תוכנית ההאצה של SAP מקדמת סטארטאפים ושוויון הזדמנויות בתעשייה

תוכנית ההאצה SAP.iO Foundry פותחת מחזור שני ומחפשת מיזמים המובלים על ידי נשים, מייסדים מהמגזר הערבי, מהמגזר החרדי או כאלה הפועלים מהפריפריה.

תמונה: יח”צ

לאחרונה הכריזו בחברת SAP על פתיחת מחזור נוסף של תוכנית ההאצה SAP.iO Foundry בישראל, ששמה לה למטרה לא רק ליצור שיתופי פעולה בין חברות למיזמים, אלא גם לקדם שוויון הזדמנויות בקרב אוכלוסיות שנחשבות פחות מיוצגות בתעשיית ההייטק המקומית. מדובר ביוזמה בינלאומית של החברה שכותרתה No Boundaries, ובמסגרתה היא מתחייבת כי SAP.iO, זרוע ההשקעות ושיתופי הפעולה עם סטארטאפים, תשקיע או תשתף פעולה בחמש השנים הקרובות עם לא פחות מ-200 חברות, שצוות המייסדים שלהם נמנה עם אוכלוסיות פחות מיוצגות.

אוכלוסיות הנחשבות פחות מיוצגות משתנות בהגדרתן ממקום למקום. בישראל הכוונה היא למיזמים המובלים על ידי נשים, מייסדים מהמגזר הערבי, מייסדים מהמגזר החרדי או כאלה הפועלים מהפריפריה. המטרה היא להראות ללקוחות SAP ולקהילת המשקיעים כי מיזמים אלו יכולים להיות זהים בפוטנציאל ההצלחה שלהם, מתוך הנחה שכך תורחב התמיכה בהם ויצומצמו הפערים הקיימים היום. ההנחה הזאת גם מגובה במחקרים: מחקר של BCG הראה כי לחברות בעלות צוותי הנהלה מגוונים יותר יש כ-19% יותר הכנסות, בעיקר בשל רמת חדשנות גבוהה יותר. מחקר נוסף של McKinsey מראה תוצאות דומות, אך בפועל הדרך לגיוון ושוויון עוד ארוכה. לפי Pitchbook, בשנת 2019 חברות סטארטאפ שהוקמו על ידי נשים בלבד קיבלו רק 2.8% מסך ההשקעות, למרות שחלקם ייצג כמעט 7% מסך העסקאות.

לקבל תמיכה וגישה ללקוחות

הממצאים האלה מראים בבירור שיש עוד הרבה לעשות כדי להשיג שינוי. ב-SAP בוחנים כעת מיזמים המובלים על ידי יזמות ויזמים הנמנים עם אותן אוכלוסיות הנחשבות מיוצגות פחות בהייטק הישראלי, כדי לשלב אותן בתוכנית החדשה SAP.iO Foundry בישראל.

מטרת התוכנית היא להעניק תמיכה לסטארטאפים נבחרים, על ידי הענקת גישה ללקוחות החברה ועל ידי ליווי של מנטורים עסקיים ומומחים טכנולוגים. התוכנית מיועדת לחברות שביצעו גיוס Seed או A Round, שמפתחות B2B Enterprise Software ושאינטגרציה למערכות SAP היא חלק מה-Roadmap שלהן או דרישה שתעלה מצד לקוחותיהן העתידיים.

המחזור הקרוב של התוכנית בישראל, שיחל במאי 2020, ויתמקד בחברות המפתחות פתרונות לתעשיית ה-Consumer Products. כלומר, סטארטאפים המפתחים פתרונות בתחומי ה-Product development, Manufacturing ,Marketing, Supply Chai ו-Sales, וששוק היעד שלהם הוא חברות בתעשיית ה-Consumer Products.

התוכנית מתמקדת בשלושה ערוצים מרכזיים: הערוץ הטכנולוגי, במסגרתו יקבלו החברות ליווי וייעוץ טכנולוגי מ-SAP בכל הנוגע לאינטגרציה אופטימלית עם המערכות והפתרונות השונים שלה; הערוץ העסקי, במסגרתו יוגדר הערך שמביא הסטארטאפ ללקוחות החברה ותיבנה תוכנית עבודה להכרת האנשים המתאימים ב-SAP וכן להשגת חשיפה ללקוחותיה בעולם; והערוץ התדמיתי במסגרתו ייהנו החברות מחשיפה בינלאומית באמצעות ערוצי השיווק וה-PR של SAP וכן באמצעות Demo-Day שייערך בסיום התוכנית.

בשנה שחלפה מאז החלת No Boundaries, ל-54% מסך החברות שהשתתפו בתוכנית ההאצה היה מייסד, מייסדת או אדם בדרגה בכירה שמגיע מאוכלוסייה המוגדרת כמיוצגת פחות. ב-SAP.iO גם פועלים על ידי מתן דוגמה אישית, עם צוות גלובלי ש-50% ממנו הם מאוכלוסיות הנחשבות פחות מיוצגות. כמו כן, במרכז הפיתוח של החברה בישראל יותר משליש מהעובדים הן נשים, מרביתן בתפקידים טכנולוגיים.

לפרטים נוספים והרשמה לתוכנית​

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: