סנאטור אמריקאי יוצא לקרב נגד חוסמי הפרסומות

הסנאטור רון ויידן טוען שהחברות מאחורי הכלים הנמצאים בדפדפנים של מאות מיליונים פוגעות בתחרות. הוא גם שם על הכוונת את אחת השחקניות הגדולות בתחום

מקור: עיבוד תמונה, גיקטיים

חוסמי פרסומות הם חלק כמעט בלתי נפרד מהדפדפנים של כולנו, כשיש שיאמרו שהדבר הראשון שהם מתקינים זה אותו תוסף שמנטרל כל כך הרבה רעשי רקע. מנגד, נראה כי תעשיית חסימת הפרסומות היא כבר זמן מה לא תעשייה פיראטית ובעבר אפילו דווח שנתנה יד למפרסמים תמורת תשלום.

לחקור את החוסמים

הסנאטור הדמוקרטי רון ויידן קרא לגופים הרגולטוריים בארצות הברית לחקור את השחקניות הגדולות בתעשיית חוסמי הפרסומות. במכתב ששלח לוועדת הסחר הפדרלית (FTC), הגוף הרגולטורי הגדול בארה”ב, הדגיש ויידן את העובדה שחברות בתחום חוסמי הפרסומות פועלות באופן הפוגע בתחרות על ידי הימנעות מחסימת פרסומות מסוימות בתמורה לתשלום מחברות.

בתגובה לאותן דרכי פעולה “אנטי-תחרותיות” לדבריו של ויידן, הוא קורא לוועדת הסחר לחקור את כל החברות שלוקחות חלק בתעשייה. במכתבו לוועדה טען ויידן כי כל חברה המוכנה לקבל תשלום מחברות כדי להחריג אותן צריכה להיות הרבה יותר שקופה בנוגע לתהליך מול משתמשיה.

אחת מהחברות שאליהן מתייחס ויידן היא גם אחת מהשחקניות הכי חזקות בשוק חוסמי הפרסומות, Eyeo הגרמנית שהביאה לנו את ה-Adblock Plus. על פי דיווח משנת 2015, Eyeo הסכימה לקבל תשלום מחברות ענק כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט בתמורה להחרגתן מהפילטרים של חוסמי הפרסומות שלה.

שנה לאחר מכן, ב-2016, הודיעה החברה כי היא תתחיל לאפשר את הצגתן של “פרסומות שאינן מטרידות או מפריעות לשימוש” גם למאות המיליונים שהתקינו את חוסם הפרסומות שלה. על דרך פעולה זו קובל ויידן וקורא לחקור את החברה. הוא טוען כי דרכי פעולתה “פוגעות בתחרות, מטעות ולא הוגנות”.

“מאות מיליוני צרכנים ברחבי העולם הורידו והתקינו את חוסמי הפרסומות. בתמורה, חברות פרסום הגדולות ביותר שילמו מיליוני דולרים לכמה מהחברות הגדולות בתחום חסימת הפרסומות כדי שיוכלו להמשיך לעקוב אחר צרכנים ולטרגט אותם”, כתב ויידן במכתבו.

בוועדת הסחר הפדרלית טרם הגיבו לבקשתו של ויידן לחקור את השחקניות הגדולות בתחום חוסמי הפרסומות. על פי The Verge, בפברואר של השנה שעברה הקימה הוועדה צוות של 17 עורכי דין שיתמקד בחקירת תחום הטכנולוגיה.

מי יהיו הסטארטאפ, הקרן והאקסלרטור של השנה? מי יהיו הסטארטאפ, הקרן והאקסלרטור של השנה? הצביעו לזוכים שלכם בפרסי ה-GeekAwards

אושרי אלקסלסי

עדיין מבואס מהפסקת שידורי TechTV בישראל. נהנה מסרטי סטאר וורז החדשים - Don't @ Me.

הגב

5 תגובות על "סנאטור אמריקאי יוצא לקרב נגד חוסמי הפרסומות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Avv
Guest

Ublock Origin החוסם הכי טוב בשוק

דונט בייט זה קליק
Guest
דונט בייט זה קליק

מה הוא דוחף את האף שלו, אדם מצא דרך לעשות כסף אחרי שהביא לעולם את חוסם הפרסומות הכי טוב בזמנו, ומציק לו, ומה עוד שאין בזה שום אפליה מי שמוכן לשלם ולהסכים לכללי דרך הצגת הפרסומות מוחרג, ובסופו של יום למשתמש יש אפשרות אם להסכים לפרסומות האלו או לא. אי אפשר לגלוש באינטרנט בלי חוסם פרסומות במיוחד באתרי שיתוף שם כמעט כל הפרסומות ברמה של פורנו.

Apple Fan
Guest

אתה מבין שזה תרוץ עלוב ללקיחת כופר על הצגת פרסומות.
אם המחוקקים רוצים ליצור שינוי אמיתי הם צריכים להקטין גם את הביקוש לחוסמי פרסומות ע״י יצירת תקינה לגבי איך אתר אמור להיראות ולהתנהג.
אם הם יצליחו להעיף את החוסמים הגדולים בשוק, המשתמשים פשוט יעברו להשתמש בחוסמים אחרים.

דונט בייט זה קליק
Guest
דונט בייט זה קליק

דווקא הפתרון האמיתי הוא אצל הדפדפנים אצלם נמצא הכח, מחוקק מוגבל למדינה, דפדפנים הם גלובלים, ואתה רואה בעצמך שלשם זה הולך, שירות זה לא כופר, בעל האתר יכול לבקש מהמשתמש להתיר אצלו פרסומות, אבל מי שיודע שלא לכולם יש עכשיו עצבים לאשר כל אתר שמבקש מהם, משלם כסף מתאים את הפרסומות לכללים ונכנס לרשימה. זה הכל.

חיים
Guest

מעניין כמה הוא מקבל מהחברות ש”נפגעות”

wpDiscuz

תגיות לכתבה: