Project Runway: רוטשילד פינת גוגל גלאס

תצוגת אופנה יוצאת דופן התקיימה השבוע בתל אביב במסגרת אירועי DLD, במסגרתה עלו לבמה דוגמניות עם משקפיים חכמים שתיעדו את הקהל ו-10 סטארטאפים ישראלים מתחום האופנה הציגו את הפיתוחים שלהם. רעות שכטר הגיעה לאירוע ובחרה את 3 הסטארטאפים המסקרנים ביותר שהציגו שם

IMG_2940

החיבור בין טכנולוגיה לאופנה הוכיח את עצמו לא פעם, אם זה ה-Wearables שהשתלטו אפילו על ההכרזה של אפל, השמלה החכמה של אינטל והעובדה שהסטארטאפ ניישן מספקת לאחרונה מגוון יפה של מיזמים בתחום המדובר. מכאן שהיה זה עניין של זמן עד שתתקיים התצוגה הטכנולוגית הראשונה בארצנו הקטנטונת, כזאת שתשלב בין שתי האהבות ותראה לכולם שאנחנו עדיין על המפה.

השבוע הפכו שדרות רוטשילד במסגרת שבוע ה-DLD למיצג זוהר (תרתי משמע) של סטארטאפים, כשבמרכז השדרה הוקם ביוזמת קבוצת Fash&Tech מסלול ולצידו עשרה ביתנים של מיזמים ישראלים מתחום האופנה בהם: Doogma, Wishi, CityMize, Second Skin, Fitterli, Infime, Zeekit, MyClique, Donde ו- Stylit.

בשעה 20:00 עלו על המסלול שנעטף בשטיח אדום דוגמניות בעיצובים של תמרה סיילם, Mikaanmor, עידו ריקאנטי וסטודנטים מסטודיו 6B כשעל תקן האטרקציה משקפיים של חברת Lumus הישראלית, אקססורי שהולבש על חלק מהדוגמניות.

בסרטון הבא תוכלו לראות איך זה נראה מעיניה של הדוגמנית על המסלול:

השראה משבוע האופנה בניו יורק

גימיק משקפי המציאות הרבודה מגיע אלינו היישר משבוע האופנה בניו יורק, כשבית האופנה DVF העלה את כל הדוגמניות שלו, כולל המעצבים עצמם, עם משקפי Google Glass המדוברים ושידר שהטרנד הבא הוא לא הפרינטים, צבע מסוים או גזרה אלא גאדג’טים.

הטרנד התחיל בכלל מהשורות הראשונות של המסלול ולא על המסלול עצמו. ב-2013 נצפתה נינה גרסייה, אושיית האופנה, מנהלת הקריאטייב של “מארי קלייר”, עם המשקפיים בשבוע האופנה בניו יורק- רק שבמקרה שלה השימוש נעשה לצורך תיעוד.

השימוש בטכנולוגיה על המסלול אינו זר לדוגמניות כמו קארה דלווין שאומנם לא זכתה להתהדר ב-Google Glass אבל החליטה לעלות על המסלול עם הסלולארי האישי שלה ולתעד לאינסטגרם בלייב.

ה-Google Glass הם רק יריית פתיחה למה שעתיד, לדעתי, להיראות על המסלולים ובתי האופנה בשנים הקרובות, זה עניין של זמן – וייתכן שכבר עומלים על כך מיטב המוחות, עד שטכנולוגיה תשתלב בבדים, בשיווק וכמובן שתשדרג גם את המסלול.

מתוך עשרת המציגים במתחם בחרתי את השלישייה הפותחת שלי, כשיש לציין כי מאחר ושניים סוקרו על ידי בעבר הם יצאו מראש הדירוג.

Zeekit

Zeekit מכוון לקניין החששן – אלו שרוצים לקנות אונליין אך נמנעים משלל תירוצים – “איך אני יודע מה המידה שלי?”, “איך זה יראה עליי?” הם הנפוצים שביניהם. בזכות הטכנולוגיה של החברה, כל אחד מכם יוכל לראות את עצמו לבוש בבגדים הנמכרים באינטרנט, בעזרת תמונה רגילה שהוא מעלה.

החברה שהוקמה ב-2013 על ידי יעל ויזל, אלון קריסטל וניר אפלבוים מונה כיום שישה עובדים וכבר גייסה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. “לתחום רכישת הבגדים המקוונת יש פוטנציאל מסחרי עצום שאינו ממומש עקב חוסר הודאות של איך הבגד יראה על הגוף” יעל ויזל אומרת את מה שרובנו ממלמלים לעצמנו, “התחום הזה צועד במקום כבר שנים רבות למרות שחברות רבות ניסו לייצר פתרונות שונים ומגוונים. הבנו שיש בידנו טכנולוגיה מנצחת אשר עשוייה לחולל מהפך עולמי בתחום הזה, ולהגדיל את נתח השוק שלו בכמה סדרי גודל”. הטכנולוגיה המדוברת הינה פלטפורמת זיקית (web+mobile), שתצא בקרוב לשוק ותאפשר לקנות בגדים באינטרנט ללא חשש או מאמץ מצד המוכרים והצרכנים כאחד.

zeekit

CityMize

כמה פעמים הגעתם לעיר זרה ותהיתם האם יש סייל בחנות האהובה עליכם או במקרה הגרוע יותר (כלומר, לא עשיתם בדיקת רקע) – איפה אפשר למצוא חנויות שוות? בדיוק על הבעיה הזו עונה הסטארטאפ CityMize, שהוקם על ידי תומר חכמה וגיא ישראלי ביוני האחרון. “CityMize היא מערכת מבוססת מיקום ל-Webrooming, המאפשרת למשתמשיה להיחשף באופן קל, מהיר ואינטואיטיבי לבוטיקים בעיר, ולראות את הקולקציות הנמכרות. המשתמשים יכולים לבחור את הבוטיקים המועדפים עליהם על בסיס סטייל, תקציב והעדפות אישיות”, מספר תומר.

בעולם בו השופינג אונליין תופס תאוצה הופתעתי לגלות שיש עוד מי שמוכן להשקיע בקידום בעולם האופליין. “90% מהקניות עדיין נעשות פיזית בחנות. כיום 7 מתוך 10 אנשים שנכנסים לבוטיק עושים מחקר באינטרנט טרם בחירתם וכניסתם לחנות (Webrooming/Reverse Showrooming). המחקר מבוסס על היבט ויזואלי (קולקציות) ואינפורמטיבי (סיילים, מיקום, שעות פתיחה). קהל היעד שלנו הם חובבי שופינג, מקומיים ותיירים, שאוהבים את חוויות הקניה הפיזית בחנויות ושמעדיפים להרגיש ולמדוד את המוצר לפני קנייתו” הוא מסביר.

כיום המודל עובד על תל אביב כשהשלב הבא – ניו יורק. “אנחנו בשאיפה לשכפל את המודל לערים רבות בעולם, ולתת מעטפת פרסומית כוללת לבוטיק (Online/Offline), המתבסס על מכירות אונליין וכן על טכנולוגית Beacons, לקניות בחנות בזמן אמת”.

capture7

 

Second Skin

המיזם הבא מביא חדשנות ביצירת פריטים אופנתיים בזכות חומרים שאינם מתכלים וטכנולוגיה ייחודית. Second Skin הוקם על ידי אלינור רוזנטל נתנאל לפני כשנה כמענה לצורך בפריטים אופנתיים העשויים מחומרים שאינם מתכלים לדוגמה ניילון פצפצים שהופך לבד זמין. “הקולקציה כוללת מוצרים נחשקים ועמידים למים, שמיוצרים בתהליך שהופך אותם למוצרים שאינם פוגעים באיכות הסביבה”, משתפת אלינור.

הייחודיות של המוצר טמונה, כפי שניתן להבין, בטכנולוגיית הייצור וסוג החומר, אלינור מסבירה כי כבוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר התעסקתי במהלך לימודי עם חומרים רבים ופיתחתי חומר חדשני המציג לשוק מוצר בפטנט יחודי והצרכן יכול לבחור את הצבעוניות שלו”. כיום הליין כולל קלאצ’ים ובלייזרים בצבעים זוהרים ואטרקטיביים כשהכוונה להתרחב לפריטים נוספים בעתיד. הבד אגב נעים למגע ואי אפשר להאמין שאכן מדובר בחומר שאורזים איתו דברים שבירים.

secondskin

 

רעות שכטר

מאופיינת ב”חיוך יופלה” (אני באמת לא מצליחה להשתלט עליו) ולפעמים מרגישה שההיפרקטיביות שלי הופכת אותי לטז, השד הטזמני (אבל במובן החיובי של המילה). אוהבת מוזיקה, ריקוד, כתיבה,Fashionista ובלוגרית אופנה בזמני הפנוי. בתהליך טרנספורמציה לגיקית במשרד, ללא הצלחה רבה עד כה.

הגב

1 תגובה על "Project Runway: רוטשילד פינת גוגל גלאס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיכאל
Guest

המשקפים בתמונה הראשונה הם לא של גוגל אלא של חברת לומוס הישראלית

wpDiscuz

תגיות לכתבה: