Ryden: הסוללה האורגנית שתהפוך את המכוניות החשמליות ליעילות יותר

חברת סטארטאפ יפנית עובדת על פתרון אחת מהבעיות המשמעותיות בתחום הרכבים החשמליים, הסוללה. הפיתוח שלה מציג סוללה אורגנית לחלוטין, העשויה מכותנה.

מקור: Power Japan Plus

מקור: Power Japan Plus

אחת מהבעיות שהתעוררו במסגרת פרוייקט המכוניות החשמליות של Better Place הישראלית, כמו גם אצל חברות נוספות בתחום הרכבים החשמליים, היא הסוללה. ברוב המקרים, הסוללה מספיקה לנסיעה קצרה יחסית, כאשר המשתמש צריך לעצור כמה וכמה פעמים על מנת להטעין את הרכב שלו ולהמשיך בדרכו.

חברת סטארטאפ יפנית, בשם Power Japan Plus מאמינה כי הצליחה לפתח את הדור הבא של הסוללות, או יותר נכון של הסוללות המיועדות לרכבים חשמליים. היא עשתה זאת באמצעות שימוש בחומר אורגני, המסוגל להוזיל את עלות הסוללה כמו גם לשפר את יכולותיה.

אורגנית למען הסביבה

הסוללה אותה פיתחה החברה נראית בדיוק כמו סוללת Lithium-ion רגילה, אך מכילה מרכיב עיקרי שעושה את כל ההבדל: כותנה אורגנית. החברה טיפלה בסיבי הכותנה על מנת שיעבדו כאנודות וקתודות בתוך נוזל ביצוע, כך שהחומר הפעיל היחידי בה הוא הפחמן בתוך הכותנה.

כלומר, הצילינדר אינו מכיל תחמוצת ליתיום או מתכות נדירות כפי שקיימות בסוללות כיום, מה שאומר שהיא לא תעלה באש במידה ותחורר. בנוסף, ניתן להטעין את הסוללה החדשה במהירות הגבוהה פי 20 מהסוללות הסטנדרטיות והיא יכולה להחזיק כ-3,000 מחזורי טעינה מבלי לאבד מיכולותיה.

לצד כל האלמנטים הללו, הסוללה, שקיבלה את השם Ryden, על שם אל האור ביפנית, עובדת בטמפרטורה קבועה. כך שאין צורך בשילוב מערכות קירור בתוך הרכב עצמו, מה שיכול לחסוך משמעותית גם את עלויות הייצור העתידיות של הרכבים עצמם.

בכל הנוגע לנהיגה, באמצעות הסוללה המשופרת יוכלו המשתמשים להגיע אל מרחקים גדולים יותר בין טעינה לטעינה, ותאפשר נסיעה רצופה של למעלה מ-480 קילומטרים בטעינה אחת. נכון להיום, החברה היחידה המסוגלת להציע שימושיות דומה היא טסלה, כאשר שאר היצרניות בתחום הרכבים החשמליים נשארות מאחור.

מקור: Power Japan Plus

מקור: Power Japan Plus

הופכים את הטכנולוגיה למציאות

הסוללה המדוברת הינה למעשה פיתוח משולב של חברת הסטארטאפ ביחד עם מדענים מאוניברסיטת Kyushu ביפן, שעובדים על פיתוח הסוללה המדוברת זה שנים ארוכות. שיתוף הפעולה אפשר לחברה לקחת את התיאוריה שפיתחו המדענים ולהפוך אותה למציאות, במטרה להציע אותו ליצרניות הרכב השונות.

החברה מבינה שהשאיפות וההצהרות שלה שאפתניות ביותר, אך הן הופכות לכמעט מגוחכות כשמתברר כי החברה עדיין לא הציגה את הטכנולוגיה שלה כיעילה במכוניות חשמליות. כלומר, נכון לעכשיו מדובר בעיקר ב”רוח וצלצולים” המלווה בכמה סרטונים מרשימים במיוחד, אך ללא הוכחות חותכות אודות יכולותיה של הסוללה ברכבים עצמם.

במסגרת תכנית הפיילוט של החברה, מתכננת לבצע הצגת יכולות לקראת סוף השנה במסגרתו תתחיל בייצור אלפי סוללות Ryden שיגיעו ללקוחותיה. החברה מקווה לחבור אל מספר יצרניות קיימות בשוק במטרה להעניק להן את הטכנולוגיה החדשה ולאפשר להן להוות תחרות משמעותית מול טסלה, כמו גם מול שאר היצרניות.

בעוד שברוב המקרים היינו אומרים לעצמנו שהחברה לא תצליח במעשיה, לאור העובדה שקצין הטכנולוגיות הראשי שלה, קנמה טקייה (Kaname Takeya), היה בעברו מנהל הפיתוח במחלקת מערכות הסוללה ששימשו במכוניות ההיברידיות של טויוטה, ייתכן ויש לה סיכוי להוכיח את יכולותיה.

האמת היא שאנו מקווים שחברת הסטארטאפ אכן תצליח להשפיע ולשנות את עולם הרכב החשמלי, כך שאנו נחזיק לה אצבעות. בנוסף, נקווה כי הפיתוח החדש שלה יוכל בעתיד להשפיע גם על זמן הסוללה של הגאדג’טים והמכשירים הסלולריים השונים שלנו ולהעניק לנו מעט יותר אוויר לנשימה בין הטענה להטענה, גם אם מדובר רק על סמארטפון קטן ופשוט.

וידאו: Power Japan Plus – Balancing the Energy Storage Equation

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: