לתפוס את הכסף: פוקימון גו תתחיל לשלב פרסומות וירטואליות
זה היה רק עניין של זמן: כשבוע לאחר השקת האפליקציה הממכרת, היוצרים מאחורי פוקימון גו מתכננים להוסיף ׳מקומות ממומנים׳ למשחק, כדי לאפשר למפרסמים למקם את העסקים שלהם על המפה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים
בזמן שאתם מנסים ׳לתפוס את כולם׳ (באנגלית זה נשמע יותר טוב) בפוקימון גו, המפתחים מאחורי המשחק חושבים על דרכים נוספות על איך לעשות עוד כסף מהמשחק הפופולארי שלא מפסיק לשבור שיאים.
שופינג בדרך לפוקימון הבא
כאילו שהמשחק לא הניב מספיק רווחים לגופים המעורבים (נינטנדו ו-Ninatic), כשבוע לאחר השקת המשחק המפתחים נערכים למהלך די משמעותי; דווח כי החברה מתכננת לאפשר למפרסמים ליצור ׳מקומות בחסות׳ (sponsored locations) במטרה לנצל את מבול המשתמשים שמחפשים אחר פוקימונים בעולם האמיתי, ולהוביל את אותם אנשים אל בתי קפה וחנויות למיניהם; כך, שני הצדדים מרוויחים; בעלי מקומות הבילוי והמותגים השונים נהנים מ״טראפיק״ פיזי לעסקים שלהם, בעוד שמפתחי המשחק יכולים להעשיר את חשבון הבנק שלהם עוד קצת.
פוקימון גו כולל כבר עכשיו את האופציה לבצע רכישות ישירות דרך האפליקציה, אבל בראיון שנתן מנכ״ל Ninatic ג׳ון אנקה ל-Financiel Times הסביר כי המודל החדש נועד להמריץ תנועת הולכי רגל למקומות בילוי, והחברות המפורסמות יחויבו על בסיס ״עלות לכל ביקור״ (Cost Per Visit), ממש כמו Cost Per Click בגוגל. נודע כי מספר מסעדות, פאבים וחנויות כבר משלמות כסף כדי ׳לשתול פתיונות׳ עבור שחקנים, וכפי הנראה עד כה התוצאות היו די מרשימות. לא מאוד מסובך להבין שמדובר היה כאן בהזדמנות פז עבור שני הצדדים, ולכן היה זה רק עניין של זמן.
סתם דוגמא להמחשה:
Just saw 40+ people outside of a restaurant that is usually empty. Asked if they were there because it was a Pokemon gym. I was right.
— Jacob Pebley (@Jacob_Pebley) July 10, 2016
אם עדיין לא השתכנעתם בפוטנציאל הגבוה של המודל הפרסומי החדש, הנה מספר נתונים סטטיסטיים על המשחק שמשגע את העולם; פוקימון גו הפך לאחת מהאפליקציות המובייל הויראליות ביותר בכל הזמנים, ונחשב כעת למשחק הפופולארי ביותר בארה״ב אי פעם. מבחינת משתמשים, הוא עבר את כמות המשתמשים היומית של טוויטר, וחברת המחקר SensorTower מדווחת על כך שאנשים מבלים (או מבזבזים) יותר זמן במשחק מאשר בפייסבוק, כפי שניתן לראות בטבלה מטה.
כמו כן, בעוד שכמות המשתמשים בפייסבוק עדיין גדולה פי כמה (1.51 מיליארד משתמשים), פוקימון גו, שנזכיר הושק רק לפני כשבוע, הותקן כבר למעלה מ-15 מיליון פעם. לפי Similar Web, המשחק הותקן ביותר מ-10% ממכשירי האנדרואיד בארה״ב, ובלמעלה מ-15% מכשירי אנדרואיד בשווקים אחרים כגון אוסטרליה וניו זילנד. בקיצור – נראה לנו שהפוטנציאל ברור.
הגב
1 תגובה על "לתפוס את הכסף: פוקימון גו תתחיל לשלב פרסומות וירטואליות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כיצד ניתן לבקש מהחברה הרשאה למכון חדש בבית העסק שלי?