Popinz: שולחן, מקרן, חיישני תנועה וממשק מקסים לילדים [בצלאל]

פופינז הוא ממשק אינטואטיבי לילדים המוקרן על שולחן ומאפשר להם לשחק, ללמוד ולעבור בין תכנים באמצעות מחוות מגע. הצצה למיזם מסקרן במיוחד שהוצג בתערוכת הבוגרים של בצלאל.

מקור: עודד גל ואריק שטרנברג

מקור: עודד גל ואריק שטרנברג

מידי שנה מקיימת האקדמיה לאומנות ועיצוב בירושלים בצלאל תערוכת גמר הכוללת עבודות ממגוון המחלקות השונות במוסד הירושלמי הותיק, שנמנה גם על אחד ממוסדות הלימוד הנחשבים בעולם. במסגרת התערוכה, מציגים סטודנטים ממגוון המחלקות בבצלאל את עבודות הגמר שלהם בפני קהל המבקרים הרחב, במטרה להציג קונספטים חדשים ומרגשים לשוק הרחב.

כמידי שנה גם הפעם פקדנו את התערוכה, ובחרנו את העבודות הנבחרות הנוגעות לתחום הטכנולוגי, במטרה להעניק במה לסטודנטים שהפרוייקטים שלהם הצליחו לפרוץ דרך או להציג חדשנות יוצאת דופן. השנה בחרנו שלושה מיזמים בלבד והנה אחד מהם עליו חתומים עודד גל ואריק שטרנברג, העומדים מאחורי הפרוייקט Popinz.

הופכים כל משטח לאינטרקטיבי

אחת מהבעיות איתה הורים רבים נאלצים להתמודד, היא העובדה שהדור הצעיר משקיע זמן רב כשעיניו תקועות במסך הטלוויזיה, המחשב או הטאבלט. בעוד שבחלק מהמקרים יכולות הפלטפורמות להציע תכנים מעשירים עבור הילדים, נראה כי רוב הזמן ממוקד על צפייה פאסיבית וחוסר פעילות מצד הילד.

במטרה להתמודד עם בעיה זו, החליטו שני הסטודנטים להציע פתרון שיאפשר צריכת תכנים בצורה מאוזנת ומבוקרת, תוך כדי עידוד הילדים לבצע פעולות שונות. הקונספט שיצרו מהווה גשר המקשר בין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי, באמצעות אפליקצית מדיה סנטר, לה הם קראו Popinz.

מדובר באפליקציה המיועדת לילדים בגילאי 4 עד 6, אותה ניתן להפעיל באמצעות שולחן מגע בסביבה הביתית. כך לדוגמה, שולחן הסלון משמש לא רק להחזקת משקאות, אלא כלוח משחק אינטרקטיבי ומלא עבור הילדים. באמצעות שימוש נרחב בגרפיקה ואנימציות הצליחו הסטודנטים ליצור שפה ויזואלית המלמדת את הילד על זמני צפייה רצויים כפי שהגדירו אותם הוריו, ובכך למעשה מעודדת אותו לצריכה נבונה יותר של תכנים, וקורצת לפעילויות נוספות מלבד הצפייה.

משמרטפות לפיתוח פלטפורמה

הרעיון למוצר עלה כאשר עודד שמר על אחייניו בבית אחותו, ולמעשה זיהה את התכנים המרובים המקיפים אותם במשך כל היום, כאשר להורים אין שום שליטה עליהם. בעקבות מחקר שקרא אריק אודות ילדים ותכני טלוויזיה, החליטו השניים לצאת למחקר מקיף יותר בנושא. לאחר מכן אפיינו השניים את הממשק, ביצעו כמה קבוצות מיקוד ונסיונות עם הילדים עצמם – שלדברי השניים היוו את ההשראה הגדולה ביותר – ומשם התגלגלו לייצור פרוייקט הגמר הנוכחי שלהם.

הפרוייקט נכון להיום נמצא בשלב הרעיוני, כאשר לשניים אין מוצר אמיתי ומתפקד להציג לקהל הרחב. החזון של השניים היה לפנטז על העתיד הקרוב, באמצעות שילוב טכנולוגיות הקיימות כבר היום שעדיין לא התאחדו יחדיו לפלטפורמה אחידה ומתפקדת.

במסגרת הטכנולוגיות השונות ששימשו להשראה, חשבו השניים על הקינקט – המסוגל לזהות שלד גוף ולמפות סביבת חדר בצורה תלת מימדית, טכנולוגיית זיהוי פנים, זיהוי מגע ביומטרי, שבב NFC המסוגל לקשר בין אובייקטים פיזים למידע דיגיטלי וכדומה. המידע מוקרן על גבי קיר – קונספט המלווה את רוב הקמפיינים המדברים על העתיד, כאשר כל המערכת כולה נשלטת באמצעות משטח מגע מוקרן המזהה לא רק נגיעות אלא גם “ריחוף” של ידו של הילד, מחוות ידיים ואפילו אובייקטים פיזיים המונחים עליו.

המשטח האינטרקטיבי. מקור: עודד גל ואריק שטרנברג

המשטח האינטרקטיבי. מקור: עודד גל ואריק שטרנברג

ואיך, כביכול, זה עובד?

על מנת להפעיל את כל מערכת המשחק החדשה, שולחן המגע יהיה מחובר לכמה חיישנים (קינקט, זיהוי פנים ומגע ביומטרי) שיעזרו לו לזהות את המשתמש. המערכת, בתיאוריה, תוכל גם לזהות את גילו המשוער של הילד ואוטומטית להתאים לו את התכנים הראויים לצפייה והפעלה עבורו.

מאחורי הקלעים של הממשק, ההורים יכולים לקבוע את התכנים אליהם ילדיהם יחשפו, ואף יכולים לחלק את סוגי התכנים על פי מערכת מבוססת צבעים. הצבע הכתום משמעותו תכני צפייה טלוויזיוניים או אינטרנטיים, כחול מסמל משחקי מחשב וירוק מסמן משחקי חשיבה, יצירה והפעלה פיזית של הילד סביב השולחן. השניים הוסיפו גם מימד של זמן, כאשר שעון עצר מבהיר לילד כמה זמן נשאר לו לשחק ולצרוך תכנים שונים.

כך למעשה, המערכת מעודדת את הילד לבצע בחירות עצמאיות ושקולות בין התכנים, לצד עידוד בצפייה והפעלה משותפת עם משתמשים אחרים, כמו אחים, חברים או אפילו ההורים עצמם. הסטודנטים אף לקחו בחשבון שילובם של אובייקטים פיזיים למעשה, כאשר כל צעצוע המונח על השולחן מציג את התכנים הרלוונטים אליו, כגון סרט, סדרה או אפילו משחק מסוג כלשהו.

עודד ואריק מבהירים כי בעוד שהם בחרו להתמקד על סביבה המותאמת לילדים, הממשק האינטרקטיבי יכול לשמש גם מבוגרים ואף קשישים בנקודות בהן הטכנולוגיות הנוכחיות נכשלות או לא מציעות פתרון אידיאלי לקהל היעד. כפי שהשניים מציינים – הטכנולוגיה כבר כאן, ועכשיו זה רק עניין של זמן מתי החזון של הסטודנטים יהפוך למציאות יום-יומית הנמצאת בביתו של כל משתמש ממוצע.

וידאו: Popinz

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "Popinz: שולחן, מקרן, חיישני תנועה וממשק מקסים לילדים [בצלאל]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Nitzan Raber
Member

המוזיקה של הסרטון מזוויעה, אבל בהצלחה .

ליאת
Guest

פרויקט מעולה! שני תותחים! לא סתם אתם עושים בז…
ושכל השאר ____

wpDiscuz

תגיות לכתבה: