הפרסי והסיני: בדקנו את Pressy לחצן האנדרואיד המוביל ומתחרה סיני שעולה שישית ממנו [סקירה]

Pressy היה לחצן האנדרואיד הראשון שהציג קונספט חדשני: לחצן פיזי שמתחבר לחריץ האוזניות ומאפשר למשתמשים להפעיל תכונות ואפליקציות שונות פשוט על ידי מספר לחיצות עליו. המתחרים הסיניים לא איחרו להופיע ולהציג תג מחיר נמוך יותר משמעותית. האם משתלם לרכוש את הזול או את המקורי? בדקנו בשבילכם.

ראש בראש. Pressy מול המתחרה הסיני. מקור: גיקטיים

ראש בראש. Pressy מול המתחרה הסיני. מקור: גיקטיים

אתם אולי זוכרים את Pressy, לחצן האנדרואיד שמתחבר לסמארטפון שלכם ומאפשר בלחיצה אחת להפעיל אפליקציות ופיצ’רים של המכשיר. הרעיון היה פשוט: נגיד שאתם רוצים לצלם תמונה. אתם יכולים כמובן להוציא את הטלפון, ללחוץ על כפתור כלשהו כדי להגיע למסך הנעילה, ואז כפתור נוסף להפעלת אפליקציית המצלמה ואז כפתור נוסף לצילום עצמו. אבל תארו לכם שהיה לכם כפתור ייעודי, שלחיצה אחת גורמת למצלמה של הסמארטפון לצלם… וזהו. זה הרעיון שעמד מאחורי Pressy. בתפנית דרמטית בעלילה גילו המפתחים הישראליים הצעירים מספר חודשים לאחר החשיפה, שמספר חברות סיניות מציעות את אותו המוצר בדיוק, עם אותה שימושיות, אבל במחיר הנמוך פי כמה מהמחיר של המתחרים הישראליים. למעשה, Pressy הפך לשם גנרי ללחצנים לאנדרואיד עם קטגוריה שלמה שנקראית Pressy Clone ומוצרים מתחרים רבים ב-AliExpress המוצעים בפחות מ-5 דולר, לעומת 27 דולר שעולה המוצר הישראלי. לקחנו את Pressy ואת אחד המוצרים המתחרים לסקירה, כדי לבדוק האם המוצרים מקיימים את ההבטחה שלהם והאם הפרש המחירים מוצדק או לא.

Pressy

מקור: Pressy

מקור: Pressy

היזמים שעומדים מאחורי Pressy הם נמרוד בק (נימי), מפתח אפליקציות במקצועו ובועז מנדל (בוזי), מעצב גרפי ביום-יום. הם יזמו פרויקט קיקסטארטר שזכה להצלחה מסחררת: למרות יעד גיוס שאפתני למדי של 40 אלף דולר, הצליחו השניים לגייס כ-695 אלף דולר מ-28,000 תומכים והפרויקט יצא לדרך. בימים אלו השלימו השניים את משלוח כל הכפתורים לתומכים בקיקסטארטר ולמי שהקדים להזמין באתר. בסך הכל שלחו בק ומנדל כ-50 אלף יחידות, הישג מרשים לכל הדעות. על הפרק עומדים עתה מספר שיתופי פעולה, כפי שסיפר לנו בק. בין השאר עם Viber, כשכפתור ה-Pressy אמור לשמש לתקשורת PTT (ווקי טוקי) בין משתמשי השירות וכן עם אפליקציית AutomateIt, שלה מעל לחצי מיליון הורדות. כששאלנו לגבי החברות שמציעות כפתור דומה, אומר בק, כי עוד לפני היציאה לדרך הם הגישו בקשה לפטנט ולכן, ברגע שהוא יאושר הם אכן מתכוונים לתבוע את החברות הללו על כל התקופה של הפרת הפטנט לכאורה. ואחרי שהבהרנו את הנקודות הללו, אפשר להתחיל בסקירה.

נתחיל עם האריזה המיוחדת של Pressy. הכפתור הקטן מגיע באריזה מעוצבת העשויה מקרטון ממוחזר, כשעל גבי האריזה עצמה מופיעות הוראות ההתקנה בשפה אינפוגרפית קלילה. לאחר התקנת האפליקציה התואמת, יש צורך לאקטב אותה וזאת על ידי סריקה של QR CODE שנמצא על גבי האריזה. בלי האקטיבציה הזו, לא תפעל האפליקציה, והכפתור יהיה למעשה חסר ערך.

לאחר שהפעלנו את האפליקציה, התבקשנו להכניס את הכפתור לשקע האוזניות ולאחר מכן לבחור את Pressy כברירת המחדל. שימו לב, שאם אתם משתמשים באפליקציות מוסיקה או אוטומציה, שעושות שימוש בזיהוי הכנסת אוזניות, עליכם לבטל את האופציה הזו או לקבוע את Pressy כברירת המחדל.

לאחר הפעלת האפליקציה תגלו ממשק מינימליסטי ומעוצב להפליא, שמציג את הפעולות שכבר הגדרתם, וכפתור להוספה של פעילויות חדשות. ההוספה פשוטה למדי. בוחרים את קטגוריית הפעילות מתוך קטגוריות כמו שיחות, הודעות, מצלמה, פנס, הקלטה, וידאו, הרצה של אפליקציה אחרת או מדיה. לצורך הבדיקה, בחרנו בקטגוריית הודעות. לאחר מכן בוחרים את הפעולה עצמה אותה רוצים לבצע למשל משלוח הודעה. כאן התבקשנו לבחור איש קשר מתוך אנשי הקשר שבמכשיר, את ההודעה המבוקשת ולסמן האם אנחנו מעוניינים לצרף להודעה גם כתובת ומיקום מדוייקים. לאחר מכן, בוחרים את הטריגר – כלומר, איזה דפוס לחיצות (אורך הלחיצות ומספרן) יפעיל את הפעולה שהגדרנו. למשל 2 לחיצות ארוכות, או אחת קצרה ואחת ארוכה וכו. לאחר הגדרת הפעולה מסמנים לאישור – וזהו, היא עכשיו בתוקף. אפשרות נחמדה שהוסיפו המפתחים היא האפשרות להפעיל את הפעולות גם כשמסך המכשיר כבוי. כך נוכל להפעיל מצלמה או להקליט סאונד מבלי שנצטרך לצאת ממסך הנעילה של הטלפון. שימו רק לב שייקח לכם קצת זמן להתרגל לאורכי הלחיצות, ומה Pressy מחשיב כלחיצה ארוכה ומה כקצרה.

האפשרויות לשימוש הן מגוונות: כך למשל בפחות מחצי דקה יצרנו מעין אפליקציית מצוקה, המתאימה במיוחד לימים אלו, שבלחיצה אחת שולחת הודעת טקסט בצירוף מיקום מדוייק לאחד מאנשי הקשר עם הודעת טקסט שקבענו מראש (למשל בקשת עזרה). כמובן ש-Pressy גם נפלא לשימושים שמרניים יותר כמו פנס בלחיצה אחת, צילום תמונה בלחיצה אחת והפעלה מהירה של הקלטת קול.

אהבנו גם את ההומור והמגניבות של החברה שניכרים מכל אלמנט: החל מסרטון הקיקסטארטר, דרך הסיסמה של המוצר וכלה באריזה.

למה כן: אפליקציה ידידותית, הפעלה מהירה, מחזיק מפתחות שמונע אובדן, שירות, ישראלי.
למה לא: מחיר, עלול ללכת לאיבוד בקלות, תופס את יציאת האוזניות
השורה התחתונה: מומלץ לאנשים עם צרכים ייעודיים כמו אנשים שאוהבים לצלם הרבה, או כאפליקציית מצוקה וכו. טוב, גם כצעצוע לאוהבי גאדג’טים.

 

你明白我们在这里写的 – zhijian.360

zhijian.360. מקור: גיקטיים

zhijian.360. מקור: גיקטיים

לא הבנתם מה כתוב בכותרת? אז סביר להניח שקצת תתקשו עם zhijian.360, הלחצן הסיני שבדקנו. משום מה, התעקשו קברניטי החברה להשאיר את כל הכיתוב בסינית, ולא לתרגמו לשפות מערביות. גם ההורדה של האפליקציה עצמה לא נעשית דרך Google Play, מה שמקנה קצת תחושת ביטחון כנגד נוזקות למיניהן, אלא דרך קובץ APK מאתר החברה. שימו לב שעליכם לאפשר בהגדרות המכשיר התקנת APK ממקורות לא מוסמכים. העבודה עם האפליקציה שמגיעה עם המכשיר אינה אפשרית, משום שלא ניתן להגדיר כראוי את הפעולות שיבצע הכפתור. למרבה המזל, תוכלו להוריד בחינם אפליקציה בשם Klick שתאפשר לכם להשתמש בכפתור.

סינית אני מדברת אליך. ממשק האפליקציה המקורית. מקור: צילום מסך

סינית אני מדברת אליך. ממשק האפליקציה המקורית. מקור: צילום מסך

620-KLICK

ממשק אפליקציית Klick. עושה את העבודה. מקור: צילום מסך

לאפליקציה עיצוב חביב ופשוט שלא מלאה אתכם עם יותר מדי מסכים או אפשרויות. אתם יכולים להגדיר מספר פעולות ודפוסי לחיצות. במקרה הזה, אין אבחנה בין לחיצות ארוכות וקצרות ולכן ההפעלה נעשית על בסיס מספר הלחיצות (עד 3). כך שגם מספר הפעולות שניתן להגדיר הוא מוגבל מאוד. אכזבה נוספת נובעת מקטגוריות הפעולות המצומצמות יחסית. לעומת העושר שראינו ב-Pressy. בנוסף, למרות שבגרסה האחרונה של האפליקציה היא עברה תרגום מסיבי ויסודי לאנגלית, עדיין, מדי פעם נתקלים בהודעות ובהתראות בסינית. מבחינת פעולה – הלחצן עושה את העבודה ולא נתקלנו בבעיות מיוחדות עם זמני המתנה או השהייה.

למה כן: מחיר, סה”כ עושה את העבודה
למה לא: עלול ללכת לאיבוד בקלות, תופס את יציאת האוזניות, האפליקציה המקורית וההסברים בסינית, האפליקציה החלופית נוחה ופשוטה לתפעול, אם כי מציעה פעולות בסיסיות בלבד.
השורה התחתונה: למי שרוצה לחסוך בכסף, ומוכן להתפשר על שימושיות מוגבלת ושירות בסין.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

13 תגובות על "הפרסי והסיני: בדקנו את Pressy לחצן האנדרואיד המוביל ומתחרה סיני שעולה שישית ממנו [סקירה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דני
Guest

יניב ואתר גייק טיים אתם רוצים לשיים כתבות שיווקיות בכייף אין בעיה אחלה דרך להרוויח כסף.

אבל ברגע שאתם מכניסים לאתר כתבה שיווקית במסווה של כתבה רגילה זה כבר מריח מסריח,תוסיפו מידע שגוי את התמונה הכי מכוערת שיכלתם למצוא למוצר הסיני ולהפחיד את הקונה במידע שגוי!!!

זה כבר טעות זה פוגע בכל אמינות של האתר בשביל כמה שקלים מסכנים יש דרכים הרבה יותר טובות לעשות כסף מאשר זה.

אני מאוד אוהב את האתר שלכם ונהנה לקרוא בו רק זה משהו שמאוד צרם לי שהייתי חייב להגיב.

אביב
Guest

אני מסכים איתך

בובספוג
Guest

גיקטיים איבד את האמינות שלו בסקירות מזמן. חבל.

קורא קבוע
Guest

צודק

משה
Guest

גיקטיים אתם אחד האתרים הטובים בישראל. קצת מריח כמו תוכן שיווקי. אולי אני טועה.
לא מתאים לכם וזה מדרון חלקלק אז אנא מכם תנו גילוי נאות לאייטמים כאלו. תודה.

אבישי בר
Member

שלום דני ומשה,
הכתבה אינה תוכן שיווקי,
בכתבות בעלות תוכן שיווקי אנו מציינים זאת במפורש.

במידה ויש לדעתכם טעויות בתוכן הכתבה נשמח אם תציפו אותן בתגובות או בשליחת מייל אל מערכת האתר – המייל של כל אחד מאיתנו זמין לכולם דרך קופסאת ה-Bio בסוף הכתבה ואתם יותר ממוזמנים להשתמש בה.

תודה,
אבישי.

asd
Guest

זו לא כתבה שיווקית.
אבל להבא תשתדלו לשים לב שאתם סופר אובייקטיבים כי כמו שצויין פה למעלה, לשים תמונה לא איכותית (למשל) זו כבר “הטעייה/הטייה” שהיה אפשר להימנע ממנה.

דנטה
Guest

למה לא לקנות את הסיני ולהשתמש באפליקציה של Pressy ?

סתם אחד
Guest

כי זה לא יעבוד.

אבי
Guest
דני
Guest
בוא נציב דברים על השולחן: אני לא ראיתי את המוצרים בשביל לתת ביקורת על אמינות המאמר מבחינת המוצרים. אבל בחייכם אל תנסו להיתמם יש כאן כתיבה מגמתית ברורה. אני אתן כמה דוגמאות לזה: “קטגוריה שלמה שנקראית Pressy Clone ומוצרים מתחרים רבים ב-AliExpress המוצעים בפחות מ-5 דולר” אין באמת קטגוריה כזאת או מוצרים שמפרסמים את עצמם ככה באליאקספרס יותר מזה קליק החיקוי לכאורה אנשים קיבלו אותו הביתה לפני “פרסי” מה שאומר שאולי “פרסי” בכלל החיקוי או ששיווקו אותם ביחד וקליק רוצה לעשות 1000% רווח ופרסי מסתפק בפחות. ובכלל כל הכתבה זה נראה שהסינים גנבו את הרעיון מנימי ובוזי, משהו קטן על… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: