האם ההודעות המלחיצות של בוקינג בדרך לעוד אתרים? כן, אם זה תלוי בסטארטאפ הישראלי הזה

הפיתוח של ProveSource מסייע לאתרי מכירות להגדיל את אחוזי ההמרה שלהן. בלי לגייס שקל ממשקיעים הם כבר מתגאים ב-18 אלף לקוחות

ProveSource

מקור: ProveSource

נגיד שאתם הולכים ברחוב מורעבים ורואים 2 מסעדות. אחת, בלי אף סועד, בעוד בשנייה משתרך לו תור ארוך של מבקרים. באיזו מסעדה תבחרו לשבת?

זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי הסטארטאפ הישראלי ProveSource, שהחליט לקחת את ״תופעת העדר״ הזו, ולהמיר אותה לאתרי הקניות ברשת.

“המוצר שלנו מביא את היכולת, שבוקינג פיתחו לעצמם, לשאר האתרים והחנויות”

ProveSource (פרובסורס) מאפשרת לבעלי אתרים וחנויות ברשת להציג למבקרים מה קורה באתר בכל רגע נתון; מי רכש, מה הם רכשו, מי רק קפץ לבקר ומי נרשם לניוזלטר – הכל, כדי ליצור תחושת ביטחון אצל הלקוח הפוטנציאלי, שיתכן שמגיע לביקור ראשון באתר. ״בשונה מבית קפה או מסעדה, כשאת יושבת מול המחשב ומבקרת באתר אינטרנט, את ׳לבד׳, למרות שכנראה יש איתך עוד אנשים שגולשים באותו אתר או באותה החנות״, אמר לגיקטיים יוסי דהן, שהקים את החברה ביחד עם נתן אברמוב.

ההודעות אותן ProveSource מציגה בוודאי מוכרות לכן, ולפחות לי הן הזכירו מאוד את ההודעות שמופיעות באתרים כמו Booking, הידוע בטכניקות ההלחצה שלו. ״המוצר שלנו מביא את היכולת, שבוקינג פיתחו לעצמם, לשאר האתרים והחנויות על ידי אינטגרציה מאוד פשוטה״ מסביר דהן. לדבריו, אנשים אוהבים לקבל החלטות על סמך חוות דעת והמלצות של אנשים שהם מכירים, בוודאי לפני שהם מוסרים את פרטי כרטיס האשראי שלהם לאתר שמעולם לא רכשו בו. תופעת העדר הזו מכונה ״Social Proof״, והיא הבסיס ללא מעט תאוריות והסברים בתחום הכלכלה ההתנהגותית.

אבל אנשים לא למדו כבר להתעלם מהודעות הפופ-אפ האלו?

דהן: ״את צודקת לגמרי, בעיקר בגלל מה שקורה באתרים כמו booking. המטרה שלנו היא להיות מותג שניתן לסמוך עליו, ושעוזר לבעלי אתרים להפוך את האתר שלהם למקום חי יותר שמספר מה קרה או קורה, ובמקביל לעזור למבקר בתהליך קבלת ההחלטות, כלומר להירשם? לקנות? להציג לו שאנשים אחרים קנו והוא יכול לסמוך על האתר הזה. להציג לו חוות דעת של לקוחות קודמים מגוגל ופייסבוק. המטרה שלנו היא לא להלחיץ את המבקר, וגם אין לנו את האופציה הזו״.

״אנחנו לא עושים קסמים״

אבל עם כל הכבוד ליצירת תחושת השייכות, ל-ProveSource יש מטרה מאוד פשוטה והיא להניע לפעולה, ולהעלות את אחוזי ההמרה של האתר תוך אינטגרציות עם פלטפורמות כמו Shopify, Magento ו-WooCommerce. על פי דהן, אתרים שהטמיעו את הטכנולוגיה שלהם נהנו מהשפעה חיובית בהחלט על אחוזי ההמרה. עם זאת, דהן מבהיר כי לא מדובר בקסם או הבטחה שאם תוסיפו את הכלי לאתר שלכם – אחוזי ההמרה שלכם יעלו בוודאות. על פי החברה, בדיקות A/B הציגו שיפור בהמרה ב-7-18 אחוזים בחלק מהמקרים.

לחברה שתי מתחרות מרכזיות – Proof ו-Fomo, שפועלות בתחום זהה. עם זאת, לדברי דהן, הפתרון של החברה עדיף מפני שהוא מציע אינטגרציות עם למעלה מ-200 שירותים שונים, ובנוסף, המחיר נמוך יותר מהאלטרנטיבות, כשהזמן הממוצע להרשמה, התקנה ושימוש ראשוני מסתכם ב-2.5 דקות בלבד.

2 אנשים שמספקים תמיכה ל-18,000 לקוחות

דהן מתגאה ב-18 אלף לקוחות, זאת למרות שמדובר בחברה של 3 עובדים בלבד. לדברי דהן, אין פגיעה בשירות הלקוחות, מפני שהשלושה זמינים ללקוחות שלהם – משלמים וחינמיים כאחד – ברוב שעות היממה, ושם טמון ההבדל המרכזי בינם לבין שירותים אחרים.

איך אפשר לתמוך באלפי לקוחות ככה? על פי דהן, הדרך להתמודד עם מאות פניות בשבוע לתמיכה היא באמצעות מאמרי תמיכה שמסבירים בפירוט על כל פיצ׳ר, כפתור או שדה המצוי במערכת – בשפה פשוטה וברורה להבנה. ״אנחנו לא מומחים לעיצוב ממשקי משתמש, אבל אנחנו כן מנסים להנגיש כל דבר במערכת בצורה הכי בסיסית ומובנת שיש. אם יש שאלה שחוזרת על עצמה מספר רב של פעמים, אנחנו אוטומטית מנסים להבין מה ניתן להוסיף/לשנות בכדי שלמשתמש הבא לא תעלה השאלה הזו, ובכך להפחית את כמות הפניות״.

צוות ProveSource

עצמאים בשטח

מעבר לכך שהסטארטאפ לא מפעיל מערך שירות לקוחות ותמיכה ייעודי, הוא גם מצליח להתנהל בכוחות עצמו מבחינה כלכלית. דהן ואבמרוב עזבו את העבודות שלהם ב-2015 והתמסרו לעולם היזמי. תחילה הם הקימו את Configo, פלטפורמה שתכליתה הייתה לקצר את הזמן שלוקח לצוותי השיווק בארגונים פיננסים לבצע שינויים מרחוק באפליקציות המובייל שלהם. הם השתתפו בתוכנית הסטארטפאים של 8200 וביצעו פיילוטים עם הבנקים הגדולים באירופה, אך אחרי שנתיים וחצי של נסיונות כושלים למכור את המוצר – הם החליטו – כמו שקורה לא פעם בסטארטאפים על פיבוט לדבר הבא, וכך נוצרה ProveSource.

מאז ההשקה הרשמית של המוצר החדש במאי 2018, החברה מדווחת על כ-18 אלף אתרים שעושים שימוש בכלי, ועשרות מיליוני גולשים שנחשפים להתראות שלהם. כל אלו לדבריהם מצטברים לכדי מחזור הכנסות שמאפשר להם להתנהל במתכונת בוטסטראפ, כלומר במודל של מימון עצמי וללא השקעות חיצוניות מקרנות הון סיכון למיניהן.

המודל הכלכלי שלהם הוא מודל SaaS המתבסס על חבילות בתשלום חודשי משתנה לפי כמות המבקרים באתר. החבילה החינמית שלהם מוגבלת ל-1,000 מבקרים בחודש, ולאחר מכן החבילה הבסיסית מתחילה ב-19 דולר בחודש. אחוז ההמרה שלהם מלקוח חינמי למשלם עומד על כ-11%, ואחוז הנטישה נמוך מ-4%. כיום, הם מדווחים על אלפי לקוחות משלמים, וקצב גידול חודשי של כ-12% בממוצע.

לא קשה להתנהל בלי מימון חיצוני?

״בהחלט קשה. עם המוצר הקודם שלנו (קונפיגו) היינו בתהליכים ראשוניים עם כמה קרנות ומשקיעים בארץ אך כלום לא צלח. נכון להיום, כבר שנה וחצי מההשקה של ProveSource, אפשר לומר שאנחנו יציבים ולא צריכים השקעה. הצלחנו להגיע למצב של מינימום הוצאות ומקסימום רווחים. רק בחודשים הראשונים של 2018 התחלנו להוציא לעצמנו משכורת מזערית״.

ניהול סטארטאפ היא אף פעם לא משימה פשוטה, אבל אין ספק שבלי גב כלכלי מאחוריך, העניינים מסובכים אף יותר; ״הקושי הכי גדול בהתנהלות מכספים עצמיים הוא שהסכנה היא ממשית. תמיד עולה השאלה האם לטוס לפגוש לקוח, להשקיע בדוכן בכנס גדול, או להשאיר את הכסף לשכר דירה. כשמדובר בכספי משקיעים יש יותר חופש פעולה. הסיכוי שתיכנסי למינוס בחשבון האישי שלך או שלא יהיה לך כסף לשכר דירה בגלל הסטארטאפ, הוא אפסי״, אומר דהן. עם זאת, לדבריו, היום הם נמצאים אחר לגמרי; המוצר כבר מוכר את עצמו ללא צורך בפגישות פיזיות או אפילו שיחות סקייפ, והחברה רווחית.

מה שבהחלט תרם לפופולריות של המוצר הוא שאחרי שבאוגוסט השנה Shopify המליצה על ProveSource כאחת מהאפליקציות ללקוחות שלה, ההכנסות וכמות הלקוחות מהפלטפורמה גדלו בכ- 400%. כיום המוצר שלהם מותקן באתרים ישראליים דוגמת סלקום, שלמה סיקסט, Jgive ואתרים בינלאומיים כמו travador, happycar ו-The Body Shop.

ומה התוכניות לעתיד?

״אנחנו מתכננים להשיק עוד מוצרים בשנה הקרובה, אחד מהם הוא רשת פרסום שמבוססת על בסיס הלקוחות והאתרים של ProveSource. למעלה מ-3,000 מפרסמים ובעלי אתרים נרשמו לגרסת ה-beta שלנו שתעלה עד סוף Q1. בנוסף, התוכנית היא להגדיל את הצוות בעוד 10 עובדים עד סוף השנה.
כמובן שאי אפשר לדעת מה יקרה. אם Yotpo ישימו מחר בבוקר הצעה, אולי נשקול״.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

10 תגובות על "האם ההודעות המלחיצות של בוקינג בדרך לעוד אתרים? כן, אם זה תלוי בסטארטאפ הישראלי הזה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישהו
Guest

האם יגיע יום שבו “סטארטאפים” ישראלים יפסיקו לשרת מטרות אפלות בסקאלה שבין אדוור לסעודיה ויפתחו משהו יצרני?

Truth
Guest

משחר הימים אנחנו מתברגים בתחומים האפורים ומנצלים אותם .
בקצרה – לא.

Asaf
Guest

יש כאלה. אין להם זמן לכתבות

מוני
Guest

האם יש חשיפה משפטית ? מי נתן לכם אישור לפרסם את השמות של האנשים על אף שזה בגוגל תבדקו GDPR
הנטיה הראשונה בוודאי בדקנו אבל תביעה אחת יכולה לסגור לכם את העסק
בהצלחה

דימה
Guest

אל תדאג, אף חברה לא תקנה אתכם, בטח לא יוטפו, כי זו טכנולוגיה שאפשר לפתח בכמה שבועות במקרה הטוב. מוצר חינמי בשופיפיי ותו לא.

41414141
Guest

שכיר עלוב

NiX
Guest

ואו, איזה תגובות! חבר׳ה בנו עסק מכלום, בלי כסף מ-VC (מחזה נדיר במחוזותינו)
וכל התגובות פה של השכירים שופכות רפש. מה הקטע?

רועי
Guest

לא להתרגש חברים מהתגובות של האחרים. כל הכבוד לכם! אחלה הישג! ישר כוח, הם לא קולטים שכולם מתחילים ממשהו ואז מפתחים דברים יותר רציניים.

דבר אחד לפחות כנראה שמשותף בין אלה שהגיבו לרעה שזה קנאות וחוט שמחבר בין האוזנים.

שיהיה לכם בהצלחה! תותחים!

Chen
Guest
כל הכבוד לצמד התותח הזה! הם עברו לא מעט מכשולים ומדלגים עליהם. יזמים בנפשם ומקריבים מעצמם המון, וזה מפתח להצלחה בלי קשר לידע הרב שיש לצמד הנהדר הזה. – לא מבין את התגובות פה, להרים מוצר מאפס ולהשקיע את הנשמה שלך זה לא משהו שכל אחד עושה או מסוגל לעשות. לגבי סוגי המוצרים האלה, אני מנקודת מבט שלי כמשתמש קצה לא הכי מתחבר להודעות שקופצות לי למסך ומנסות לשגע אותי לקנות דברים, זה החיסרון שאני רואה בשיטה הזאת. יש פה גם קטע של מידע על אנשים שלא בטוח שהם יודעים שהמידע שלהם מחולק לאנשים אחרים. אני מבין שהמטרה זה המרה… Read more »
אייל
Guest

yotpo כבר החלו במחקר ופיתוח של פיצ’ר דומה, אל תבנו על רכישה, תמשיכו קדימה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: