השקה שקטה או טעות? רמזים למתחרה של גוגל בפורסקוור

לוח הנקודות החדש, שנוסף לאפליקציית האנדרואיד של Maps, מוחבא היטב: הוא מוזכר רק בקבצי העזרה והדרך היחידה להגיע אליו היא על-ידי צ’ק אין. השקה שקטה ללהיט הבא?

תמונה: צילומסך

בעוד עולם טכנולוגיית המובייל מתקדם, ועמו מתקדמים החיישנים המובנים בסמארטפון הממוצע, ממשיכים לצוץ השירותים הנלווים ליכולות אלה. שירותי מיקום הם דוגמה מצויינת לכך. אני מתכוון, לאיזה סמארטפונים אין את היכולת לעקוב אחריכם בזמן אמת על-ידי שימוש ב-GPS ובשאר חיישנים וצ’יפים מובנים? לא הרבה…

ובכן, כל עוד במיקום עסקינן, 2012 עומדת להיות השנה במהלכה שיתוף המיקום עומד להיות דומה יותר לעדכון הסטטוס. קרי, עד סוף השנה כולם יעשו את זה. Foursquare, עד כמה שאני עושה בה שימוש באופן יומיומי, רחוקה מלהפוך לשרות מיינסטרימי, על-אף 15 מיליון המשתמשים הפעילים שבה.

אני מניח שקריאת כיוון טובה לשירותים מבוססי מיקום טמונה בכך שגוגל תצלול פנימה, ונראה כאילו זה בדיוק מה שעומד לקרות. בעוד אין שום דבר חדש בשירות המיקום של גוגל, לטיטיוד, גוגל בדיוק שחררה גרסה חדשה לאפליקציית המפות לאנדרואיד שלה, הכוללת כמה פיצ’רים קטנים ואחד גדול יחסית.

הגרסה החדשה של Maps כוללת לוח נקודות לצ’ק אינז של לטיטיוד, לכל הדעות מהלך שנועד להתחרות במלכת המיקום – Foursquare. מעניין לציין כי ברשימת הפיצ’רים לגרסה החדשה, אותם מציינת גוגל, אין שום אזכור ללוח נקודות זה. האזכור היחיד של גוגל ללוח הנקודות טמון עמוק בקבצי העזרה. כפי שהבנתם, החברה לא בדיוק עומדת על הגג ומכריזה לכל עבר על הפיצ’ר החדש.

סוד מוחלט בהחלט?

למעשה, לוח הנקודות אפילו אינו זמין לכל משתמשי לטיטיוד, ובעבור בעלי המזל שמביניהם, הדרך היחידה לראות אותו היא לעשות צ’ק-אין במיקום מסויים. לאחר שעשיתם צ’ק-אין, האפליקציה תוביל אתכם היישר ללוח הנקודות, שם תוכלו לראות את הניקוד שלכם בהשוואה למשתמשי Google+ אחרים ברחבי העולם.

אני לא בטוח על מה ולמה כל הסודיות, אך אני סבור שלא יעבור זמן רב בטרם נראה אינטגרציה של מיקום בתוך Google+, דבר שיציב את גוגל, שוב, בתחרות ישירה מול פייסבוק פלייסס.

וידאו: גוגל מציגה את שירות Google Latitude

הפוסט נכתב במקור באנגלית, ופורסם לראשונה בבלוג Appboy.


Avatar

הלל פולד

הלל הוא ראש מחלקת שיווק בחברת אינראקטיב, ואישיות מוכרת בעולם הטכנולוגיה הסלולארית והמדיה החברתית. בנוסף לפעילותו השיווקית באינראקטיב, הלל עובד עם אפבוי, מנוע גילוי סלולארי מוביל, שם הוא מסייע בתכני אינטרנט דינאמיים ומודעות מותג. הוא כותב אורח בכמה אתרים, בהם Mashable Business Insider, Gigaom, CNN Money ועוד. תוכלו למצוא אותו בטוויטר ובגוגל+.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: