Serendip סוגרת את שירות המוזיקה שלה

Serendip הישראלית מודיעה על סגירת שירות האזנת המוזיקה המקוון שלה, אך מבהירה כי לא מדובר בפרידה, אלא בצעד לקראת דרך חדשה לשיפור חווית ההאזנה של משתמשים ברחבי העולם

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

סרנדיפ (Serendip), חברת הסטארטאפ הישראלית שהציעה שילוב ייחודי בין רשת חברתית לשירות מוזיקלי, הודיעה היום (ב׳) על סגירת שירות המוזיקה שלה. אחד ממייסדיה, שגיא בן צדף, מסביר כיצד הגיעו למסקנה שעליהם לסגור את השירות ומציע גם כמה תובנות אישיות מהדרך הארוכה.

שיתוף מוזיקה חברתי

בהודעה הרשמית אותה פרסמו בבלוג שלהם, הסבירו היזמים כי כשהחלו במסע קיוו למצוא את ה-Holy Grail של תעשיית המוזיקה המקוונת ולהביא את החברתיות אל עולם זה, במטרה לחבר משתמשים מכל רחבי העולם בעזרתה של המוזיקה. השניים חשבו שבנייה של קהילת אוהבי מוזיקה תעזור למשתמשים לגלות שירים ואמנים חדשים ולהנות ממוזיקה בכלליות.

בעוד שהשניים צדקו בכך, התעשייה עצמה השתנתה והמודל הכלכלי לא נראה באופק. כתוצאה מכך, הבינו שאינם יכולים להמשיך לכלכל את השירות והחליטו לסגור אותו. שירות סרנדיפ, בווב ובאפליקציית המובייל של החברה, יפסיק לעבוד ב-22 בספטמבר.

סרנדיפ נוסדה ב-2011 על ידי שגיא בן צדף ואסף עצמון, שהבינו שכולם אוהבים להאזין למוזיקה ומחפשים שירות שיזרים להם דברים שהם אוהבים בלי להתעסק עם זה יותר מידי. מתוך מחשבה זו יצרו את סרנדיפ, שנועד להעניק למשתמשים את הפלייליסט המבוסס על טעמם המוזיקלי של חבריהם, המתחדש בכל רגע נתון.

הפלייליסט שהוצע למשתמשים נוצר בזמן אמת והתבסס על השיתופים של חברי המשתמש על גבי הרשתות החברתיות אליהן הוא מנוי, כגון פייסבוק וטוויטר. מאחורי הקלעים, הפלטפורמה אספה את השירים משירותים מוכרים כגון יוטיוב, Vimeo, סאונדקלאוד ו-Bandcamp, והוסיפה אותם אל רשימת ההשמעה.

לצד סטרים המוזיקה, השירות התבסס על מציאת החברים בעלי הטעם המוזיקלי הטוב ביותר, או זה שמתאים לטעמכם האישי. כך, יכלו משתמשים להוסיף DJs לרשימתם, גם אם אינם חברים באחת מהרשתות החברתיות, במטרה להפוך את חווית ההאזנה למעניינת יותר מבחינה מוזיקלית וחברתית.

כעת, החברה מאפשרת למשתמשים לייצא את רשימת השירים ששיתפו מדף האמן שלהם במהלך פעילותם באתר, באמצעות כניסה לקישור הבא: http://serendip.me/<USERNAME>/export, והכנסת שם המשתמש שלכם במקום המתאים.

לא נפרדים, ממשיכים מאחורי הקלעים

בראיון לגיקטיים הסביר שגיא שבסופו של דבר, למרות כל הרומנטיקה הקיימת בעולם המוזיקה, מדובר בעסק במסגרתו צריך להרוויח לפחות כמו שעולה להחזיק אותו ובדומה לשאר הסטארטאפים, השניים חיפשו את המודל העסקי על מנת להתקיים. לצערם, במהלך השנים האחרונות עולם האינטרנט בכלל ועולם המוזיקה בפרט השתנו בצורה דרמטית, כשרוב המודלים עליהם חשבו הפכו להיות בעייתים, בין אם הכנסת פרסומות, הדורשות מיליוני משתמשים, או מודל של תשלום חודשי עבור האזנה.

בעוד שבתחילה קיוו היזמים ״לנגוס בעוגה״ של דמי המנוי החודשיים, המודל השתנה משמעותית כשנכון להיום, גם החברות הגדולות כגון ספוטיפיי, אפל וגוגל מציעות למשתמשים שירות האזנה חינמי, כשהמשתמשים אינם מבינים מדוע עליהם לשלם על מנת לצרוך מוזיקה.

לפני כשנה הגיעו השניים לתובנה שעליהם למצוא מודל עסקי שכן עובד, כשפנו לכיוון ה-B2B. כלומר, הבסיס עליו נבנה סרנדיפ מציע מנוע חזק המחבר בין העולם החברתי של המשתמש למוזיקה האהובה עליו, בדרך שאף חברה אינה יכולה להציע כיום. המשמעות היא שסרנדיפ יכולה להציע היום לחברות בסדר גודל של גוגל, אפל, ספוטיפיי ואחרות אפשרות להוסיף שכבה חברתית אמיתית, כשהפלייליסטים יווצרו בצורה אוטומטית בהתאם למה שחברים בעלי טעם מוזיקלי משתפים ברשת.

בשורה התחתונה, בעוד שסרנדיפ כשירות האזנה למוזיקה נסגר למשתמשי הקצה, הוא ממשיך לעבוד מאחורי הקלעים במטרה לנסות ולהביא את החוויה שמשתמשיה למדו להכיר ולאהוב אל חברות אחרות, שיטמיעו את הטכנולוגיה מאחורי הקלעים.

קודם כל, מודל עסקי

בכל הנוגע ליזמים צעירים המבצעים את צעדיהם הראשונים בעולם המוזיקה, מציע שגיא לשאול את השאלה האולטימטיבית: ״איך עושים מזה כסף?״. התשובה עד היום הופיעה בדמות הטמעת פרסומות או מודל תשלום חודשי שיכול היה לגרום לחלק מהחברות להתבסס ואף להתרומם, אך מודל זה תלוי בגורמים רבים ולוקח זמן רב עד שמוכיח את עצמו, אם בכלל.

במידה ובכל זאת החלטתם להקים חברה בתחום, העצה החשובה ביותר מצד שגיא היא להיות כמה שיותר קרובים לקהל היעד, לעקוב באדיקות אחר המצב בשוק והשינויים הרבים בו ולהיות מוכנים להעניק פחות פוקוס לחזון המושלם והסופי, ויותר לדרך הנוכחית בה צריכים ללכת על מנת להגיע לשם.

שגיא מסכם בכך שהוא ואסף עדיין מאמינים בחזון המקורי בעקבותו הקימו את החברה וכעת מקווים שימצאו חברה שתהיה חלק מהחזון ותהיה מספיק גדולה ומבוססת בשוק על מנת להביא אותו אל כלל המשתמשים אוהבי המוזיקה, המחפשים אלטרנטיבה לרדיו המשעמם ואלגוריתמים שאינם מצליחים לקלוע לטעם המוזיקלי הרחב של כולנו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 תגובות על "Serendip סוגרת את שירות המוזיקה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נוחי
Guest
קודם כל, זה תמיד עצוב כשחברה נסגרת ולבי עם היזמים. אם כבר הפקת לקחים, אז הכשלון של סרנדיפ לא נובע ממודל עסקי או מתעשיית המוסיקה, הוא נובע מכך שאין למוצר יוזרים. אי אפשר לייצר הכנסות מכמה עשרות אלפי יוזרים ופחות מכך יוזרים פעילים, גם אם המוצר נפלא. (לפי פייסבוק ישנם 600 יוזרים חודשיים המשתמשים באפליקציה) עד כאן הפקת לקחים. כמה מילים על תעשיית המוסיקה ועל המתאבדים שמנסים ליצור בה מוצרים: שאזם היא אפליקציית המוסיקה המסחרית המצליחה ביותר בכל הזמנים המותקנת על מאות מליוני מכשירים. 10% מהמכירות באייטיונז ב2012 היו משיוכות להפניות משאזאם. מה היה המחזור של שזאם באותה שנה? 30… Read more »
חבל
Guest

זה היה שירות חביב, כל הכבוד ליזמים.
נראה שהם באמת אהבו את הביזנס.
לרעיון של המוצר באמת יש צורך. עולם המלצות המוזיקה עדיין לא מצא את הפתרון המוצלח ביותר (הכי טוב זה ספוטיפיי, וגם שם עולם ההמלצות לשמיעת משהו חדש לא מצליח להתעלות לגבהים).
מאחל להם בהצלחה בפיתוח הבא.

עבור כל היזמים, זה כנראה שיעור די מוצלח בבייסיק של עסקים. כן, צריך מודל עסקי תקף שמקיים אותך. אי-אפשר לגלוש על חלומות עד אין-קץ (אבל גם שלוש שנים זה אחלה).

אבא
Guest

דברים טובים רבים הגיעו לסוף ואם הם מביאים להתחלה חדשה מה טוב.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל