Scoutti: להפוך לכתבי השטח של גופי התקשורת המובילים בעולם [סטארטאפ]

הכירו את Scoutti, המעוניינת לאחד בין התמונות בטוויטר והסרטונים בפייסבוק אל גופי המדיה והעיתונות, ולעזור לכל הצדדים להרוויח מדיווחים עדכנים מלב ההתרחשות.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

היום זה כבר ידוע: אם אתם מעוניינים להתעדכן בחדשות החמות ביותר אתם לא פותחים את הטלוויזיה או המגזינים המקוונים, אתם פונים ישירות אל הרשתות החברתיות במטרה לצפות בחדשות מלב האירוע, כפי שמועבר על ידי משתמשים בכל רחבי העולם.

חברת הסטארטאפ סקואטי (Scoutti) מעוניינת לעזור לחבר בין כל משתמשי הסמארטפונים אל גופי המדיה, בלוגרים ואתרי חדשות – ולאפשר שימוש נרחב, מהיר ופשוט בתמונות ובסרטוני הוידאו המגיעים מכלל המשתמשים. בואו להכיר את הפלטפורמה.

מצלמים בטיוואן, מפרסמים בהודו

הרעיון העומד מאחורי סקואטי הוא לייצר פלטפורמה מקוונת המבוססת על מכשירי הסמארטפון של המשתמשים, המתעדים תמונות וסרטונים שונים מאירועים המתרחשים בכל רחבי העולם, ולקשר אותם אל גופי המדיה הרלוונטים המעוניינים בסקירה מנקודת מבט ראשונית, עדכנית ורלוונטית.

המשתמשים הופכים למעשה לכתבי השטח ומדווחים על חדשות ואירועים שונים בצורה וויזואלית, כאשר כל דיווח מאפשר להם לצבור מוניטין באתר. גופי המדיה מצידם, יכולים לחפש, לרכוש ולהשתמש בתכנים השונים על מנת לסקר את האירועים, וכך למעשה לתגמל את אותם משתמשים, פשוט עבור העלאת התכנים לפלטפורמה. על מנת להפוך את העסק למעט יותר מעניין, האפליקציה מאפשרת לגופי המדיה להעלות משימות עבור המשתמשים, הכוללות צילומים מבוססי מקום או כאלה המבוססים על תחומי עניין שונים, במטרה להשתמש בהם בדיוק כמו בצלמים חדשותיים מקצועיים.

הפלטפורמה החברתית, שלמעשה משתמשת בחוכמת ההמונים על מנת להתעדכן ולעדכן את האירועים השונים, כאשר אלה מתבצעים ישירות מאפליקציית האנדרואיד שפיתחה החברה. בעוד שהמשתמשים הם אלה האחראים על העלאת התכנים, סקאוטי היא האחראית על ההפצה לגופי החדשות הרלוונטים בארץ ובעולם, במטרה לדאוג ששני הצדדים יצאו מרוצים.

שוק המטרה של החברה הוא, כמובן, משתמשי הסמארטפון הדואגים לצלם ולתעד כל מה שנקרה בדרכם, בין אם מדובר על אירוע חדשותי נרחב לבין אם מדובר על “חדשות מקומיות” הנחשבות לעיתים לשוליות. בצד השני, המוצר מיועד לכל גופי המדיה באשר הם: עיתונים, מגזינים, מותגים ואפילו מנועי חיפוש, בהתאם לתמונה, הסרטון או האירוע.

מגפות? הפגנות? אקשן!

לאחר הורדת האפליקציה תתבקשו להרשם לשירות באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם, או באמצעות כתובת המייל שלכם. לאחר מכן, תוכלו להתחיל להעלות תמונות שונות, או לחילופין לצפות בדיווחים האחרונים שדווחו מסביבכם. כך לדוגמה, למדנו על עשן סמיך היוצא מארובות חדרה, או שישנה אפליקציית אנדרואיד שמאפשרת הכנת פיצה. כפי שאתם יכולים לנחש, מדובר על אפליקציה הנמצאת בשלביה הראשונים, כך שאתם עתידים לראות דיווחים פחות מעניינים, שאולי אינם יכולים להחשב באמת כחדשותיים.

בעוד שהממשק של האפליקציה בסיסי, הוא מספיק על מנת לעזור גם למשתמש המתחיל להבין מה עליו לעשות על מנת להוסיף דיווח – פשוט ללחוץ על כפתור הפלוס המופיע בתחתית המסך. בחלקו העליון של המסך תוכלו למצוא את הטאבים השונים, המייצגים את הפרופיל האישי שלכם הכולל את הדיווחים שהעלתם, משימות הזמינות מסביבכם, ועמוד תחרות המציג את המשתמשים המדווחים יותר מכולם.

במידה ותהיו עדים לאירוע חדשותי כזה או אחר, תוכלו לצלם את התמונה ולהתחיל בתהליך ההעלאה, שיבקש מכם לצלם תמונה חדשה או לבחור תמונה קיימת, להוסיף לה את הטקסט המתאים ולבחור כיצד תרצו להפיץ אותה. תוכלו להפיץ את הידיעה לקהל הגלובלי, הכולל את ה-CNN, בניו יורק טיימס או ב-BBC, בעוד שבזירה המקומית תוכלו למצוא שמות מוכרים כגון וואינט, כלכליסט, NRG, וואלה, מאקו, News 1 ונוספים. לחילופין, תוכלו ליצור משימות צילום משלכם, וכך אולי להעלות את ערכו של הבלוג האישי שלכם באמצעות תמונות בלעדיות שכולם יכנסו לצפות בהן.

למרות הממשק הקל, הסיכוי שתצפו בדיווחים לא מעניינים היא הודות לעובדה שאין אפשרות למחוק את הפרסומים השונים, או לפחות לא בצורה קלה. לאחר פרסום ידיעה לא מעניינת בעליל ניסינו למחוק את התמונה, אך לא הצלחנו למצוא דרך לעשות זאת. עובדה זאת, אגב, עלולה להוביל לדיווחים לא מדוייקים ואף כוזבים – שכן המשתמשים לא יוכלו לעדכן את אתרי החדשות שמדובר בידיעה לא רצינית או לא אמיתית.

אפליקציית Scoutti. מקור: יח"צ

אפליקציית Scoutti. מקור: יח”צ

מרכז החדשות

סקאוטי נוסדה לפני כ-10 חודשים, בספטמבר 2012  על ידי צוות מגוון ומעניין במיוחד, הכולל את שי סלוב, מנכ”ל החברה, רום פרימן, קצין הטכנולוגיות וקיריל פאביסביץ, המפתח הראשי. הייחוד של השלושה הוא שהם מפוצלים גיאוגרפית: רום וקיריל יושבים בישראל, בגבעתיים וטבריה בהתאמה, בעוד ש-שי ממוקם בספרד. השלושה מתקשרים באמצעות סקייפ ומדיות מקוונות נוספות, ומסבירים כי הפיצול למעשה תורם לחברה, בזכות האפשרות לעבור מול שני שווקים במקביל – הספרדי והישראלי, וכמובן הוכחת הנחישות ומחוייבות הצוות לפרוייקט.

הרעיון המקורי שעמד מאחורי סקאוטי היה לאפשר לקהל הרחב לצפות בתמונות בזמן אמת על פי דרישה, בהתאם לצרכיהם האישים, ולמעשה שימש כמצע להגשת מועמדות לבית ספר למנהל עסקים במדריד. המיזם עבר איטרציות רבות, בצד הרעיוני ובצד הפיתוח, כאשר בסופו של דבר הבשיל להתאמת הרעיון לתחום העיתונות. במהלך החודשים האחרונים החברה גילתה והתחברה לתחום שנמצא בעצמו בעיצומו של תהליך התעדכנות והתרעננות לאור הרשתות החברתיות והמידע המגיע בזמן אמת – כאשר השלושה מאמינים שסקאוטי תעזור להוביל את התחום לשינוי משמעותי.

נכון להיום החברה מתמקדת בשני צירים מרכזיים: גיוס משקיעים במטרה לקדם את הפיתוח, להתרחב לפלטפורמות נוספות וכמובן להפיץ את המוצר בין המשתמשים וגופי המדיה לצד יצירת שיתוף פעולה עם גוף תקשורתי גדול שיהיה שותף לחזון, ויעזור להוביל את החברה אל עבר החזון שבנתה לעצמה.

לחברה מצפה עבודה רבה, שכן קיימים מתחרים רבים ישירים ועקיפים בשוק, הכוללים צלמים מקצועיים, שירותים המספקים תמונות בתשלום ואף מגזינים עצמאיים, המאפשרים למשתמשים לצרוך מידע וחדשות בתמורה לתשלום חד פעמי או חודשי. בנוסף, החברה מתחרה גם מול אתרים נוספים המבוססים על המשתמשים, הכוללים את הרשתות החברתיות עצמן לצד אתרי שיתוף וידאו, או כל אתר המבוסס על שיתוף מטעם הקהילה. סקאוטי מבהירה כי היתרון שלה בתחום הוא ערוץ ההפצה הנרחב שמציעה למשתמשים, לצד מידע הנמכר בעלויות נמוכות עבור גופי המדיה – וכמובן דיווחים מהירים וישירים, המבוססים על המשתמשים הנמצאים בלב האירוע.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "Scoutti: להפוך לכתבי השטח של גופי התקשורת המובילים בעולם [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמרית אור
Guest

כדאח שיחפשו עבודה טובה יותר. היישום שלהם קיים כבר בכל מקום, בכל פלטפורמה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: