מנהלת החדשנות של סמסונג בישראל: החוזקה של היזם הישראלי היא להפוך רעיון למוצר

׳׳אנחנו אומה של יזמים בכל תחום. אומה שלוקחת רעיונות והופכת אותם למשהו אמיתי וקיים׳׳, אומרת רותי אדר, מנהלת מרכז החדשנות של סמסונג בישראל. ישבנו איתה לשיחה כדי להבין מה גורם לה להשקיע בסטארטאפים ישראליים, מה החוזקה של היזמים המקומיים ומה הסיכוי שתמצאו פיתוח שלכם במיליוני מקררים בעולם

samsung

מקור: Samsung

רותי אדר הצטרפה לסמסונג לפני 8 שנים, ועם הקמת קבוצת האסטרטגיה והחדשנות של המותג לפני 6 שנים, היא מונתה לנהל את מרכז החדשנות של סמסונג בישראל. במסגרת תפקידה, היא נפגשת באופן יומיומי עם סטארטאפים ומחפשת אחר שיתופי פעולה עם חברות גדולות כקטנות בארץ ובעולם. ישבנו איתה לשיחה כדי ללמוד אילו מה מיוחד במרכז הישראלי, אילו סטארטאפים הם מחפשים, ומה הסיכוי של המוצר שלכם – שפיתחתם ביחד עם 2 חברים בבית, להגיע למקררים, לסמארטפון או הטלוויזיות של החברה בכל העולם.

הכל אפשרי

סמסונג פעילה מאוד בתחום הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל והיא עושה זאת עם 3 זרועות השקעה משלימות: Samsung Ventures (סמסונג ונצ׳רס) אשר מתמקדת בהשקעות בחברות עם זיקה קרובה לפעילות החטיבות העסקיות; הזרוע השניה היא Samsung Next (סמסונג נקסט) קרן השקעות בתוכנה בלבד המתמקדת בחברות בשלבים המוקדמים (סיד עד B) בתחומי הסייבר, ה-AI, IoT, Edge Computing ובלוקציין; והשלישית, Samsung Catalyst Fund(קרן סמסונג קטליסט) הפועלת במסגרת משרד האסטרטגיה הראשי, אשר מוביל עבור סמסונג בניית מנועי צמיחה וכניסה לתחומי עיסוק חדשים. הקרן משקיעה בחברות עם פיתרונות חדשניים ומרחיקי לכת במגוון תחומים הכוללים את עולם הרכב, האינטרנט של הדברים, Smart Health, תשתיות ענן, טכנולוגיות חישה ורכיבים, ועוד.

מה הסיכוי שיזם יציג לך משהו, ושנה אחר כך נמצא את הפיתוח במקרר, טלוויזיה או סמארטפון של סמסונג?

“אנחנו כל הזמן מחפשים טכנולוגיות מעניינות ברחבי העולם. סמסונג נחשבת כיום למשקיעה בשלישיה הגדולה, כשבמהלך 2017 סמסונג השקיעה  דרך 3 הזרועות יותר מ-200 מיליון דולר ביותר מ-60 חברות, חלק ניכר מהן ישראליות. תהליך ההטמעה של הטכנולוגיות יכול לארוך שנה או שנתיים, הכל תלוי עד כמה המוצר בשל. ישנם כרגע פיתוחים של חברות ישראליות על הקנה, אבל אנחנו עדיין לא יכולים לחשוף מעבר”

האם יזמים באים אליכם, או שאתם מחפשים באופן אקטיבי?

“ישנה הדדיות. יש סטארטאפים שפנו אלינו כמו למשל חברת Sensifree הישראלית, שפנתה אלינו באופן יזום. החברה פיתחה טכנולוגית חישה לניטור בריאות, והרעיון מצא חן בעיני קרן Catalyst שהשקיעה בהם. במקרה אחר, סמסונג החליטה להשקיע ב-Innoviz המפתחת Lidar לרכבים אוטונומיים, אחרי שסקרה את השוק וגילתה כי היא מציעה את הפתרון שמתאים לה ביותר”.

יש המון תוכניות ומרכזי חדשנות בארץ. למה שסטארטאפים יפנו דווקא אליכם?

״אני חושבת שאין עוד חברה בעולם עם פלטפורמה כל כך מגוונת. הפלטפורמה שלנו נכנסת כמעט לכל כיס שכן מסביב לכולנו ישנה פלטפורמה של סמסונג. אם לא סמארטפון, אז טלוויזיה או מקרר. הפלטפורמה של סמסונג שבאמת נכנסת לכל מקום, הופכת אותנו לשותף טוב. אין עוד רוחב ועושר כזה.

מהצד השני אנחנו צמאים לעבוד עם חברות צד שלישי. סמסונג דוגלת בשיטה הפוכה, אקוסיסטם, שמנסה לייצר סטנדרטיים תעשייתיים ב-IoT, מוצרי אלקטרוניקה. כל דבר שיאפשר נגישות לדאטה. שיאפשר לכולם גישה לכל השירותים שאפשר לייצר מזה. בשורה התחתונה – כל מה שמפתחים אצלנו נכנס בסופו של דבר למאות מיליוני מכשירים”.

Samsung

רותי אדר. מקור: Samsung

השקעות בתחומים מגוונים

בשנים האחרונות סמסונג השקיעה בעשרות חברות, רבות מהן עוסקות בתחום הרכב. בסמסונג החליטו לא להפוך ליצרנית רכב, אלא להתמקד בכל מה שקשור לחוויה העתידית של הנסיעה. כדי לחזק את החזון, רכשה סמסונג את Harman תמורת 8 מיליארד דולר, ספקית ענקית לתחום הרכב, מה שהעניק לה גישה למספר חברות ישראליות שהרמן בעצמה רכשה. יש לציין כי למרות ש-Harman ידועה בזכות מותגי האודיו שלה, למעשה, מרבית ההכנסות של החברה, מגיעות בכלל מתחום מערכות האודיו החכמות לרכב, וזו גם הסיבה שסמסונג כל-כך התעניינה בה.

נכון לרגע זה, סמסונג מתעניינת במספר תחומים מרכזיים: תחום הבריאות הדיגיטלית, בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים, Data centers, התממשקות של האדם עם העולם סביבו (VR, AR, אודיו, עוזרות קוליות) וכמובן – סייבר.

לאחרונה השקיעה Samsung Catalyst ב- Mantis Vision הישראלית המפתחת טכנולוגיות צילום וסריקה בתלת-מימד לעולם המובייל. הטכנולוגיה של החברה שולבה במצלמה המרשימה של ה-Mi 8 של שיאומי ואף הוזכרה כטכנולוגיה שתעמוד מאחורי המצלמה של הגלאקסי S10 העתידי של סמסונג (אדר סירבה להגיב). השקעה מעניינת נוספת היא בחברת Allegro.AI המציעה פתרון ניהולי לכל מחזור החיים של מערכת ממוקדת Deep Learning, אשר משמשת לפיתוח יישמו ראייה ממוחשבת. הפלטפורמה של החברה מסייעת בתהליך הפיתוח והניהול של פתרונות המבוססים של AI בתחומים שונים כמו: רחפנים, אבטחה, כלי רכב אוטונומיים ועוד. חברות פורטפוליו נוספות הן Scylla (סילה) שמפתחת מסדי נתונים ו-Seematics (סימטיקס) – שמפתחת מנוע למידה עמוקה, שרץ על מכשירי קצה של משתמשים.

והאם אתם מתמקדמים בעיקר באיתור טכנולוגיות מבחוץ, או פיתוח ״In House״? ״סמסונג הבינה שלא כל השכל והחוכמה נמצאים אצלה. להיפך, לסטארטאפיסטים יש הסתכלות שונה על דברים, ולכן התשובה היא שמדובר בשילוב״.

שאלה שחייבת להישאל – רואים לא מעט נשים בתפקידי מפתח בכל הקשור לניהול אקסלרטורים ומרכזי חדשנות, אבל פחות בראש של חברות הייטק וסטארטאפים. למה? איך אפשר לשנות את זה?

“אני קוראת לכל אחיותיי – צריך יותר נשים. עובדתית – יש פחות יזמיות. אנחנו כן נתקלים ביזמיות ‘הארד קור’, אבל אין מספיק. כשאני התחלתי לעבוד בשנות התשעים בתחום ההייטק, חיפשתי וונדר וומן. באותה התקופה לא היו כמעט נשים, אבל היום אנחנו במקום אחר. היום יש הרבה יותר נשים שעשו את זה, שהיו בכירות בחברות גדולות ובסטארטאפים. אני מרגישה שזו האחריות שלנו, כנשים, להיות מנטוריות בעצמנו. לעזור לאותן יזמיות בתחילת הדרך ולמהנדסות שרוצות לצמוח בארגונים גדולים. עלינו להעניק יותר גישה להתייעצות ולחשוב ביחד מה נכון עסקית, טכנולוגיות ולעשות כמה שיותר נטוורקינג. אני עברתי את הדרך הזו ולכן יש לי זכות וגם אחריות לעשות את זה בעצמי”.

במה שונה היזם הישראלי מהיזם מעבר לים?

״לכל מדינה יש את נקודות החוזקה ותחומי העניין שלה, כאשר אצלנו זה מגיע הרבה מהצבא, אבל גם מהאקדמיה. בעצם נוצרים אשכולות של תחומים שבהם ארץ מסוימת נהיית חזקה, ותחומים אחרים שבהם הם קצת פחות חזקים.

הנושא השני הוא אופי החברות  – בחברות הישראליות, ומה שבכלל מאפיין את ההיי-טק הישראלי לכל אורכו זה לא חדשנות פר-סה, שכן יש המון חדשנות באירופה. אבל היכולת של היזם הישראלי לקחת את החדשנות הזו, ובזמן קצר יחסית, עם תקציב לא גדול ועם צוות מצומצם להביא את החדשנות הזו למוצר, זה משהו שהוא מאוד מאפיין פה. יכולת היישום״. אדר נותנת לדוגמה את הרצל שחלם על מדינה, כשפועל רבים אחרים חלמו על הקמת מדינה – אבל הרוב לא יישמו את החזון למשהו אמיתי. ‘אנחנו אומה של יזמים בכל תחום. אומה שלוקחת רעיונות והופכת אותם למשהו אמיתי וקיים’.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "מנהלת החדשנות של סמסונג בישראל: החוזקה של היזם הישראלי היא להפוך רעיון למוצר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מושקע במנייה
Guest

יפה, אהבתי שמיתגו את הרצל בתור סטארטאפיסט…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: