כנס הפרטיות של רמו”ט: של מי המידע הזה בכלל?

אליוט שרייג, סגן נשיא מדיניות החוץ בפייסבוק: “המשתמש הוא האחראי לשלוט במידע שהוא חולק, ועם מי הוא עושה זאת. ‘פייסבוק’ נותנת את כל הכלים לעשות זאת”. קים קמרון, מומחה לאבטחת מידע במיקרוסופט: “פרטים מזהים שנמסרים ברשת יוצרים מאגר ענק של מידע, שיכול לגרור שירות מוכוון למשתמש. זה דבר רע שיש להימנע ממנו”

אילוסטרציה. (מקור: sxc.hu)

בפאנל שנערך במסגרת הכנס הבינלאומי של הרשות למשפט מידע וטכנולוגיה במשרד המשפטים, אשר עסק בנושא הזהות ברשת, אמר קים קמרון, מומחה לאבטחת מידע במיקרוסופט: “מידע אשר מזין המשתמש בעת השימוש באינטרנט יכול להוות בסיס לעריכת פרופיל אישי של המשתמש, ולגרור שירות המוכוון אליו ספציפית. זהו דבר בעייתי. אנו מעוניינים לצמצם את השימוש בפרטים מזהים ככל הניתן. לכן קיימות טכנולוגיות המאפשרות לנו לבצע גילוי מינימלי של המידע ההכרחי בלבד, ואפילו הסרת נתונים שאינם רלוונטיים ל”עסקה” שאנו מבצעים. לדוגמא: מערכת שמאפשרת למשתמש באתר היכרויות לדעת את גילו של האדם איתו הוא יצר אינטראקציה, מבלי לחשוף את זהותו.”

אליוט שרייג, סגן נשיא מדיניות החוץ בפייסבוק, התייחס לטענה לפיה חשיפת הפרטים האישיים בפייסבוק גבוהה: “אנשים נוטים לראות ב”פייסבוק” מערכת זיהוי פרטים. זוהי אינה המטרה שלנו. אנו מאפשרים לאנשים לחלוק מידע עם אנשים שהם מעוניינים לחלוק עימם. פייסבוק היא מערכת שבה המשתמש בוחר לחשוף מידע באופן וולונטרי. איש לא נדרש להצטרף, והמערכת נשלטת על ידי כל משתמש בנפרד. המשתמש הוא האחראי לשלוט במידע שהוא חולק, ופייסבוק נותנת לו את כל הכלים לעשות זאת. קיימת אצלנו היכולת למחוק את המידע, או לסווג את האנשים איתם חולקים את המידע. אנו מחזיקים במדיניות פרטיות, והיא מתעדכנת על פי אירועים שקורים.”

בפאנל שנערך במקביל ועסק בפילוח התנהגותי, אמרה ג’יין הורבת’, יועצת הפרטיות של גוגל כי שנת 2007 היתה שנת המפנה בה שחקנים מרכזיים בשוק הבינו ששירות גוגל אדוורדס הוא השקעה טובה. בעקבות זאת נוצרה בעיה של הגבלים עסקיים. הFTC (ההגבלים העסקיים האמריקאיים) התערבו וחשפו כי הפרסום אכן נעשה לפי מעקב – הפרסום היה מפולח לפי תוכן והקשר, כך שבחלק של הספורט לדוגמא שמנו  פרסומת לנעלי ספורט. גוגל החליטה להגביר את השקיפות בעקבות זאת, וכך בכל פעם שהלקוח נכנס לאתר של צד שלישי שגוגל מפרסמים, צויין במפורש – “אדס ביי גוגל”.

הורבת’ ציינה כי ה”קוקי” בדאבל קליק, פועל לטובת הצרכן ומאפשר לו לקבל פרסומות על פי תחומי העניין שלו. אולם ישנם נושאים שגוגל מראש לא הכניסו לרשימת ההעדפות, נושאים שנחשבים כרגישים לפי האיחוד האירופי, בינהם השתייכות פוליטית. למרות זאת, גוגל ספגה ביקורת על שירות הפרסום האישי. הורבת’ ענתה לביקורת זו ואמרה שאם בכל זאת אדם מעוניין לשמור על פרטיותו, הוא יכול לנקות את הדפדפן מהקוקיז. עוד הוסיפה הורבת’ כי כל מי שמקליק על פרסומת, גוגל שומרת את כתובת ה-IP שלו ליותר מ-24 שעות כדי לזהות מגמות בשוק. אולם, מבחינת התעשייה הקוקיז הם אמצעי המעקב ולא ה-IP שנשמרת לזמן מוגבל בלבד.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

1 תגובה על "כנס הפרטיות של רמו”ט: של מי המידע הזה בכלל?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דורון
Guest
כך או כך, כדי להמנע מפיתויים מיותרים והקלקות על פרסומות שגם ככה לא נותנות לנו כלום, משתמש אחראי וכזה ששולט בעצמו ב100% יתקין מראש תוספות לדפדפן שמונעות מהפרסומות להופיע בדפדפן מראש, ככה שאתה גולש מהר, כי אין פרסומות מציקות וגם הדפדפן לא נטחן ולא קורס בגלל פרסומות מזיקות שגם ככה מוגדרות מראש כSAPM מבחינת הגולשים. אה ואפשר להתקין עוד תוספים לפרטיות שחוסמות גם סקריפטים מיותרים של אתרים ורובוטים של גוגל שבמפורש באים לזהות את המשתמש לפי קוקיז או IP ולדחוף לו פרסומות. לכן מומלץ להתקין את התוספים הבאים – Ghostery ,ADBLOCK ולפרנואידים האמיתיים גם NOscript כדי לחסום סקריפטים מזיקים באמת,… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל