האם בקרוב נעלה בהתלהבות תמונות של מייבש כביסה לאינסטגרם?

המוצר הבולט של סמסונג בתערוכת IFA 2019 לא הביא איתו בשורה טכנולוגית. אז איך בכל זאת היא מתכננת להיאבק במתחרות? זה מתחיל במקרר מעוצב

צילום: גיקטיים

אם יש משהו שהליכה כואבת של עשרות קילומטרים בתערוכת IFA 2019 הבהירה לי, זה שטכנולוגיה לבדה – זה נחמד – אבל זה לא ממש מספיק ב-2019. טכנולוגיה טובה יש פחות או יותר לכולם – גם אם לחלקם יש יותר מתקדמת ולחלקם פחות. אז איך גורמים ללקוחות לחשוק במוצר כל כך משעמם כמו מקרר למשל?

מה זה מקרר מודולרי?

תחשבו על זה. מה כבר אפשר לחדש במקררים? להפוך אותם ליותר קרים? יותר חזקים? עוד חלוקה של עוד דלתות? זה משהו שאתם באמת יכולים להתעניין בו? ברור שלא. לכן כשסמסונג חשפה את מקררי ה-BeSpoke החדשים שלה, היא לא ממש דיברה על הפרקטיות והמפרט שלהם, אלא יותר על העיצוב שלהם. במקום עוד מקרר שחור-טיטאניום-לבן, סמסונג נותנת למשתמשים לבחור בעצמם את הצבע של דלת המקרר. רוצים מקרר צהוב? אין בעיה? כחול? קיבלתם. וורוד? גם את זה יש.

צילום: גיקטיים

אבל לא רק צבע. ה-BeSpoke הביא איתו עוד קונספט מעניין: הוא גם מקרר מודולרי. כלומר, אתם ממש יכולים לבנות אותו בהתאם לצרכים שלכם. התחלתם כסטודנטים בדירה קטנטנה בתל אביב? אתם יכולים לקנות את המודול הקטן ביותר. עברתם לדירה חדשה עם יותר מקום? אתם יכולים לקנות עוד יחידה גדולה יותר ולשלב גם את הישנה, במקום לזרוק אותה. המשפחה התרחבה? אפשר להמשיך ולהרחיב אותו ולבחור לכל יחידה צבע נפרד. נפרדתם מבן-בת הזוג – sad – אבל פשוט תוכלו לפרק גם את המקררים כאוות נפשכם. אז במקום מוצר משעמם שאין הרבה חידושים שבאמת ירגשו אתכם בו, סמסונג מנסה להפוך גם את המקרר לפריט עיצובי שישתלב בבית, ולא סתם יכפה עליו. בדרך היא רוצה לנגוס בנתח השוק של יצרני מקררי הפרימיום כמו SMEG ו-Sub-Zero. האם זה יצליח? נצטרך לחכות כדי לדעת. המוצר, אגב, יושק גם בישראל.

צילום: גיקטיים

המשך של הגישה שהצליחה עם הסמארטפונים והטלוויזיות של סמסונג

תמונה: סמסונג

אבל לא רק מקררים. כזכור לכם, סמסונג נקטה באותה גישה גם בסמארטפונים שלה, אחרי שהיא הבינה שמכשירים סלולריים הם כבר מזמן לא סתם מכשיר פרקטי לשמירה על קשר או לצילום תמונות, אלא סמל סטטוס. אחרי שוואווי השיקה סמארטפונים עם צבעים ועיצובים משונים ומושכי עין, גם הענקית הקוריאנית נקטה בגישה בדומה. ממכשירים מעוררי אדישות כמו בלאקברי, עברנו לצבעים פסיכדליים כמו הגב משנה הצבעים של הנוט 10 החדש. הרי אם נשים בצד את המתקפלים – מה כבר אפשר לחדש בתחום הסמארטפונים? עוד מגה פיקסל למצלמה פה, עוד מילי אמפר בסוללה שם. כל המסכים טובים ויפים וכולם יספקו אתכם. אז מה עושים? משקיעים גם בעיצוב שלהם כדי שהם יהיו מבודלים מכל השאר.

ה-BeSpoke הוא המשך ישיר של האסטרטגיה של סמסונג בשנים האחרונות: לקחת את המוצרים שקשים לבידול, ולהפוך אותם לפריט מרהיב שאתם ממש תרצו להציב בבית או להחזיק ביד, במקום להצניע אותם ככל הניתן.

תחשבו על זה, איך אפשר למשוך אנשים אמידים להעדיף טלוויזיה אחת על השניה? לעוד ועוד חברות יש מסכי 8K, לכולם יש פאנלים מהממים וכולם נראים פחות או יותר אותו דבר. מלבן לא כל כך מעניין שנשאר שחור ב-90% מהיום. אז סמסונג השיקה בעבר את ה-Ambient Mode שמציג מעין שומרי מסך אסתטיים כשהטלוויזיה לא בשימוש, או אפילו אפשרות לחקות את הטקסטורה של הקיר שמאחורי המסך, כדי ליצור אשליה שהטלוויזיה לא באמת נמצאת על הקיר. בנוסף, היא השיקה כבל דק שמוביל לקופסת החיבורים של הטלוויזיה, כדי שהדרך למלבן הזה לא תהיה רצופה בכבלים מכוערים או תדרוש חציבות יקרות בקיר.

זה ה-Serif. טלוויזיה? רהיט? אתם תחליטו. תמונה: סמסונג

סמסונג הציגה בשנים האחרונות שתי טלוויזיות מעט משונות בשם The Frame ו-The Serif, שהן בכלל שייכות לקטגוריית הלייף-סטייל בחברה. הראשונה מגיעה עם מסגרת שמזכירה מסגרת של תמונה יותר מאשר שוליים של מסך (ומשתלבת בצורה מעניינת עם ה-Ambient Mode שיודע להציג גם יצירות אומנות שונות), והשנייה היא ספק-טלוויזיה-ספק-רהיט שיושבת על גבי רגליות מעוצבות. שתיהן יוקרתיות ויקרות, אבל שתיהן גם מראות שהחברה מנסה לפנות לקהלים חדשים שלא בהכרח מתעניינים בכמות הפיקסלים או סוג הפאנל, אלא באיך המלבן השחור הלא כל כך אסתטי הזה יכול להשתלב בבית המשופץ שלהם.

בשיחה שערכתי בתערוכת IFA עם ג’יו סאנג צ’וי – אחד מהמעצבים הבכירים בסמסונג, שאחראיים על עיצוב מסכי הטלוויזיה של החברה, אמר סאנג צ’וי: “בקטגוריית הלייפסטייל, העיצוב קודם לטכנולוגיה, ורק אחר כך הטכנולוגיה מתאימה את עצמה לעיצוב”. וזו סמסונג, לא אפל. כל התפיסה הזו היא שינוי מרענן לעומת התפיסה של חברות רבות – כולל סמסונג עצמה לעיתים – של בנייה של המוצר סביב הטכנולוגיות שהמהנדסים שלה הביאו, שבדרך כלל מובילה למוצרים הרבה פחות מעניינים לעין ויושבים אצלכם בדירה במשך שנים.

מי יודע, אחרי הסמארטפונים והמקררים, אולי בשנה הבאה כבר נראה מכונות כביסה, מדיחי כלים ומזגנים, עם עיצובים שישאירו אותנו עם פה פעור ורצון לשתף אותם באינסטגרם.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הכתב הינו אורח חברת סמסונג בתערוכת IFA 2019

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: