אחרי הפיבוט: Seebo הישראלית גייסה 9 מיליון דולר

הסטארטאפ עשה פיבוט מ-IoT צרכני לתחום התעשייתי, שילב אלגוריתם AI במערכת ועכשיו מודיע על גיוס חדש. מנכ”ל החברה על השינוי: ”הפנינו את הפוקוס להזדמנות עסקית גדולה מאוד”

מייסדי Seebo | התמונה באדיבות החברה

הסטארטאפ הישראלי Seebo, המפתח טכנולוגיה מבוססת AI לחיזוי ומניעה של בעיות תפוקה ואיכות עבור מפעלי ייצור, הודיע ​​היום (ג’) על השלמת סבב גיוס של 9 מיליון דולר בהובלת אופק ונצ’רס. בסבב הגיוס השתתפו גם ורטקס ונצ’רס והמשקיעים הקיימים בחברה – ויולה ונצ’רס ו-TPY Capital. מאז הקמתה, גייסה החברה 31 מיליון דולר.

מ-IoT צרכני לטכנולוגיה מבוססת AI

Seebo (סיבו) פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת ליצרנים לחזות ולמנוע הפסדי ייצור ולשפר תהליכי ייצור מורכבים, ובכך להימנע מהפסדים משמעותיים. הטכנולוגיה שפיתחו בסיבו מעבדת בזמן אמת מידע שמגיע מקו הייצור, בדרך כלל ממאות עד אלפי חיישנים שונים. לב הטכנולוגיה של החברה היא בינה מלאכותית שמסתמכת על הבנה של תהליך הייצור ועל טופולוגיית הייצור, כדי להגיע לתובנות שיאפשרו למשתמש לחזות ולמנוע תקלות שקשורות לאיכות ולתפוקה.

בחברה מציינים כי קווי ייצור הם דינמיים: “בכל יום יש שינויים קטנים במכניקה של המכונות, בהרכב חומרי הגלם, בתנאים הסביבתיים, בהתנהגות המפעילים, בקונפיגורציות של המכונות ועוד. בהתאמה, הפתרון של סיבו לומד את הקו כל הזמן, באופן אוטומטי, ומסתגל לשינויים”. עוד מציינים בסיבו כי המשתמשים במערכת שיצרו הם לא ה-Data scientists של לקוחותיה, אלא חברי צוות הייצור – בעיקר מהנדסי תהליך ומפעילים – הנעזרים בה לזיהוי ומניעת תקלות תהליכיות בקווי הייצור.

הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

אבל זו לא הטכנולוגיה שאיתה התחילו את הדרך בסיבו. עד 2017 פיתחה החברה כלי המאפשר ליצרנים לתכנן, לפתח ולהשיק מוצרי IoT בדגש על מוצרי צריכה (Consumer IoT), כשבמהלך השנה החליטו על פיבוט לתחום ה-AI שהסתיים רשמית ב-2018.

מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה, ליאור עקביא, אומר בשיחה עם גיקטיים כי החברה עשתה פיבוט לאחר שהבינו שהשוק השתנה: “ב-2017 הבנו ששוק ה-Consumer IoT צומח לאט, ושאנחנו מעוניינים להפנות את הפוקוס שלנו להזדמנות עסקית אחרת, גדולה מאוד”.

עקביא מספר כי בחברה הגיעו לתובנה שתנועה מתחום ה-IoT הצרכני לתעשייתי (IIoT) לצד שילוב של אלגוריתמי AI על בסיס המוצר הקיים שלהם תוכל לייצר ערך ליצרנים בתחום התעשייתי, לדבריו. הוא מספר כי בחברה עיבו את צוות ה-Data Science שלהם בעקבות המהלך, ונפרדו מצוותים אחרים.

איך הגיבו המשקיעים שלכם לפיבוט?
“המשקיעים תמכו בנו לאורך כל התהליך, וגם היום מהווים שותפים מצויינים ומשמעותיים לחברה. המשקיעים שהשקיעו בנו לפני הפיבוט השקיעו בנו גם בסיבוב הנוכחי, שקרה לאחר שהוכחנו הצלחה אחריו”.

עקביא התייחס גם לתקופת הקורונה ואמר כי בחברה ראו עלייה בשימוש במערכת שלהם: “צרכנים שינו את ההתנהגות שלהם בעקבות הקורונה, ובהתאמה גם היצרנים. לדוגמה, צרכנים יושבים בבית ומזמינים אוכל, חומרי ניקוי ותרופות, ואף צוברים מלאים. יצרנים של מוצרים כאלו חווים עלייה משמעותית בביקושים, ובהתאמה – הביקוש לפתרון של סיבו זינק וכך גם השימוש בו”.

מנגד, הוא טוען כי ישנן תעשיות העובדות עם המערכת של סיבו שנפגעו מהמשבר, בהן תעשיית הרכב. “יצרני הרכב נמצאים במשבר, והביקוש לפיתרונות טכנולוגיים חדשניים קטן. רבים מהלקוחות שלנו מבינים שעכשיו זה הזמן להשקיע בפתרונות שמאפשרים אופטמיזציה של תהליכי הייצור, כי הם חייבים לענות לביקושים מצד אחד, ולהוריד הוצאות מהצד השני”, אומר עקביא.

סיבו הוקמה ב-2012 על-ידי האחים ליאור ולירן עקביא החברה, המשמשים כמנכ”ל וה-COO של החברה בהתאמה. החברה מעסיקה 35 עובדים בישראל. בסיבו אומרים כי הגיוס ישמש להמשך הרחבת פעילותה באירופה וצפון אמריקה ולהשקעה בפיתוח.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: