להפתעת אף אחד: שירות הסטרימינג Quibi מת ו-2 מיליארד דולר הלכו לפח

על אף שהיה מצויד בעשרות כוכבי ענק, ולהפתעת אף אחד, שירות הסטרימינג שהיה אמור להיות ”הנטפליקס של המילניאלז”, קוויבי, סיים את חייו המאוד קצרים

תמונה: קוויבי​

סוף הבינג’: עם שורות אדירות של כוכבים ותוכן, מייסדים שהם מיליארדרים מקושרים בעולמות הטכנולוגיה והבידור, טכנולוגיה מיוחדת וקהל יעד שאוהב להוציא כסף – היה לו את כל הפוטנציאל להצליח. אבל Quibi, שרק הושק בחודש אפריל, עם פורמט חדש מותאם למובייל וקונספט של פרקים קצרים במיוחד, מגיע לסוף הפרק הקצר של חייו ומודיע על סגירתו.

כל הכסף והטכנולוגיה שבעולם לא הספיקו

אם לא יצא לכם להתנסות בשירות (ועל פי חוסר ההצלחה שלו – יש סיכוי סביר מאוד שדילגתם עליו), נזכיר כי המטרה של קוויבי הייתה להיות “הנטפליקס של המילניאלז” עם לא מעט טייקים משונים על עולם הסטרימינג: השקה אקסקלוסיבית במכשירי מובייל עם יכולת התאמה חכמה של התוכן למצב צפיה אופקי ואנכי. בנוסף, כל “פרק” בסדרות ארך כעד עשר דקות כיאה לדור הפרעות הקשב.

בניגוד לשירותים כמו דיסני פלוס או HBO Max שהושקו כמעט ללא תוכן מקורי והסתמכו בעיקר על תוכני העבר, קוויבי הייתה עמוסה לעייפה בלא מעט סדרות מקור עם מיטב כוכבי הוליווד, מכל הז’אנרים האפשריים. החברה אפילו הציעה בהשקה הגלובלית 3 חודשי צפייה בחינם, ומינוי במחירים זולים למדי. כל זאת עם גב ענק, השקעות של כמעט 2 מיליארד דולר לפני ההשקה, ושדרת הנהלה שכללה את מג ויטמן, לשעבר מנכ”לית eBay ו-HP, וג’פרי קצנברג, שעמד בראש אולפני וולט דיסני ונחשב לאחד האנשים החזקים בעולם הבידור.

כל זה לא הספיק לקוויבי כדי לשרוד את השנה הראשונה לפעילותה. “בלב כבד, אנחנו מודיעים היום על הפסקת הפעילות, ומחפשים למכור את התוכן ואת הנכסים הטכנולוגיים שלנו”. נכתב בהודעה הרשמית של החברה.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

פרשנות: אז מה הוביל לכישלון הזה?

ישנן לא מעט הערכות לסיבה לכישלון האדיר של קוויבי: יש שיתווכחו שמדובר במיזם ש”מיועד למילניאלז וזילניאלז” שנוסד על ידי “בומרים” מהדור הישן שחושב שיודע מה “הצעירים של ימינו אוהבים”; יש שיגידו שמדובר בהיצע התוכן המוגבל שלא הספיק להתעדכן בזמן כדי לייצר ספריה מרשימה; אבל אני חושב שמדובר בשילוב של כל אלה, בתוספת תיזמון ההשקה.

קוויבי הושקה בחודש אפריל, עת רוב העולם כבר היה נתון בסגר בביתו בעקבות מגיפת הקורונה. על פניו, תקופה מושלמת לצריכת תוכן, ולראיה ממשלות העולם שהתחננו בפני יוטיוב ונטפליקס שיורידו את איכות הצפיה כדי להקל על העומסים בתשתיות האינטרנט. אבל קוויבי לא מיתגה את עצמה כפלטפורמה שאתם אמורים לעשות עליה את הבינג’ הבא שלכם, ואפילו השם שלה (Quick-Bites) כבר רמז על זה שאתם אמורים לראות פרק אחד בתור לרופא, אולי את הפרק הבא באוטובוס, ועוד פרק בשירותים (לא שופטים). אבל מגיפת הקורונה קירקעה גם את הדור הצעיר, ולפתע תוכן שמותאם לעד 10 דקות לא הרגיש טבעי דווקא בתקופה שבה כולם צמאים לתוכן, בינג’ים ופרקים ארוכים. תקופה שהפכה סדרת קאלט כמו טייגר קינג ללהיט עולמי.

תוסיפו לכל הגורמים מעלה את העובדה שקוויבי הושקה ללא אפליקציות למסך הגדול (שהושקו למרבה האירוניה רק אתמול), אפשרויות Casting או אפילו אפליקציה לטאבלטים, וקיבלתם שירות שאף אחד לא רוצה. כמה אף אחד לא רוצה? ובכן, על פי חברת המחקר Sensor Tower, מתוך 910 אלף משתמשים שנרשמו בהשקה, רק 72 אלף נשארו. אלו הם מספרים נמוכים מאוד בהשוואה למספרי הענק של נטפליקס או אפילו נתוני ההשקה הפנומנליים של דיסני פלוס.

“יצרנו דרך חדשה של סיפור סיפורים בפלטפורמת Mobile-First. ולמרות זאת, קוויבי לא מצליחה. סביר להניח שלאור אחת מהסיבות הללו: בגלל שהרעיון עצמו לא היה חזק דיו כדי להצדיק פלטפורמת סטרימינג משלו, או בגלל התיזמון. לרוע המזל, לעולם לא נדע, אבל אנחנו חושדים שזה היה השילוב של השניים”. כך כתבו מקוויבי בהודעת הסגירה.

השלב הבא: מכירות חיסול

על פי הערכות, החברה עדיין מחזיקה ב-350 מיליון דולר מתוך 1.75 מיליארד הדולרים שגייסה בטרם אפילו השיקה את המוצר, והיא מתכננת לחלק את הכסף הזה בין בעלי המניות בחברה, ולהיפרד מכל עובדיה. “אנחנו רוצים שתדעו שנאבקנו על הרעיון הזה”, כך כתבו המייסדים.

בין המשקיעים בחברה תוכלו גם למצוא כמה מהשמות הגדולים ביותר בעולם: עליבאבא, Madrone Capital, Goldman Sachs, JPMorgan וענקיות בידור כמו דיסני, Viacom, סוני, וורנר מדיה ו-MGM.

על פי דיווחים אחרים, שדרת ההנהלה של קוויבי חיפשה בנרות כל אפשרות למכור את הפלטפורמה, בין היתר לאפל, וורנר, פייסבוק ו-NBCUniveral – כולן סירבו לרכוש את הפלטפורמה הכושלת. וויטמן וקצנברג עדיין מחפשים דרכים למצות את מה שהחברה כן הצליחה לעשות, וממשיכה לחפש רוכשים לתוכן שלה ולטכנולוגיות שפיתחה (שעמדה במרכז תביעה מצד Eko של יוני בלוך). יום אחד, הכישלון הזה אולי יהיה בסיס לסדרה או סרט טוב בנטפליקס.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

13 תגובות על "להפתעת אף אחד: שירות הסטרימינג Quibi מת ו-2 מיליארד דולר הלכו לפח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירון
Guest

נשמע בהחלט כמו בעיה של מבוגרים שחושבים מה הצעירים רוצים וטועים. דווקא בעקבות קורונה הייתי מצפה שמצבם היה הרבה יותר טוב, כמו כל שאר חברות המדיה לצריכה און-לין בעולם, אבל כנראה גם זה לא הציל רעיון כושל.

סתם שם
Guest

הבעיה היא שכל השרות מכוון לתכנים קצרים ובמקביל להשקה נכנסנו לסגרים והתחלנו לחפש איך לשרוף יום שלם ותכנים של כמה דקות הפכו ללא רלוונטיים.

ירון
Guest

עדיין יש צריכה מסיבית של תכנים קצרים. כל הילדים/צעירים שתקועים בבית לא מצליחים להתרכז ולראות וידאו ארוך כמונו :) חחח

תת רמה
Guest

בשביל זה יש טיקטוק, למה שהם ישלמו על זה? גם צעירים רואים נטפליקס אחי לא יודע אם אתה שם לב לזה

נועם
Guest

אני לא מבין, הם לא טרחו לעשות וולידציה שיש בכלל שוק?

סתם שם
Guest

היה לזה שוק וביקוש עצום, בתקופה שהם בדקו את המצב, אבל לקראת ההשקה שכבר הושקעו מאות מיליונים והיה מאוחר מידי לעצור התחילה הקורונה, וממצב שכולם במרדף אחר הזמן ומחפשים משהו שיעביר להם כמה דקות בין לבין הגענו למצב שאנשים מחפשים לשרוף ימים שלמים בבית…

ירון
Guest

הקורונה נשמעת כתרוץ לבעיה שלהם.
עסקים של מדיה און-ליין (כולל תכנים קצרים) רק בעלייה מאז הקורונה.

ירון
Guest

לפי דעתי הבעיה היא שהם חשבו שתוכן איכותי וקצר עם מפורסמים יעניין צעירים. אבל הם בכלל מעדיפים תוכן חינמי של influencers ולא תכנית דרמה/קומדיה של 5 דקות.

רועי
Guest

זה היה נידון לכשלון מהרגע הראשון.
כמו שמישהו הגיב פה לכתבה הקודמת על הכישלון הזה, הגאונות היא לשכנע משקיעים להשקיע במוצר עם רעיון כל כך גרוע וחסר פוטנציאל.

כולו מבוסס על הנחות טפשיות לגבי מילניאלז, שמשום מה מאוד ממעיטות בהיותם בני אדם ממש. לא כולם פתאום נהיו בעלי הפרעות קשב וריכוז. גם המילניאלז מסוגלים לראות סדרה באורך רגיל בנטפליקס וכשהם רוצים לראות סתם סרטון קצר, יש להם את אינסטגרם/טיקטוק/יוטיוב.
אין באמת סיבה לפלטפורמה חדשה לגמרי, שההבדלים שלה מהשירותים הקיימים הם באורך הפרק או בכיוון המסך. זה פשוט מגוכח.

ישראלי
Guest

הבעיה היא לא הקורונה, הם פשוט לא קלטו שאי אפשר לבסס חברה על מילניאלז. זה קהל לא אמין ולא צפוי. לפתח מוצר ולהתבסס בצורה כל כך משמעותית על הקהל הזה – זה התאבדות.

תת רמה
Guest

כשאתה יוצא מנקודת הנחה שקהל היעד שלך טיפש ולא מסוגל לראות פרק של 25 דקות אז ברור שתיכשל. תוכן קצר שנועד לשרוף זמן יש בטיקטוק וביוטיוב בחינם, וכנראה גם יותר איכותי מהתוכן זבל הזה.

בוב
Guest

לא שמעתי עליהם מעולם, האם זה אומר שאני בומר?

משתמש אובונטו
Guest

אהבתי את הניתוח.

עוד נקודה: יש אינספור פלטפורמות כאלה, רשתות חברתיות, כל מיני מטהקפה, 5min וכו’ שמנסים לפרוץ. רובן ייסגרו, חלקן הקטן יצליחו.
הענקיות: פייסבוק, גוגל וכו’ עושות בשכל. הן רוכשות את האפליקציה רק אחרי שהיא תופסת תאוצה: אינסטגרם, וואטסאפ, וכו’. אז נכון, המחיר הוא מליארדי דולרים אבל זה כסף בטוח ולא הבטחות על העץ.

אין שום הצדקה להשקיע 2 מליארד דולר במשהו שהסיכויים שלו להתרומם נמוכים מאוד. זה לא משנה כמה סלבס ומומחי תוכן אפשר לקנות בכסף, בסוף המשתמשים יידלקו על איזו שטות ואף אחד לא יכול לצפות לזה (ע”ע: טיקטוק).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: