חמש נקודות חשובות לנוכחות המותג ברשת

הקמתם אתר, פתחתם דף פייסבוק, ייצרתם מקום בפורסקוור ועדיין לא מגיעים אליכם עוד לקוחות? כנראה שאתם צריכים לעשות מעט יותר מ’רק להיות ברשת’

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

בעוד שברחבי העולם בתי עסק ומותגים כבר השכילו להבין כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר ברשת האינטרנט ולמנף אותה על מנת למכור הרבה יותר מוצרים ולהגדיל את קהל הלקוחות, בישראל המצב מעט שונה. מסעדות, זמרים, מותגים ולמעשה כל בית עסק כבר הבין שאם הוא לא באינטרנט הוא לא קיים, אך מה זה שווה אם הוא אינו יודע כיצד להשתמש ברשת לטובתו?

למרות שאין בידנו את נוסחת הזהב להצלחה, החלטנו בכל זאת לנסות לעזור ולהדגיש חמש נקודות שיכולות לעזור לכל בעל עסק להבין מעט יותר טוב מה זה האינטרנט הזה שכולם מדברים עליו, כיצד ניתן למצות את המיטב ממנו ואולי אפילו לעזור לבעלים להרוויח מאות אלפי שקלים, אם לא מיליונים – גם בישראל.

קודם כל, אתר אינטרנט

אין זאת הפתעה שבעידן האינטרנט כל בעל עסק צריך אתר משלו. לצערנו, בארץ ברוב הפעמים הדבר נעשה באמצעות צד שלישי – דבר שאינו מצער לכשעצמו, אך ברגע שהאתר עולה לאוויר נדמה כי בעל העסק אינו מעוניין לשמוע עליו יותר. לדוגמה, בעלי מסעדות משתמשים לרוב באתרים כגון 2eat ודומיהם כדי לבנות דף תצוגה למסעדה, אך למרות שהוא מציג גרפיקה יפה ומגוון תמונות – גם הוא יהיה חסר ערך אם יציג רק תפריט אחד מבין השלושה שנמצאים במקום, מנות שהטבח מזמן הפסיק להכין או אם יציג מנות מומלצות שמקבלות הרבה מאוד ביקורת רעה.

כמו כן, גם בעלי חנויות וירטואליות הדואגים לעדכן את האתר שלהם – צריכים להבין שזה לא תמיד מספיק. במידה ומעוניינים לפנות אל קהל רחב, עליהם להגדיל את התמיכה ליותר מדפדפן אחד, להציג את המחירים האמיתיים הכוללים משלוח ולאפשר חיפוש קל ונוח באתר – שאינו כולל צבעים חזקים ומסנוורים או בכלליות כאלה הגורמים לנו לברוח מהאתר ולא לשוב אליו לעולם. אנחנו מבינים שאתם מעדיפים שהלקוחות יגיעו ישירות לחנות – אבל אנחנו בטוחים שלא תתנגדו להרוויח ‘כמה שקלים’ גם מהאתר עצמו, לא?

כיום, הדרך הנפוצה ביותר בה לקוחות לומדים מידע חדש – הוא באמצעות האינטרנט. הצגת אתר שאינו מתעדכן, לא מכיל את כל הפרטים הרלוונטים כגון טלפון, דרכי הגעה, תמונת חוץ של המקום, או אפילו בחירה נועזת מידי של צבעים המופיעים בדף הבית, יגרום למשתמשים להמשיך לחפש את העסק הבא בו ירצו לבזבז את כספם. אנחנו ממליצים לכם להקדיש את הזמן והאנרגיות בבניית אתר שאתם הייתם רוצים לגלוש בו בהנאה, כדי שלקוחותיכם יהנו גם הם.

דף פייסבוק

מקור: יח"צ

אתר אינטרנט הוא אמנם דף הכניסה שלכם לרשת, אך אין זה סוד שעל מנת להצליח – כדאי שתהיה לכם נוכחות במדיות החברתיות ובמיוחד בפייסבוק, שכן מדובר ברשת החברתית הפופולארית ביותר כרגע. אך חשוב לציין כי בדיוק כמו אתר אינטרנט, אין זה מספיק לפתוח דף פייסבוק ולקוות לטוב – עליכם לקחת חלק פעיל בשיחה ולעיתים להיות מי שיוצר אותה. חברות רבות מציעות שירותים חברתיים של ניהול הדף ויצירת ‘שיחה’ בין הגולשים, כך שבמידה ואין לכם זמן לעשות זאת בעצמכם – יש מישהו שישמור על הדף שלכם פעיל.

ההמלצה שלנו היא לשמור על הניהול In-House. אף אחד לא ימכור את המוצר שלכם טוב כמוכם ועל ידי מעורבות פעילה בדף תוכלו מיידית לענות על שאלות ולתת תשובות לטענות, במידה ואלה יגיעו. בנוסף לטיפול המיידי בלקוחות, הצעות ייחודיות לחברי הפייסבוק יבטיחו כמות גבוהה של עוקבים, כמו כן העובדה שידאגו להתעדכן בדף שלכם מידי יום כדי לראות מה הם יכולים להשיג בהנחה.

משתמש בטוויטר

למרות שפייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית ביותר – היא אינה היחידה. ניתן למצוא בישראל קהילת טוויטר רחבה ופעילה ולחלקם אפילו אין חשבון פייסבוק פעיל, או לפחות לא אחד שהם משתמשים בו באופן קבוע. בדיוק לשם כך, אנחנו ממליצים לכם לנסות להתפרש וליצור מודעות גם בטוויטר, במידה ואתם יכולים להשקיע את הזמן והמחוייבות.

חשוב לציין כי פתיחת דף משתמש המתעדכן לעיתים רחוקות אינו מספיק ולעיתים אף יכול לגרום לכעס גדול בהרבה מאשר העדרו המוחלט של העמוד. יצירת שיח ברשתות חברתיות דורשת מאמץ וזמן, כך שאם אין לכם את המשאבים הללו – עדיף שתדבקו ברשת חברתית אחת ותשקיעו בה את המקסימום.

רשתות מבוססות מקום

בארצות הברית ניתן לאתר עסקים רבים שלמדו כיצד לעבוד עם שירותים מבוססי מקום וכיצד לגרום ללקוחות פוטנציאלים להגיע פיזית למקום העסק מספר רב של פעמים. אנחנו ממליצים לכם, בנוסף לפתיחת המיקום שלכם על גבי רשתות כגון פורסקוור, לבדוק כיצד אתם יכולים להפיק מהן את המירב.

לדוגמה, באפשרותכם להציע 10 אחוזים הנחה ל’ראש העיר’ של בית העסק – כך משתמשים רבים ישתמשו באפליקציה על מנת להודיע לכלל חבריהם שהם נמצאים בבית העסק שלכם, כמו גם יחזרו שוב ושוב עד שיזכו בתואר הנכסף של ‘ראשות העיר’. לחילופין, באפשרותכם להציע הנחות קבועות לכל מי שמגיע, בתנאי שעושה צ’ק אין באפליקציה. מיותר לציין שבנוסף להטבות עליכם לדאוג לשירות טוב ואדיב, על מנת לתת סיבה נוספת למשתמשים לחזור אליכם.

הכי חשוב: שירות

האינטרנט הוא כלי נהדר וחשוב לדעת כיצד להשתמש בו, אבל הדבר החשוב ביותר שכל בעל עסק חייב להבין – האינטרנט יכול לפעול כנגדו, גם אם ביצע את ‘הצעדים הנכונים’. אחת הדוגמאות המובהקות זכתה לאחרונה לסיקור נרחב ונוגעת לרשת מקדונלדס האמריקאית, שניסתה לקדם את עצמה על גבי הרשת החברתית, אך במקום קיבלה פרסום מאוד שלילי עם שלל סיפורי זוועה מהלקוחות המאוכזבים.

לכן, הדבר החשוב ביותר שעליכם להציג ללקוחותיכם הוא שירות: בין אם דרך אחת מהרשתות החברתיות לבין אם כשמגיע הלקוח פיזית אל בית העסק – עליכם לדאוג להיות אדיבים, מבינים וסובלניים. אנחנו מבינים שלעיתים הלקוחות יכולים להיות קשים במיוחד ואף לגרום לכם להוציא שערות לבנות, אבל עליכם לוודא שאתם עשיתם את המיטב – ולו רק עבור הלקוחות האדיבים והנחמדים שעתידים להגיע אליכם.

לסיכום

כמו שהאינטרנט יכול לבנות אתכם, כך הוא גם יכול למוטט. בעוד שסביר להניח כי תתקלו במספר ‘חבלי לידה’ ראשוניים עם המעבר אל העידן הדיגיטלי, אנחנו מקווים שתשכילו להבין כיצד להשיג את המיטב וכיצד לגרום לעצמכם, בתור בעלי עסק, להרוויח כמה שיותר. כפי שציינו בהתחלה, אנו לא מומחים לשיווק ואין לקחת את ההמלצות הללו כחוקי זהב, אנחנו בסך הכל רוצים לעזור לבעלי עסקים להבין מה היינו רוצים לראות בדף הוירטואלי שלהם.

יש לכם עצות נוספות שיכולות לעזור לבנות מותג או בית עסק? נשמח לשמוע עליהן בתגובות!

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "חמש נקודות חשובות לנוכחות המותג ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Oren Zur-Shavit
Guest

מאמר נחמד. קהילת טוויטר רחבה? כמה משתמשים? נראה לי שאפילו פורסקוור רחבה יותר בארץ..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: