סטארטאפ ישראלי שמפתח ‘מובילאיי’ לאופנועים גייס 2.5 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Ride Vision מסייע לאופנוענים לשמור על חייהם באמצעות מערכת שמזהה איומים המגיעים מעבר לטווח הראייה שלהם

Ride Vision

צמד היזמים מימין לשמאל: אורי לביא וליאור כהן

לא מעט חברות מפתחות טכנולוגיות למניעת תאונות דרכים ומערכות עזר לנהגים, אבל דווקא רכבים דו-גלגליים, אופנועים וקטנועים שמציפים את הכבישים וחשופים פי כמה לסיכונים, קצת נשכחו מאחור. הסטארטאפ הישראלי Ride Vision (רייד ויז’ן) פונה לפלח השוק הזה ומפתח מערכת למניעת תאונות ייעודית לאופנועים, שתספק הגנה וחיזוי באמצעות ראייה של 360 מעלות. עכשיו מודיעה החברה על גיוס של 2.5 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון YL Ventures.

זיהוי איומים בשטחים מתים

לפי דו”ח של ה-NHTSA National Highway Traffic Safety Administration מחודש פברואר 2018, מקרי המוות בתאונות אופנוע שכיחים פי 28 ממקרי מוות בתאונות שאירעו במכוניות, נתונים דומים עולים גם ממחקרים אירופאיים. ב-Ride Vision מתגאים בכך שהם הצליחו להתגבר על מגבלות טכנולוגיות, כספיות ופיזיות (בשל מימדי האופנוע), שעד כה מנעו פיתוח של מערכת ADAS –  Advanced Driver Assistance Systems לאופנועים.

הטכנולוגיה של החברה משלבת פלטפורמת Deep Learning ויכולות ראייה ממוחשבת, ללא צורך בחומרה מורכבת או במצלמות יקרות. הסנסורים של המערכת מזהים איומים מעבר לטווח הראייה של הרוכב (מה שנקרא ׳שטחים מתים׳), חוזים את רמת הסיכון ומתריעים בפני הרוכב על איומים, והכל בזמן של עשירית השנייה. הטכנולוגיה מבטיחה לספק הגנה מפני תאונות בטווח של כ-360 מעלות, זאת מבלי שהרוכב נדרש להסיט את תשומת הלב מהדרך. למרות הטכנולוגיה המתקדמת, היא מבוססת על חומרה פשוטה ומצלמות סטנדרטיות שניתן לשלב בכל רכב דו גלגלי – קיים או חדש, ובכל טווח מחיר. יחד עם זאת, אורי לביא, מייסד שותף של החברה אמר לגיקטיים כי נכון לעכשיו המוצר הוא בגדר פרוטוטייפ, שבימים אלה רק נבחן על ידי לקוחות ושותפים פוטנציאלים, כך שיש עוד זמן עד שהוא יגיע לשוק (אם בכלל).

הסטארטאפ הצעיר נוסד לפני קצת יותר מחצי שנה על ידי אורי לביא וליאור כהן, וכיום מועסקים בו כ-6 עובדים בהרצליה. בעזרת המימון, החברה תגדיל את צוות העובדים, תמשיך לפתח את המוצר ותשקיע מאמצים בכל הקשור לפיתוח עסקי.

לביא, המכהן כמנכ״ל החברה מוסיף: “רוכבי אופנוע מטבעם ערניים מאד ונמצאים בתיאום עם הכביש. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם הכביש, אך למרבה הצער יש משתנים רבים שהם מעבר לשליטת הרוכב, המגבירים את הסיכון להתנגשות. המהירות הגבוהה, המשקל היחסי הנמוך של כלי הרכב והחשיפה הפיזית של הרוכב, גורמים לכך שהסיכון הכרוך בהתנגשות גבוה הרבה יותר. בתור רוכבים בעצמנו, החלטנו ליישם את היכולות שלנו בתחום הראייה הממוחשבת וה-Deep Learning כדי להתגבר על האתגרים של טכנולוגיה ועלות הנדרשים על מנת לאפשר לכל רוכב לראות, לחזות ולמנוע התנגשויות. זאת, באמצעות טכנולוגיה שמנצלת חומרה פשוטה ומצלמות סטנדרטיות, ומספקת התרעות בתוך עשירית השנייה, מבלי להסיט את תשומת הלב של הרוכב”.

“בעוד שטכנולוגיות ADAS הפכו לסטנדרט במכוניות, יש פוטנציאל רב לפתור את הבעיה הזו בשוק הלא מטופל של כלי הרכב הדו-גלגליים, האחראיים ל-18 אחוזים ממקרי המוות של נפגעי תאונות דרכים”, ציין יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL Ventures. “אורי וליאור הם צוות חזק ורוכבים נלהבים, אשר יש להם כישרון ויכולות מתחום הראייה הממוחשבת ו-Deep learning להתמודד עם האתגרים בשוק הזה.”

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "סטארטאפ ישראלי שמפתח ‘מובילאיי’ לאופנועים גייס 2.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Elad Yerushalmi
Guest

רעיון מבורך.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: