הסוד האחד והיחיד שלנו לשיווק מנצח

המנטור הכי טוב שלכם לשיווק נכון ויעיל הוא בראד פיט, טוב, לא השחקן, הדמות שהוא משחק ב-Moneyball.

shutterstock success

סיפור טוב צריך להתחיל בבראד פיט. בסרט הנפלא Moneyball (להפסיד באוסקר ל-The Artist? כאילו, באמת?) המבוסס על סיפור אמיתי, משחק פיט את דמותו של בילי בין, הג’נרל-מנג’ר של קבוצת הבייסבול של אוקלנד, שהפך אותה מחבורה של לא-יוצלחים בואכה לוזרים, לאחד ממועדוני הספורט המצליחים בארה”ב. בין עשה זאת כאשר הוא מכניס לראשונה ניתוחים סטטיסטיים כאמצעי לבחירת שחקנים לקבוצה, ומשנה לחלוטין את פני המשחק לתמיד.

משחק חכם יותר עם יתרון על השוק

בכל קבוצת ספורט מקצוענית בארה”ב (יש 122 כאלה בארבע הליגות הבכירות) יש בילי בין אחד. ה-GM, ג’נרל-מנג’ר, מעין אסטרטג-על של המועדון, החוליה המקשרת בין הבעלים (זה שמביא את הכסף) למאמן ולשחקנים. זה שמסתכל לטווח הארוך (ולפעמים לקצר) ובונה את המועדון כדי שיתמודד על האליפות. בין לקח את הנסיון שצבר בליגה כשחקן ואת הידע העצום שלו על שוק השחקנים, זיהה ראשון טרנד שנראה אז מופרך לחלוטין, פיצח את המטריקס של המספרים המורכבים שמרכיבים את העולם הסטטיסטי של הבייסבול, מכר את הרעיון שלו גם לקשים שבמתנגדיו (והיו הרבה), ובכך ניקז, הלכה למעשה, את כל סט היכולות הרחב שלו לדבר שהכי חשוב לאמריקאים לא רק בספורט אלא בהכל: השורה התחתונה. בין בנה אסטרטגיה מנצחת למותג שלו.

כדי להיות GM מצוין צריך סט מורכב של יכולות, בחלקן שונות במהותן אחת מהשניה: להכיר את שוק השחקנים על בוריו (רוב ה-GM יכירו גם שחקנים במדינות שרובנו לא ידענו שקיימות על המפה), לזהות טרנדים חדשים, להבין מספרים, לעקוף התנגדויות, למכור רעיון, ולבסוף לנפק שורה תחתונה חדה וברורה שתביא תוצאות. קצת כמו פלנינג.

כן, פרט לבראד פיט, יש קווים משיקים רבים בין GM לעבודה האינטנסיבית של מחלקת אסטרטגיה במשרד פרסום גדול. גם פלנר מצוין צריך לשלוט ולשלב בין קשת רחבה של תחומים ויכולות מדיסציפלינות שונות, שאמורה בסופו של דבר לייצר רעיון שיוביל לפריצת דרך וניצחון עבור המותג עימו הוא עובד.

7 באחד

אנשי פלנינג טובים צריכים להיות שבעה אנשים במח אחד: הם חייבים להיות אנליסטים שחיים עם היד על הדופק – להכיר את הדברים החמים, לזהות טרנדים, ולא רק בתחום השיווק והפרסום אלא בכל תחום שיכול לגעת במותג בו אתה עוסק, החל מתרבות פופולארית ועד שינויים חברתיים ופוליטיים. אסטרטג טוב צריך להיות איש מחקר – להכיר שיטות מחקר, להבין הטיות, לדעת איך להסיק מסקנות יישומיות ולדלות משלל תוצאות הנפרשות על פני עשרות עמודים וגרפים, את הדברים הרלוונטיים ביותר עבור המותג. אסטרטג טוב חייב להיות פסיכולוג טוב – הוא צריך לדעת להקשיב לאנשים, לשאול אותם את השאלות הנכונות שיובילו אותו לתובנות צרכניות אמיתיות ורלוונטיות מהן אפשר יהיה לזקק מסר מותגי.

אסטרטג טוב חייב להיות מצד אחד איש של מספרים – להבין נתחי שוק, לזהות עליות וירידות ולשים עליהן את האצבע ברגע הנכון, ומצד שני להיות איש של מילים, מספר סיפורים טוב, כזה שיוכל לקחת כל נושא ויידע לבנות אותו בצורה הגיונית מההתחלה ועד הפאנץ’, בצורה שתעשה סדר והגיון גם למי שעכשיו נכנס לחדר בפעם הראשונה. לכן אסטרטג טוב צריך להיות גם עורך טוב – כזה שמקבל סיפור ארוך, גרף משמים או עוד טבלת אקסל מעייפת, ומוציא ממנו שורה אחת, מקסימום שתיים, שתיתמך בנתונים ותגרום למי שרואה אותה לומר “וואלה!”. ובסופו של דבר, אסטרטג טוב הוא גם איש מכירות טוב. כי את כל הסיפורים האלה הוא חייב למכור ללקוחות הפנימיים או החיצוניים שלו. ומה לעשות, לא לכולנו יש את הלוק של בראד פיט כדי לעזור לנו למכור.

אז נכון, כדי להיות פלנר מוצלח אתה לא צריך להיות בראד פיט (למרות שזה לבטח לא יזיק) – אבל אתה כן צריך לדעת איך להוציא לפועל מדי יום סט רחב של כלים ויכולות – מפסיכולוגיה ועד מספרים וגרפים, כדי לעשות למותגים את מה שבילי בין עשה למשחק הבייסבול בארה”ב (לכו תראו Moneyball): לייצר אסטרטגיה מנצחת ופורצת דרך שתשנה את כללי המשחק בשוק.

אוסקר לא תיקחו, אבל לכו תדעו, אולי תביאו את האפ”י.

קרדיט תמונה: success via shutterstock

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

נמרוד סוזין, מקאן דיגיטל

פלנר במחלקת הפלנינג של מקאן אריקסון

הגב

4 תגובות על "הסוד האחד והיחיד שלנו לשיווק מנצח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מקאן לא מובינים מובייל
Guest
מקאן לא מובינים מובייל

עבדתי איתם על מספר פרוייקטים ולמרות שהם משרד פרסום מאוד מגניב, הם לא מבינים שום דבר בשיווק אפליקציות או במוצרים סלולריים.

רונן
Guest

התוכן מביך .. פרסומי וברמה של תיכון.. חבל. אז מקאן משלמים לכם, אז מה ? אתם מוכרים את האתר על תוכן כזה.. ״אנשי פלנינג טובים צריכים להיות שבעה אנשים במח אחד״ ..

מבוכה !
רונן

דין
Guest

פוסט בדיחה
שלא נדבר על מקאן שהם זה כבר עצוב

איתן
Guest

פוסט שמבזה את מקאן, את גיקטיים ואת הקוראים.

מערכת גיקטיים היקרה – זה לגמרי לגיטימי לאפשר למפרסמים לקבל חשיפה נוספת והכרה דרך תוכן שיווקי, אבל מה עם סינון בסיסי ושמירה על איכות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: