רשמית: סיילספורס רוכשת את סלאק ב-27.7 מיליארד דולר

אחרי השמועות מגיעה ההודעה הרשמית: סיילספורס תרכוש את שירות התקשורת הארגוני סלאק תמורת 27.7 מיליארד דולר. האוייבת המשותפת: מיקרוסופט

עיבוד תמונה​

מגה-עסקה בעולם הטכנולוגיה: ענקית ה-CRM והענן סיילספורס הודיעה היום (ג’) רשמית כי תרכוש את שירות המסרים הארגוני סלאק תמורת 27.7 מיליארד דולר. על פי ההודעה של החברות, תהיה מורכבת העסקה ברובה מתשלום במזומן וכן רכיב קטן של מניות של סיילספורס.

שילוב מתבקש בצל האיום של מיקרוסופט

השילוב בין 2 החברות הוא די מתבקש לאור השליטה של סיילספורס בתוכנות ה-CRM והענן הארגוני, והיות סלאק שירות תקשורת פנים ארגוני. במקביל נלחמו 2 החברות במיקרוסופט – סלאק בגזרת התקשורת הארגונית מול Teams וסיילספורס עם שירותי הענן וה-CRM מול Azure.

המחיר שקיבלו משקיעי סלאק משקף פרמיה מרשימה, משום שהיא היתה שווה נכון לרגע החתימה על ההסכמים “רק” 19 מיליארד דולר. לא מעט מהנזק הזה נזקף למלחמה מול מיקרוסופט, שלמרות האיחור בכניסה לשוק, הצליחה להפוך את Teams לשירות התקשורת הפנים-ארגוני הפופולרי ביותר, על חשבון סלאק הותיקה יותר.

זו גם הסיבה שלמרות ששירותים אחרים, שזהרו בזמן הקורונה והעבודה מרחוק, סלאק איבדה כ-40 אחוז משווי השוק שלה מאז שהונפקה. כזכור, על פי דיווחים ב-2016 מיקרוסופט ניהלה מגעים לרכוש את סלאק ב-8 מיליארד דולר, אולם אלו כשלו, מה שהוביל אותה בסופו של דבר לפתח מוצר משלה.

המודעה מ-2016. מקור: עמוד הטוויטר של סטיוארט באטרפילד

למרות קבלת פנים לבבית שכללה מודעת עמוד בניו יורק טיימס, שמברכת את מיקרוסופט על כניסתה לשוק, בסלאק נאבקו לא מעט בהשלכות של הכניסה של מיקרוסופט לשוק, ולדומיננטיות שהשיגה תוך זמן קצר יחסית, כאשר עקפה את סלאק במספר המשתמשים לפני כשנתיים. הרומן הסתיים, כאשר סלאק קראה לאיחוד האירופאי לחקור האם מיקרוסופט מנצלת את המעמד שלה בשוק, כדי להצמיד את  Microsoft Teams, לתוכנת אופיס הפופולרית שלה.

מארק בניוף, מייסד ומנכ”ל סיילספורס אמר בתגובה לעסקה: “סטיוארט והצוות בנו את אחת מהפלטפורות האהובות ביותר בהיסטוריה של התוכנות הארגוניות, עם אקוסיסטם מדהים סביבה”. בניוף הוסיף: “זה שידוך מלמעלה. ביחד, סיילספורס וסלאק יעצבו את עתיד התוכנה הארגונית וישנו את הדרך שבה כולנו עובדים בעולם העבודה-מכל-מקום הדיגיטלי הזה. אני נרגש לקבל את סלאק למשפחת סיילספורס”.

היתרון: האינטגרציות

סלאק החלה את חייה כסטארטפ בשם Glitch, שפיתח משחק מרובה-משתתפים. המשחק עצמו נחל כישלון, אולם הסטארטאפ עשה פיבוט והחל לפתח את תוכנת המסרים שפיתח במקור לצורך התקשורת הפנים ארגונית שלו.

אחד היתרונות הבולטים של סלאק עם השקתה ב-2013 היה שמהרגע הראשון היא הציגה מגוון של אינטגרציות עם כמעט כל השירותים והאפליקציות שהיו בשימוש אז. כך יכלו משתמשים להעזר בבוטים ובאינטגרציות שונות עם שירותי ענן שונים, כדי לנהל את כל תהליכי העבודה שלהם היישר מסלאק, בלי לעבור לשירותים אחרים.

סלאק הפכה ליקירה של הסיליקון-וואלי, וגייסה יותר ממיליארד דולר השקעות, לא מעט בזכות סטיוארט באטרפילד, היזם שעומד מאחורי החברה, שכבר היה חתום על סטארטאפ אחד שהצליח בגדול – אתר שיתוף התמונות flickr, שנמכר ליאהו. באטרפילד הצליח לגייס ל-Slack קרנות נחשבות ומובילות כמו Andreessen Horowitz, Accel Partners ו-Google Ventures.

במקביל, סלאק נתפסה כאלטרנטיבה הצעירה והבועטת לשירותים של חברות הטכנולוגיה הותיקות כמו מיקרוסופט וגוגל – והצליחה להיות מה שאף חברת אנטרפרייז לא היתה לפניה – חברה מגניבה.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

3 תגובות על "רשמית: סיילספורס רוכשת את סלאק ב-27.7 מיליארד דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

לא היה שום צידוק לסלאק, סתם חרטא, אפשר לעשות את אותו דבר בכלים קיימים,

מאור
Guest

היו גם מנועי חיפוש לפני גוגל ורשתות חברתיות לפני פייסבוק
סלאק עשו את זה בצורה הנכונה ובזמן הנכון ולכן הצליחו

בצל כחול
Guest

ממה הם עושים כסף? איך מצדיקים מחיר כזה?
או שבעצם הם רוצים את המידע שעובר בהודעות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: