חוקרים מאוקספורד הצליחו להפוך CO2 לדלק סילוני

חוקרים מאוקספורד הצליחו להפיק דלק בתהליך הפוך, שיכול לנקות גם את האטמוספירה וגם את המצפון שלכם

תמונה: Pexels​

זוכרים את הדבר הזה שקוראים לו טיסות? במקביל לעובדה שהן מביאות לכם את החבילות מאמזון או מביאות אתכם לחופשה, מדובר באחד מהמקורות המרכזיים של פליטת פחמן דו חמצני (CO2) – תוצר של שריפת הדלק הסילוני של המטוסים. עתה מדווח צוות חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד על התקדמות במחקר, שמנסה להפוך פחמן דו-חמצני, לדלק סילוני. באם יצליח, מטוסים יוכלו לטוס למעשה תוך זיהום אפסי.

דלק הפוך

החוקרים מאוקספורד מצאו לטענתם דרך להפוך בפועל את שרשרת הפליטה והייצור של דלק, ומשתמשים בתהליך שנקרא “תהליך שריפה אורגני” (או OCM) הכולל חומצה ציטרית, מימן וזרז המורכב מברזל, מגנזיום ואשלגן המצורפים לפחמן הדו-חמצני, שכולם מחוממים ב-350 מעלות צלזיוס. התוצאה מפיקה דלק נוזלי שיכול לשמש מטוסים.

הרעיון של החוקרים הוא בעצם להשיג את אותו פחמן דו-חמצני ממקורות שמפיקים אותו ממילא כמו מפעלים למשל, ובכך לא רק לגרום להפחתה של פליטת מזהמים בטיסות, אלא להפחתה של פליטת פחמן דו-חמצני גם ממקורות מזהמים אחרים. החוקרים הגיעו להישג הנוכחי בתנאי מעבדה והצליחו להפיק כך מספר גרמים של דלק סילוני. כמובן שכדי להפוך אותו למשמעותי עבור תעשיית התעופה, יש לשחזר את התוצאות בקנה מידה גדול בהרבה.

חברות התעופה רבות ממתינות לפיתוחים בתחומי המטוסים החשמליים, אך טכנולוגיה זו עדיין לא בשלה דיה כדי להחליף את הטכנולוגיה הקיימת. גם בהנחה שפיתוח מטוסים חשמליים יקבל תפנית חיובית וחברות תעופה יתחילו במעבר הדרגתי אליו – מדובר בתהליך שייארך עשרות שנים של החלפת ציי מטוסים. פיתוח כמו זה של המדענים מאוקספורד יכול לאפשר לחברות לבצע את תהליך המעבר תוך כדי צמצום משמעותי מקביל של פליטת המזהמים שלהם – ללא החלפה של שום גורם במטוסים הקיימים.

תוצאות המחקר ופרטים רבים נוספים אודותיו זמינים כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "חוקרים מאוקספורד הצליחו להפוך CO2 לדלק סילוני"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חנוך
Guest

כמה CO2 נפלט בתהליך החימום ל 350 מעלות?

אמיר
Guest

כנראה שבתהליך החימום לא נפלט יותר CO2 מאשר שנכנס לדלק, כמו כן הפליטה היא באיזור מוגדר שיכול להיות עם מסננים, ולא ישירות לאטמוספירה מעל העננים

אהרון
Guest

הטכנולוגיה הזו תהיה מעשית רק אם מחיר הדלק הזה יהיה זול יותר, או לפחות זהה למחיר דלק מאובנים.

ארז
Guest

אתם מדברים על מחירים. שכחתם לגבי היעילות

שלום
Guest

זה לא יקח עשרות שנים להחליף את הצי המטוסים כפי שכתוב.

הכל תלוי בטייקון ובבעלי שליטה של החברה לא בטכנולוגיה (יש יותר מטכנולוגיה אחת לפתרון לבעיה) !

יוני
Guest

יש כמה חברות שעובדות על פיתוח דלקים מחומרים ביולוגיים. אם התגלית תתורגם לייצור מסחרי של דלק, זה יכול להיות שחקן מאד משמעותי בסקטור. כיום חברות כמו Regi ו-Gevo מובילות את השוק. מעניין מאד לאן יתפתח בעתיד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: