מה קורה בסמסונג? המנהלים הבכירים מחזירים את הבונוסים

רגע לפני פרסום הדו”חות הרבעוניים של החברה, בכירים מסמסונג מודיעים כי מוותרים על רבע מהבונוס שלהם. האם החברה עומדת לפני נפילה קשה במיוחד?

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

כ-10 ימים לפני פרסום הדו”ח הרבעוני של סמסונג, מסתמן כי מי שבמשך תקופה ארוכה החזיקה במקום הראשון בקרב יצרניות הסלולר מתחילה להראות סימני נפילה. רגע לפני שהדו”חות יוצאים לאור, החליטו מנהלי חטיבת המובייל בחברה להחזיר כרבע מהבונוס החצי שנתי שלהם, מה שמעיד על כך שמצבה אינו טוב כפי שהיה בעבר.

מוכנים לשקוע עם הספינה

על פי הדיווח, המגיע מאתר רויטרס, כ-200 מנהלים החליטו להחזיר חלק מהבונוסים שקיבלו, כשהסכום המוערך של הבונוסים הללו עומד על כ-2.9 מיליון דולרים. המחווה הנוכחית נועדה להבהיר לעובדי החברה כמו גם לקהל משתמשיה שהמנהלים עומדים מאחורי סמסונג באש ובמים, ומוכנים להקריב ולעבוד קשה על מנת להוכיח את עצמם ברבעון הבא ולשנות את המצב.

הפעולה הנוכחית מגיעה לאור הודעה שפרסמה החברה בתחילת החודש, שהרווחים הנוכחיים הינם נמוכים משמעותית מהרווחים שחזו האנליסטים השונים.  החברה הציגה ירידה כבר ברבעון הראשון של 2014, במהלכו מכרה 85 מיליון סמארטפונים, השווים לכ-30.2 אחוזים מנתח השוק. למרות הנתון המרשים, מדובר בירידה לעומת הרבעון האחרון של 2013, אז נתח השוק של סמסונג עמד על כ-31.9 אחוזים.

עם כל הכבוד להקרבה של מנהלי החטיבה, מסתבר שמדובר בנוהג שכיח בדרום קוריאה ובמיוחד בקרב עובדי החברות הציבוריות. עם זאת, המחווה אינה מספיקה על מנת להחזיר את סמסונג למצבה לפני מספר חודשים ואין ספק שהמנהלים הללו, כמו גם כלל עובדי החברה, צפויים לעבוד קשה במהלך החודשים הקרובים על מנת להוכיח שאכן ראויים לבונוסים ולשמור על משרתם.

לקראת מכה קשה?

אנליסטים מעריכים כי במהלך הרבעון הנוכחי, שהסתיים ביוני 2014, החברה מכרה “בסך הכל” בין 74 ל-79 מיליון מכשירים. כתוצאה מכך, הצפי הוא שהדו”ח הרבעוני הקרוב של סמסונג יהיה הגרוע ביותר שהציגה בשנתיים האחרונות, לאור ההאטה בשוק הסלולרי ועלייתן של מתחרות רבות, במיוחד בשוק הסיני.

בין החברות השונות התופסות את מקומה של סמסונג, ניתן למצוא את Xiaomi המציעה מכשירים מתקדמים במחירים נמוכים במיוחד, כמו גם Huawei, לנובו ונוספות המנסות לתפוס נישות שונות, החל מלקוחות פרימיום ועד לקוחות הבסיסי, במחירים הוגנים ונמוכים משמעותית מאלה של סמסונג.

אך לצד המתחרות המקומיות, סמסונג צריכה להערך לקראת השקת המכשיר החדש מבית המתחרה הגדולה ביותר שלה: אפל. הצפי הוא שהחברה תשיק את מכשיר הסמארטפון החדש שלה, אייפון 6, במהלך הרבעון הנוכחי. כלומר, סמסונג צריכה לשלוף שפו מהשרוול על מנת לגרום למשתמשים להעדיף אותה על פני המתחרות, וזה צריך להיות הפוקוס שלה לקראת הרבעון הבא.

החברה צפוייה להציג את הרווחים הרבעוניים שלה בסוף החודש הקרוב, ב-31 ביולי. אנו מקווים בשבילה שעד אז תצליח להגות תכנית מנצחת, שתגרום למשתמשים להעדיף אותה על פני המתחרות.

מקור תמונה: Shutterstock / Exterior view of Samsung Shop

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "מה קורה בסמסונג? המנהלים הבכירים מחזירים את הבונוסים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אמיר
Guest

לא הבנתי מה מהות המשפט האחרון בכתבה “אנו מקווים בשבילה שעד אז תצליח להגות תכנית מנצחת, שתגרום למשתמשים להעדיף אותה על פני המתחרות.”

אתם אמורים להיות אתר אוביקטיבי ולא כזה שמקווה לנצחון חברה מסחרית כזו או אחרת. אין שום סיבה להעדיף את סמסונג על פני האחרות.

אבי
Guest

קצת הבנת הנקרא ידידי. ״מקווים בשבילה״.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: