המלחמה בהונאות ברשת: הסטארטאפ הישראלי Riskified מגייס 33 מיליון דולר

Riskified מציעה מערכת אימות לזיהוי הרוכשים ברשת בזמן אמת כדי למנוע הונאות. אם היא מפספסת בזיהוי, היא תספוג את עלות העסקה

צמד המייסדים: מימין אסף פלדמן ועידו גל . קרדיט צילום: עדי אורני

הסטארטאפ הישראלי Riskified, שמאפשר לחברות לאשר עסקאות אונליין בוודאות ולהימנע מהונאות, הודיע על גיוס של 33 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן הצמיחה הישראלית Pitango Growth והשתתפו בו גם Capital One Growth Ventures ו-Groupe Arnault, בעלת השליטה במותגי LVMH (לואי ויטון). לסבב ההשקעה הנוכחי הצטרפו גם המשקיעים הקיימים בחברה ובהם קרן הצמיחה Qumra Capital, הפניקס וג’נסיס פרטנרס. בכך מגיע סכום ההשקעה ב- Riskified מאז הקמתה ל64 מיליון דולר.

שילוב של ניתוח התנהגותי עם Machine Learning

על פי מחקר של LexisNexis, ב-5 השנים האחרונות ישנה עליה משמעותית בניסיונות הונאה ברשת. הבעיה היא שגם לארגונים שלהם פתרונות “אין האוס” מוצלחים, ניתנת הגישה רק להזמנות שמתבצעות דרך המערכת שלהם. מנגד, המערכת של Riskified יכולה לדלות ולאסוף נתונים ממגוון רחב של מקורות ולקבל תמונה מדויקת ורחבה יותר של הקונים וכן עברייני רשת.

המערכת של Riskified (ריסקיפייד) בודקת את הרקע של הרוכש ובמידה והיא מאשרת את זהותו, מתבצע החיוב, כשהחברה גובה עמלה רק מעסקאות שאושרו. העסקאות הללו מבוטחות על ידי החברה, כך שאם בכל זאת מתגלה מקרה הונאה, החברה היא זו שתספוג את ההפסדים של בעל העסק. המערכת של החברה מתבססת על טכנולוגיה שמנתחת התנהגות של צרכנים ברשת ואלגוריתמים מבוססי למידת מכונה, אשר מתעדכנים בזמן אמת, ומאפשרים לה להבדיל בצורה מדויקת ומיידית בין ניסיונות הונאה להזמנות לגיטימיות.

החברה משרתת לקוחות מכל עולמות התוכן המקוונים, החל ממותגי אופנה, דרך רשתות שיווק וקמעונאות. עד כה נבדקו דרך הטכנולוגיה של Riskified מאות מיליוני עסקאות ואושרו עסקאות במיליארדי דולרים עבור סוחרים בכל הענפים, כולל מספר חברות Fortune 500.

Riskified הוקמה בשנת 2013 על ידי היזמים עידו גל ואסף פלדמן, ובמשרדיה בתל אביב ובניו יורק מועסקים כ-180 עובדים. הסכום שגויס כעת ישמש את החברה לבסס את מעמדה בשווקים הקיימים ולגייס כוח אדם על מנת להאיץ את חדירתה לשווקים חדשים בשנה הקרובה. סבב הגיוס הקודם של החברה הושלם בתחילת 2016, אז גייסה 25 מיליון דולר בהובלת Qumra Capital.

אהרון מינקובסקי, מנהל שותף בקרן Pitango Growth, שיצטרף כדירקטור ל-Riskified התייחס לגיוס ואמר: “ניהול הונאות הגיע לנקודה שבה פתרונות שפותחו אין האוס אינם טובים מספיק כדי להגן על אתרי eCommerce”. לדבריו, “פתרונות רשת כמו של Riskified הופכים להיות פתרון חובה עבור סוחרי האון ליין. לאחר מחקר יסודי שערכנו הגענו למסקנה כי Riskified מציעה את הפתרון החדשני ביותר נגד הונאות בשוק, ואנו גאים להשקיע בטכנולוגיה המשנה את כללי המשחק ובצוות יוצא דופן של החברה”.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה – היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

3 Comments on "המלחמה בהונאות ברשת: הסטארטאפ הישראלי Riskified מגייס 33 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Nir
Guest

Nice round guys, use it wisely as it lasts. But I take it Pitango only did its research in Hebrew. In the US Feedzai, Forter and Signifyd are way better.

Lord Farquaad
Guest

Do you seriously think they don’t know what they’re doing?
I’m sure they are well aware of their competitors…

Nir
Guest

I seriously doubt Pitango know what they are doing…
Actually, I know they don’t.
Bunch of pompous people that think that they know everything sitting at Akershtein.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: