מהפכת יחסי הציבור: מדיה חדשה, שיחה חדשה

עולם יחסי הציבור חווה בימים אלה את אחת המהפכות הגדולות בתולדותיו. המעבר של צריכת מידע מכלי התקשורת הקלאסיים אל כלי התקשורת באינטרנט, משפיע על מערכת היחסים בין המותג לבין הקהל, ועל האופן בו יוצרים חשיפה ומודעות לפעילות המותג.

עולם יחסי הציבור חווה בימים אלה את אחת המהפכות הגדולות בתולדותיו. המעבר של צריכת מידע מכלי התקשורת הקלאסיים אל כלי התקשורת באינטרנט, משפיע על מערכת היחסים בין המותג לבין הקהל, ועל האופן בו יוצרים חשיפה ומודעות לפעילות המותג. השינוי המשמעותי אינו בחשיבות של יחסי הציבור, שנותרים גם בזירת האינטרנט כלי מרכזי לבניית המותג דרך עולמות התוכן שלו, אלא באופי של התכנים וההתאמה למאפיינים של השיח החדש המתנהל ברשת.

יחסי ציבור נשענים על שלושה נדבכים עיקריים: נראות (חשיפה עקבית ומתמדת בכלי התקשורת), גירוי (הצגת המוצרים והפרויקטים המובילים של החברה) ובידול (הבלטת המאפיינים הייחודיים של החברה). שילוב של שלושת ההיבטים הללו הוא זה שמביא למיצוב תקשורתי איכותי של החברה וליצירת חיבור רגשי ו”אינטימי” של קהלי היעד עם המותג.

יחסי הציבור באינטרנט ממשיכים להתבסס על נראות, גירוי ובידול, אולם מתווספים אליהם עוד שני נדבכים חשובים הנובעים מהשפה האינטרנטית: שיתוף ועדכון. בניגוד לשפה התקשורתית המדווחת לקהלי המטרה על המתרחש ומעניקה הצצה רק אל האירועים המרכזיים של המותג, הרי שבאינטרנט בנוסף לדיווח אינפורמטיבי יש מקום גם לשיתוף אישי, ובנוסף לחשיפת ‘פיקים’ בחיי המותג ומהלכים שהושלמו, יש גם משמעות לעדכון של תהליכים, שינויים, ציפיות והשערות.

השיח החדש במדיה החדשה: דיאלוג, נגישות ועדכניות

אחד השינויים המרכזיים במדיה החדשה הוא ביצירת שיח דו-כיווני עם הקהל. במקום להותיר את הקהל פאסיבי, הפלטפורמה האינטרנטית נותנת לקהלי המטרה יכולת להגיב, להעיר, לתקשר וליצור בעצמם תכנים כחלק מהדיאלוג עם המותג. בהקשר זה יכולה החברה לקבל פידבק מיידי מלקוחותיה, להרגיש את הלך הרוח בשטח ולהגיב בזמן אמת.

בנוסף, השיח האינטרנטי שנעשה ללא תיווך של אמצעי התקשורת אלא ישירות בין המותג לבין קהל המטרה, הופך את החברה לנגישה וזמינה יותר ללקוחותיה. במקום מותג המשווק פנטזיה, אנו מקבלים אנשים המשוחחים עם אנשים. המותג הופך להיות קרוב, זמין ונגיש יותר לקהל שלו והדגש עובר מבניית ‘הערצה’ למותג אל ביסוס יחסי אמון ומערכת יחסים אישית עם המותג.

הזמינות והנגישות משפיעים גם על טווח הנושאים המתאימים לחשיפה במסגרת יחסי הציבור. אופי השיחה באינטרנט מאפשר לשתף את הקהל לא רק באירועים ופעילויות מרכזיים של החברה, אלא גם בתהליכים ובשלבים שבדרך, ההכנות לקראת פרויקטים גדולים וחשיפה של פרויקטים קטנים (מהקמת אתר ועד מעבר למשרדים חדשים), כחלק מהקשר השוטף והאישי עם הקהל.

מאפיינים אלה- היכולת לדווח על דברים בזמן התרחשותם, לספר על חדשות ‘קלות’ ולא רק אירועים משמעותיים, להגיב לנושאים שעולים מן השטח בזמן אמת ולהיות נוכחים בחיי היום יום של הגולשים– מעניקים למותג כוח משמעותי של עדכניות ורלבנטיות. כאשר המותג מעורב בתחומי העניין של הקהל, מספק תכנים רלבנטיים, משתף ומשתתף במתרחש, הוא יכול ליצור מערכת יחסים אישית, מתמשכת וקרובה עם קהלי המטרה ולבסס את מעמדו כמותג מוביל בקרב לקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים.

הפוסט נכתב ע”י סמדר חדש כחלק מתחרות המדיה החברתית של להב – הפקולטה לניהול של אוניברסיטת ת”א

להב - הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: