חד קרן חדש: Riskified גייסה 165 מיליון דולר

בתזמון מושלם לחודש הקניות: Riskified הישראלית נכנסת למועדון חדי הקרן עם הערכת שווי של מיליארד דולר. החברה עוזרת לאתרי מסחר לאמת עסקאות, ולוודא שהלקוחות שמנסים לרכוש דרכם הם לגיטימיים, ושלא מדובר בהונאה שתעלה להם ביוקר

מייסדי החברה, מימין: אסף פלדמן ועידו גל. קרדיט צילום: טל אורני

גיוס ענק לחברת Riskified הישראלית שנלחמת בהונאות באתרי מסחר אונליין; היום (ג׳) הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס בגובה של 165 מיליון דולר דולר בהובלת קרן הצמיחה General Atlantic. בגיוס השתתפו גם Fidelity Investments, Winslow Capital Management והמשקיעים הקיימים בהם: קרן פיטנגו, Qumra Capital ו-Entrée Capital. הודות להשקעה האחרונה, שווי החברה עומד כעת על מיליארד דולר.

להבחין בין עסקה לגיטימית להונאה – ברגע

Riskified (ריסקיפייד) מאפשרת לחברות המפעילות אתרי קניות אונליין להבחין בין לקוחות לגיטימיים ולמקרי הונאה – וכך, להגדיל את אחוז ההמרה לרכישה. המערכת שלה בודקת את הרקע של הרוכש ואם והיא מאשרת את זהותו, מתבצע החיוב, כשהחברה גובה עמלה רק מעסקאות שאושרו. העסקאות הללו מבוטחות על ידי החברה, כך שאם בכל זאת מתגלה מקרה הונאה, החברה היא זו שתספוג את ההפסדים של בעל העסק. המערכת של החברה מתבססת על טכנולוגיה שמנתחת התנהגות של צרכנים ברשת ואלגוריתמים מבוססי למידת מכונה, אשר מתעדכנים בזמן אמת, ומאפשרים לה להבדיל בצורה מדויקת ומיידית בין ניסיונות הונאה להזמנות לגיטימיות.

לפי החברה, בשונה מפתרונות מניעת הונאות מבוססי ניקוד, המספקים לאתרי המסחר ציון והמלצות לגבי מידת הסיכון בכל עסקה, מודל ה- chargeback guarantee שהיא מציעה, מציב את מטרות החברה עם מטרות הסוחרים; הדיוק שלה בזיהוי עסקאות עם פוטנציאל להונאה תורם באופן ישיר להעלאת המכירות, מפחית את עלויות הטיפול בהונאות ומסייע במתן חווית משתמש טובה יותר. בנוסף, הטכנולוגיה שלה מעלה את שיעורי אישור העסקאות על ידי הבנקים ומונעת שימוש לרעה בחשבונות המשתמשים.

החברה הוקמה ב-2013 על ידי היזמים עידו גל (מנכ״ל) ואסף פלדמן (CTO). בתוך שנתיים היא הכפילה את מצבת העובדים שלה, והיא מעסיקה כיום למעלה מ-400 עובדים במשרדים בתל אביב ובניו יורק. בעזרת המימון האחרון, היא מתכננת להקים משרד חדש בשנגחאי, סין, עוד השנה. בנוסף, המימון ישמש להשקעה מאסיבית בהמשך פיתוח המוצר.

Riskified משרתת לקוחות מכל עולמות התוכן המקוונים, החל ממותגי אופנה, דרך רשתות שיווק וקמעונאות. בין הלקוחות שלה ניתן למצוא מותגי על כמו גוצ׳י, פראדה ודולצ׳ה וגבאנה, וחברות תיירות כמו Last Minute ו-Air Europa. לפי נתונים שהחברה מפרסמת, לקוחות שנעזרים במערכת שלה מצליחים להגדיל את שיעור העסקאות בעד 20%, ובמקביל מפחיתים את העלויות הנגרמות בגין הונאות בעד 50%.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

9 תגובות על "חד קרן חדש: Riskified גייסה 165 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צחי
Guest

חבל שחברות אחרות לא עומדות מאחורי המוצר שלהן כמו חברה זאת.

אחד שלא יודע
Guest

אבל איך הם מצליחים להגדיל את שיעור העסקאות בעד 20%? לא מסתדר לי…

אחד שכן יודע
Guest

הם מאשרים עסקאות לגיטימיות, שהיו עלולות להיות מסורבות ע”י מערכת אחרת עם כללים גסים יותר.

לדוג’:
לפני כן לא מאשרים בכלל עסקאות ממדינה A, בגלל ריבוי הונאות מאותה מדינה.
עם המערכת מאשרים חלק מהעסקאות ממדינה A שהמערכת מזהה כלגיטימיות.

אחד שלא יודע
Guest

סבבה, אבל אישור העסקאות מתבצע על ידי הבנקים, לא? (זה גם שכתוב בכתבה:”הטכנולוגיה שלה מעלה את שיעורי אישור העסקאות על ידי הבנקים”). אז איך המערכת שלהם משפיעה על קבלת ההחלטות בבנקים? יש איתם שיתוף פעולה?

עוד אחד שיודע
Guest

הסוחרים בעצמם מחליטים לדחות עסקאות כדי לא לקחת על עצמם סיכון. לא הבנקים

אחד שכן יודע
Guest

ממליץ להאזין לפרק (המאוד ישן) של “השבוע” עם מיכאל רייטבלט, המייסד של Forter, בדיוק על הנושא הזה:

http://www.shavua.net/9

dor
Guest

גם הסוחר וגם הבנק יכולים לאשר את העסקה. הבנק מאשר/דוחה את מה שהסוחר מאשר. ריסקיפייד מחליפה את הסוחר ומאשרת יותר עסקאות טובות, דבר שגורם לבנק “לראות” שהסוחר בטוח יותר ולכן מעלה את אחוזי האישור שלו.

מגגכגומחה
Guest

זה לא שהם מאפשרים לבנק לראות מי הסוחר או שהסוחר בטוח יותר.
הם פשוט מסננים היטב בעצמם, מה שגורם באופן טבעי למספר העסקאות שנדחות לרדת (כי הם כבר עשו סינון טוב), כלומר שיעור העסקאות שהבנק מאשר (מסך כל העסקאות שמגיעות אליו) הוא גבוה יותר.
נומינלית מספר העסקאות שהבנק מאשר הוא אותו דבר, לריסקפילד אין שום השפעה על מערכות הסינון של הבנק, אבל מספר העסקאות שנדחות על ידי הבנק הוא קטן יותר עם כל העלויות המשתמעות מכך..

יאיר
Guest

מרשים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: