומה משמעותית והקפידו לעשות זאת בפני אחרים ובאופן קבוע. לאמריקאים, אלו הדברים הקטנים שגורמים להם להרגיש מוערכים.

7. היו מאורגנים

סטארטאפים בשלבים מוקדמים נוטים לסבול מחוסר מבנה וסדר. סטארטאפים ישראלים לוקחים את חוסר הארגון לשיאים חדשים. אני קורא לזה “תוהו ובוהו מאורגן”. סטארטאפים ישראלים בשלבים מוקדמים פשוט מבולגנים מדי ואמריקאים מתעבים בלאגן. כל דבר שתוכלו לעשות כדי להכניס מעט סדר לחברה יבטיח סביבת עבודה פרודוקטיבית יותר. דברים כמו מפת דרכים מוצרית, תרשים ארגוני או תכנית שיווק עם מדדי הצלחה ברורים, ישפיעו דרמטית ובצורה חיובית על עבודתכם המשותפת עם האמריקאים.

יזמים ישראלים שעובדים עם אמריקאיים? שתפו מנסיונכם בתגובות.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 תגובות על "7 טיפים לעבודה (מוצלחת) עם אמריקאים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ארי
Guest

במילים אחרות האמריקאים הם הרבה יותר טובים מנומסים מסודרים ובכלל בני אדם…. אולי יש בזה אמת אבל הבלוג מריח המון נחיתות

זוכמיר
Guest

בדיוק זה מה שאסור להגיד לאמריקאים

ארז
Guest

good work and good luck

אלמוג
Guest

הדברים בכתבה נכונים
מצד שני מי שעבד עם אמריקאים יודע כמה הם יכולים להתגלות כלא מאורגנים

עדי
Guest

אני עובד כבר די הרבה זמן עם אמריקאים, עם חלק מהדברים אני מסכים ועם חלקם לא.

אני די מסכים כי לפחות בתחילת הפרויקט/תהליך צריך ״להרגיע״. אבל, לפחות אני יכול להעיד על עצמי, ככל שמתקדם הפרויקט אני מעצים ומגדיל את היתרונות בשיטות העבודה הישראליות והאופי הישראלי. והאמריקאים העריכו את זה מאוד!

לגבי הישירות והויכוחים, אני מסכים בהחלט עם מה שנכתב פה.
בארץ אפשר לקיים פגישה מקצועית מלאה בצעקות ובסוף לצאת עם הבנות ומשימות להמשך. זה לא בא בחשבון ויראה חריג בארה״ב.

יניב
Guest
חסר משהוא חשוב שבדוק המצאתי מילה בשבילו – קומפרטמנטיזציה ווקשונאלית. בניגוד לישראלי שיכול לעשות הכל – נגר דבוראי מקודד מעצב ובאריסטה, ואם צריך הוא גם יישב בקבלה, האמריקאים מרגישים מאוד נוח כשנותנים להם תפקיד מוגדר עם תחומי אחריות. הם יעקבו אחר ההנחיות ויבצעו ללא כחל ושרק אבל אם תגיד למתכנת, שב שנייה ותן לזה קצת צבע, או לאיש הכספים, תעשה טובה תבדוק אם יש לזה התכנות שיווקית, די איבדת אותו. זה לא שהם לא יכולים או לא רוצים, בחשיבה האמריקאית הקופסא היא הכל ויציאה מהגדרות זה משהוא כמעט בלתי נתפס. רק שיהיה ברור, אני מעריץ את הסדר האמריקאי וכל מי… Read more »
יניב
Guest
ועוד משהוא חשוב מאוד! לא רק לפרגן. להיות נחמדים במלוא מובן המילה. בוקר טוב, מה נשמע, חיוך והנהון במסדרון, קחו שנייה לסמול טוק לפני שרצים לתכלס, זה פשוט יעשה הבדל בין הרגשה שאתם עובדים בישראל או במשרד אמריקאי. יותר מפעם שמעתי תלונות על כמה האמריקאים הם “צבועים” וכל אחד יגיד לך “How do you do” ו “nice to meet you” ובכלל לא אכפת להם ממך. בולשיט. לא כל מי ששואל מה נשמע אכל איתך ממסטינג בתעלה כשירו עליכם ויקפוץ מול קליע להציל את חייכם. לפעמים זה סתם הופך את הבוקר לכיף כשכל אחד במסדרון מחייך, כשהקופאית בסופר שואלת מה נשמע,… Read more »
יוני
Guest

לשוב מעניין ואפשר להתנהג כך גם בישראל :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: