הפיבוט שהצליח: Seebo גייסה 15 מיליון דולר וצמחה 400% בשנה

הסטארטאפ הישראלי סיבו ביצע פיבוט משמעותי לפני מספר שנים, וכעת הגיע גם למפעלים של נסטלה, תנובה, אסם ושטראוס

צילום: יוסי מסה

הסטארטאפ הישראלי Seebo (סיבו) מודיע היום (ה’) על הרחבת סבב גיוס B מחודש יולי האחרון, זאת לאחר שנוספו 15 מיליון דולר לקופת החברה. כעת, עומד סכום סבב B על 24 מיליון דולר בהובלת Vertex Ventures ובהשתתפות D10, הפניקס ו-Leumi Partners. סך כל גיוסי החברה עומדים כעת על 46 מיליון דולר.

לחזות תקלות איכות לפני שהן עולות לכם בכסף

Seebo (סיבו) פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת ליצרנים לחזות ולמנוע הפסדי ייצור ולשפר תהליכי ייצור מורכבים, ובכך להימנע מהפסדים משמעותיים. הטכנולוגיה שפיתחו בסיבו מעבדת בזמן אמת מידע שמגיע מקו הייצור, בדרך כלל ממאות עד אלפי חיישנים שונים. לב הטכנולוגיה של החברה היא בינה מלאכותית שמסתמכת על הבנה של תהליך הייצור ועל טופולוגיית הייצור, כדי להגיע לתובנות שיאפשרו למשתמש לחזות ולמנוע תקלות שקשורות לאיכות ולתפוקה.

בחברה מציינים כי קווי ייצור הם דינמיים: “בכל יום יש שינויים קטנים במכניקה של המכונות, בהרכב חומרי הגלם, בתנאים הסביבתיים, בהתנהגות המפעילים, בקונפיגורציות של המכונות ועוד. בהתאמה, הפתרון של סיבו לומד את הקו כל הזמן, באופן אוטומטי, ומסתגל לשינויים”. עוד מציינים בסיבו כי המשתמשים במערכת שיצרו הם לא ה-Data scientists של לקוחותיה, אלא חברי צוות הייצור – בעיקר מהנדסי תהליך ומפעילים – הנעזרים בה לזיהוי ומניעת תקלות תהליכיות בקווי הייצור.

הפיבוט ששינה הכל

סיבו לא התחילה עם המוצר הנוכחי שלה. עד 2017 היא עסקה יותר בתחום ה-Consumer IoT, והחליטה לבצע פיבוט משמעותי לתחומי ה-AI. בשיחה עם גיקטיים מסביר ליאור עקביא, מנכ”ל Seebo, כי החברה ביצעה את ההחלטה לאחר שראתה שהשוק לא מתרומם כפי שקיוותה: “הבנו ששוק ה- Consumer IoT צומח לאט, ושאנחנו מעוניינים להפנות את הפוקוס שלנו להזדמנות עסקית אחרת, גדולה מאוד”.

עקביא טוען כי “ההחלטה הייתה קשה, אך אנחנו שמחים מאוד שקיבלנו אותה. ה- Pivot אפשר לסיבו להתמקד בשוק גדול וצומח, לספק ערך משמעותי לבעיה כואבת, וליצור עומק טכנולוגי המבוסס על IP ייחודי”. ואכן, כיום הטכנולוגיה של סיבו נמצאת במפעלים של נסטלה, פפסיקו, ברילה, תנובה, שטראוס, אסם ועוד.

סיבו הוקמה ב-2012 על-ידי האחים ליאור ולירן עקביא החברה, המשמשים כמנכ”ל וה-COO של החברה בהתאמה. החברה מעסיקה 45 עובדים במשרדיה אשר בישראל, ומתכננת להכפיל את כוח האדם שלה עוד השנה.

“שילשנו את ההשקעה אחרי תשעה חודשים שהספיקו לנו לראות מקרוב איך Seebo חוסכת מיליוני דולרים ליצרני המזון והכימיה מהגדולים בעולם ואיך הם מצידם שמחים להרחיב את הפתרון לעוד קווי ייצור״ , אומר ינאי אורון, שותף בקרן ורטקס. “Seebo היא היחידה שנותנת פתרון מוצרי אמיתי שעושה ניתוח ברמת קו ותהליך הייצור הכולל, וזה גם מקור ההצלחה שלה”.

רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו לגיקטיים אינסיידר

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

2 תגובות על "הפיבוט שהצליח: Seebo גייסה 15 מיליון דולר וצמחה 400% בשנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שלומי גוטליב
Guest

עשו בשכל אבל הטכנולוגיה הכי טובה היום בשוק הזה היא של חברה בשם Qualityline

עובד לשעבר
Guest

אנשים נוראיים עובדים שם.
הcoo הוא איש מזעזע. לפחות יותר מחצי מהעובדים עזבו בתקופתי.
הם גם יצרו בחברה תחושה של חדשים וישנים וגרמו לי ולאחרים סבל ברמה החברתית.

מאוד לא מומלץ להתקרב

wpDiscuz

תגיות לכתבה: