חברת Routier מגייסת 2 מיליון דולר כדי להפוך את ה-WiFi לכלי פרסומי
החברה מפתחת כלי שמאפשר למשתמשים ליהנות מאינטרנט חינם או מוזל; והעסק נהנה מפלטפורמת תקשורת ושיווק חדשה
WiFi חינם היה מאז ומתמיד חלומו של כל מטייל, תייר או סתם כל מי שהסתיימה לו חבילת הגלישה; האם עכשיו החיבור החינמי לרשת יהיה גם כלי יעיל של משווקים? חברת הסטארטאפ Routier (ראוטיר) שמפתחת טכנולוגיה למיתוג של חיבור ה-WiFi, הודיעה עתה על השלמת סבב גיוס בגובה 2 מיליון דולר.
ה-WiFi מוגש לכם בחסות
מה יוצא למשתמשים – כבר הבנו. כולם אוהבים אינטרנט בחינם או לפחות במחיר משתלם. אבל מה יוצא לבתי העסק ולארגונים שישתמשו בטכנולוגיה שפיתחה Routier? ובכן, הפיתוח יאפשר לבתי עסק לתקשר עם הלקוחות שלהם באמצעות רשת ה-WiFi ולהציג להם פרסומות, שמסבסדות למעשה את עלות הגלישה וכן הצעות שיווקיות שנתפרו במיוחד עבורם. כך למשל מלון, שיתקין את המערכת, יוכל להציע ללקוחותיו טיפול בספא בהנחה ולדעת שהוא מגיע לקהל היעד המדויק ביותר שכבר נמצא בתחומי המלון; חברות תעופה, שיגלו כי אין תפוסה מלאה במחלקת העסקים בטיסה מסויימת, יוכלו להציע בזמן אמת לנוסעי מחלקת תיירים לשדרג את כרטיס הטיסה שלהם בהצעה מיוחדת ועוד. האתגר הגדול של החברה היה כיצד להתממשק עם כל יצרני ציוד התקשורת כמו הראוטרים למשל וכן כיצד לספקו ללא תלות באפליקציה מסוימת, ללא תלות בסוג המכשיר החכם וללא תלות בסוג הדפדפן.
Routier הוקמה בשנת 2014 על ידי היזמים ניב פנסו וגל ברקת; סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי PeriTech, זרוע ההשקעות החדשה של קבוצת האחזקות של אלדד פרי. PeriTech הוקמה לפני מספר שבועות על ידי תא”ל (במיל’) יאיר כהן – בעברו מפקד 8200 וסמנכ”ל מודיעין וסייבר באלביט מערכות. בהתייחסו לגיוס מסר כהן: “בחרנו כהשקעה ראשונה שלנו בחברה עם טכנולוגיה חדשנית, אותה מובילה קבוצת יזמים איכותית”.
גל ברקת, שותף-מייסד ומנכ”ל Routier, מסר כי שיתוף הפעולה עם PeriTech וקבוצת אלדד פרי יאפשר לחברה להגשים את חזונה ולהפוך כל נקודת Wi-Fi לערוץ תקשורת בין בתי עסק למשתמשי הקצה באמצעות פתרון תקשורת חדשני ובעל יתרונות מרובים ללקוחות Routier.
בתגובה לגיקטיים מסר ברקת כי הכספים שגייסה החברה יופנו לצורך גיוס עובדים ולהגברת מאמצי השיווק בארצות הברית ובאירופה. ברקת גם מסר לגיקטיים כי אינו חושש מהשימוש הגובר בחוסמי פרסומות.
מה לגבי הפרטיות של המשתמשים?
ברקת: “ראוטיר מוסיפה עוד שכבת הגנה למשתמש והגנה על פרטיותו, שמספקת רמה נוספת של אבטחה מפני ניטור ופריצות”.
מקור תמונה ראשית: cc-by-Erin Pettigrew
הגב
7 תגובות על "חברת Routier מגייסת 2 מיליון דולר כדי להפוך את ה-WiFi לכלי פרסומי"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
איך בדיוק החברה “מוסיפה עוד שכבת הגנה למשתמש והגנה על פרטיותו, שמספקת רמה נוספת של אבטחה מפני ניטור ופריצות” כאשר כל טכנולוגיית הפרסומות שלהם לא תעבוד בעמודי HTTPS?
הם בטח גם חוסמים למשתמש אפשרות לגלוש עם SSL כדי להציג עוד פרסומות…
מעבר לכך, אף אחד לא יודע מה הסקריפט שהם מזריקים באמת עושה.
בועה שעתידה להתפוצץ – מה ההכנסות? איזה מודל עסקי? למה גייסו 2 מיליון דולר? כנראה הגיעו עם קשרים חזקים לפני כן.. בכל מקרה מדובר בעוד חברה שלא תהיה שווה כלום ברגע שהחברות הגדולות יעצרו את הפרסומות המיותרות האלו ואז יהיו עוד משרדים יפים להשכרה בת”א…
כמה חבל לשמוע על חבר’ה צעירים שמשקיעים את כל זמנם במוצר ללא כל ערך מוסף, העיקר מחפשים את האקזיט המהיר.
כל הכתבות האלו ממומנות, אני מכיר אותם והמציאות רחוקה ממה שכתוב.. יזמים? אולי חרטטנים!
חבר’ה רציניים מהיכרות אישית, שעובדים חזק עם לקוחות בינ”ל.
כל הכבוד! מהיכרות אישית מדובר בצוות מבטיח מאוד, ורעיון מעולה עם אפשרויות יישום מגוונות שמוסיף ערך הן ל-Business והן ל-Consumer. לא מפתיע שזו ההשקעה הראשונה שיאיר כהן בחר לבצע במסגרת של PeriTech
איזה זוועה
עכשיו פרסומות שאי אפשר לחסום….
פליטי ה – adware ?