TweetDeck רוצה לעזור למובטלים, Seesmic להמונים

חברת טוויטדק משתפת פעולה עם מנוע חיפוש של עבודות בטוויטר וחברת סיסמיק יוצאת עם מוצר לקהל הרחב. נראה כי החברות שמפתחות קליינטים לטוויטר סוף סוף מנסות ליצור שיתופי פעולה חדשים על מנת למצות את הפוטנציאל הכספי של שירות המיקרו-בלוגינג.

tweetdeck-seesmicהסטטיסטיקות מספרות כי רוב האנשים משתמשים בפלטפורמה ששירות המיקרו-בלוגינג טוויטר מספק רק כדי לעקוב, לשמוע ולראות מובילי דעה (שלא נאמר, סלבריטאים). רובם, כך מסתבר, אינם מכירים את המונחים השגורים למשתמשים המתקדמים ואינם צריכים את הפונקציונליות של ניהול מספר חשבונות או פיצ’רים מתקדמים אחרים.

חברת סיסמיק זיהתה את הטרנד והשיקה מוקדם יותר השבוע כלי בשם “Seesmic Look” אשר משמש בעצם כלי לאותם אנשים המחפשים רק לעקוב ולא להיות מעורבים בשיחה. בפלטפורמה החדשה, אנשים לא צריכים להרשם כלל לשירות אשר מציג את הטרנדים, האנשים, החדשות וכל מה שמעניין בערוצים פופולאריים בזרם הציוצים הרב בטוויטר.

בשלב הנוכחי מדובר בפלטפורמה הזמינה למערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט ולראשונה שיתוף הפעולה נושא את הלוגו “Powered By Twitter”, אשר מציין שיתוף פעולה פורמאלי עם טוויטר.

מהבחינה העסקית, המהלך מאפשר בעצם מודל רווח חדש, על פיו ההכנסות יהיו ממותגים שרוצים להופיע בערוצים שנחשפים ב”Seesmic Look” וישלמו על כך סכום חודשי. כך, מקוים בחברת סיסמיק, אנשים אשר לא מעוניינים במערכת הציוצים המורכבת ורוצים להשאר רק כצופים, יוכלו להשתמש בטוויטר מותאם לצרכים שלהם בלי לסבך אותם במושגים טכניים והחברות המעוניינות להחשף לקהל הרחב ישלמו על כך דמי מנוי.

מן העבר השני של תוכנות צד שלישי לטוויטר, חברת Tweetdeck,המתחרה הבולטת של סיסמיק, החליטה להרתם למאבק באבטלה. לא חדש שחברות (גם בארץ) החלו להשתמש בטוויטר כפלטפורמה זולה וזמינה לגיוס של כוח אדם. ולכן, השירות חבר לשירות אחר בשם-TwitterJobSearch, שוהא מנוע חיפוש העבודות המבוסס על טוויטר, ואלו יצרו יחד את Jobdeck – פלטפורמת טוויטר המיועדת לחיפוש עבודה. במידה ואתם משתמשים ותיקים של האפליקציה Tweetdeck, תגלו במהרה שלא מדובר בהמצאה חדשה אלא בתוספת של שני טורים חדשים לקליינט הותיק – הראשון של “מומחי חיפוש עבודה” והשני של הציוצים של חשבון Twitjobsearch@, אך שניהם מגיעים כבר מובנים בהתקנת הגרסה המיוחדת והממותגת.

שני המהלכים הללו מראים כיצד שתי החברות הפנימו את הצורך להרחיב את קהל היעד שהן רוצות להחשף אליו ולמצות את הפוטנציאל השיווקי והויראלי של שירות המיקרו בלוגינג וכמובן את הפוטנציאל המסחרי של החשיפה. נראה כי בעתיד נשמע על שיתופי פעולה דומים בין הפלטפורמה שמאפשרת את החשיפה לקהל רב וחברות שיספקו ערך מוסף לקהל זה.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

1 תגובה על "TweetDeck רוצה לעזור למובטלים, Seesmic להמונים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רמי
Guest

רעיון נחמד…
לרתום טכונולוגיה שהצליחה בתחום/ענף אחד, לענפים אחרים.
שוק המשרות וחיפוש העבודה יכול לגלוש על ההצלחה של טוויטר ובשיטת הציוצים שלה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: