איך מיישמים Rapid Experimentation שבאמת מעניק ללקוחות ערך?

מהות הניסוי המהיר היא להתחבר ישירות ללקוח, להתמקד בפתרונות נועזים ולאחר מכן לבדוק במהירות איזה מהם יכול לעבוד. כך תוכלו ליישם את התהליך בארגון שלכם בשלושה שלבים פשוטים

מאת קורט וולקי, Senior Vice President, Design and Emerging Markets ב-Intuit

ארגונים בכל סוגי התעשיות, ובעיקר בתעשיית ההייטק, מחפשים כל הזמן דרכים לייצר חדשנות – ולרוב מדובר בהשקעות מסיביות או רכישות של חברות. אבל ישנן דרכים יקרות פחות שבהן ניתן לייצר ולשמר חדשנות, כאלה המסייעות לעובדי החברה לחשוב כמו יזמים, ליצור, להמציא ולחפש דרכים לשפר את חייהם של לקוחות החברה.

אחת הדרכים היעילות לייצר חדשנות היא באמצעות Rapid Experimentation. מהות הניסוי המהיר היא להתחבר ישירות ללקוח, להתמקד בפתרונות נועזים המעניקים לו יתרונות אמיתיים ולאחר מכן לבדוק במהירות מהם הפתרונות הטובים ביותר.

בדרך זו ניתן לבחון במהירות הצעות לפתרונות, וכך לייצר תהליך איכותי יותר של קבלת החלטות. שימוש ב-Rapid Experimentation מלמד אותנו במהירות מה עובד ומה לא, ומה חוסך זמן ומשאבים יקרים. בנוסף, תגובת הלקוח לפתרון הבעיה מספקת את הנתונים הדרושים לנו כדי להתקדם – או כדי לקחת צעד אחד אחורה. בביצוע ניסויים מהירים עם לקוחות אמיתיים, אנחנו בוחנים במהירות הצעות לפתרונות, ובכך יוצרים תהליך איכותי יותר של קבלת החלטות. ישנם שלושה שלבים מרכזיים בתהליך Rapid Experimentation.

שלב ראשון: הנחות מבוססות על אמונה (Leaps of Faith)

ברגע שאיתרתם פתרון, הצעד הראשון הוא לאתר ולזהות את ההשערות מבוססות האמונה – Leap of Faith Assumptions (או בקיצור LOFAs). השערות אלו עוזרות למקד את הניסויים והאנרגיות שלכם באזורי הסיכון הגבוהים ביותר. כיצד מאתרים אותן?

  1. העלו כמה שיותר השערות בסיעור מוחות וכתבו כל אחת מהן על פתק. שקלו את כל ההשערות שחייבות להיות נכונות כדי שהרעיון שלכם יצליח, כגון התנהגויות לקוחות, טכנולוגיה, ועוד. לדוגמה, "לקוחות יקנו נעליים באינטרנט", "לקוחות יתחברו לרואה חשבון באפליקציה שלנו".
  2. ציירו מטריצה של 2X2: על לוח לבן או נייר גדול ציירו ריבוע המחולק לארבעה רבעים שווים כאשר כל אחד משני הצירים מייצג קריטריון של החלטה. כתבו את הקריטריונים הבאים על כל ציר של 2×2: הקריטריון בציר אנכי מלמעלה למטה = "קריטי" עד "לא קריטי" (כלומר מ"חייב להיות נכון כדי שהפתרון יצליח", עד "אופציונלי להצלחה"); והקריטריון בציר האופקי מימין לשמאל = "לא מוכח" עד "מוכח" (כלומר מ"עדיין לא הוכח כנכון בפועל" עד "נכון והוכח בפועל").
  3. ארגנו את ההשערות. כשיש לכם רשימה ארוכה של השערות, הדביקו את הפתקים על המטריצה לפי היחס בין הקריטריונים להשערות. ודאו שכל השערה ממוקמת נכון ביחס למטריצה, והנה – השערת “קפיצת האמונה” שלכם, your Leap of Faith – ממוקמת בפינה הימנית למעלה.

שלב שני: יצירת אב-טיפוס

יצירת אב-טיפוס מסייעת להפוך את הרעיונות שלנו למוחשיים, במהירות ובזול ככל האפשר. ניתן ליצור אב-טיפוס לכל דבר – משפט המתאר את מצבכם האידיאלי, משטח לתצוגה או ניסוי שאתם מבקשים לבדוק עם לקוח.

בדיקת אב-טיפוס היא מהירה ולא ממש מדויקת, אז אל תנסו להגיע למשהו מושלם. שימוש באב-טיפוס עוזר להפוך את הדיון לפרודוקטיבי יותר, והוא יותר יעיל מדיון בתיאוריות ופרשנויות. יש כוח בבנייה על מנת לחשוב, ללמוד ולשתף.

שלב שלישי: ניסוי

בזמן שיצירת אב-טיפוס עם לקוח מאפשרת למידה מהירה, ניסוי עוזר לצוות לשערך את הרעיון לאור ההתנהגות האמיתית של הלקוח. ניסוי טוב עוזר לצמצם את הפער בין מה שהלקוח אומר שהוא היה עושה, לבין מה שהוא עושה בפועל.

סוגי הניסויים הנפוצים ביותר הם:

• בדיקת סקיצות מהירה: צפו ב"משתמשים" באב טיפוס של סקיצה.
• מבחן Fake-o :ניסוי ב-FrontEnd, כאשר הטכנולוגיה של ה-BackEnd טרם פותחה.
• מבחן הקונסיירז': העבירו את החוויה באופן ידני, ובצעו אוטומציה מאוחר יותר.
• מבחן טכני: הוכיחו שהטכנולוגיה יכולה לעבוד.
• מבחן A/B בנוי בשלמות: ניסוי חי בייצור.

חברות כושלות לעתים כאשר הן יוצרות פתרונות שאיש אינו מעוניין בהם. חדשנות מורכבת מגורמים שונים והיא תהליך מתמשך, ולהישאר מחוברים לבעיה מבלי להתאהב בפתרון הוא המפתח ללקוח מרוצה.

הכתבה בחסות Intuit

חברת Intuit היא ענקית פינטק אמריקאית, שפתרונותיה הטכנולוגיים משפרים את התנהלותם הפיננסית של עסקים ואנשים פרטיים ברחבי העולם. מוצרי הדגל שלה – TurboTax, Quickbooks, Mint, Credit Karma ו-Mailchimp – מדגימים את היותה חברה הממוקדת בלקוחותיה (כ-100 מיליון) ומוכוונת עיצוב, המחויבת לביצוע מהפך בדרך שבה אנשים מנהלים את החשבונות האישיים שלהם, מפעילים עסקים קטנים ומשלמים לעובדיהם.
מרכז הפיתוח של אינטואיט בישראל הוא המרכז השני של החברה מחוץ לארה”ב, והוא נחשב למוביל עולמי בחדשנות בתחומי המובייל, האבטחה וה-machine learning, וקיימות בו קבוצות מחקר ופיתוח בטכנולוגיות מתקדמות, בייחוד בתחומי הדאטה. במרכז, הממוקם בפתח תקווה, מועסקים מעל 300 עובדים ובשנה הקרובה צפויה גדילה משמעותית.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: