גיוס: PointGrab הישראלית מגייסת 5 מיליון דולר, תהפוך בניינים לחכמים יותר

החברה פיתחה חיישן חכם שמנתח את המתרחש בתוך המבנה בזמן אמת לטובת חסכון באנרגיה, ניהול הבניין, נוחות ובטחון הנוכחים בו ובמטרה לספק מידע עסקי

חיים פרסקי, איתמר רוט

חיים פרסקי, איתמר רוט

חברת PointGrab הישראלית, אשר מציעה פתרונות שהופכים כל בניין לחכם, הודיעה היום (ג׳) על השלמת סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרן השויצרית ABB Technology Ventures, קרן ההון סיכון EcoMachines Ventures הבריטית ו-Flex Lab האמריקאית. סער וילף, יושב ראש החברה והמשקיע הראשון, השתתף גם הוא בסבב. הסכום שגויס ישמש את החברה לטובת פעילותה בתחום הבניינים החכמים והאינטרנט של הדברים, ובהיערכותה לחדירה לשוק האוטומציה של בניינים, שוק שגדל ומוערך בכ-30 מיליארד דולר.

Heatmap אנושי

המוצר של PointGrab מאפשר איסוף אינפורמציה עשירה אודות הפעילות המתרחשת בתוך בניינים לטובת חסכון באנרגיה, ניהול הבניין, נוחות ובטחון הנוכחים בו ועבור מידע עסקי. כך למשל, המערכת שפיתחה יודעת לזהות בעזרת חיישנים (מפות חום) לאן אנשים הולכים. כך, אם וולמארט ממפה את החנות בחיישנים של PointGrab, היא תוכל לדעת איפה הריכוז הגבוה ביותר של האנשים נמצא, על אילו מוצרים מסתכלים ומה מעניין אותם, איפה מתעכבים יותר, איך לנהל טוב יותר את התורים וכו׳.

הטכנולוגיה של PointGrab, הנחשבת למובילה בתחומי בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, הותקנה בלמעלה מ-27,000,000 מוצרי אלקטרוניקה של חברות כמו סמסונג, לנובו, Acer ואסוס. החברה, אשר נוסדה על ידי סער וילף, חיים פרסקי ואמיר קפלן בשנת 2008 התחילה את דרכה בתחום מעט שונה; PointGrab מזוהה בפתרונות תוכנה לזיהוי ידיים, כאשר לפני כשנה פיתחו את הסנסור החכם (שלשמו התכנסנו כאן כי הגיוס נועד לפיתוחו). לדברי איתמר רוט, סמנכ״ל פיתוח עסקי בחברה, ״היא עדיין ממשיכה למכור את פתרונות התוכנה למוצרי אלקטרוניקה, אך הפוקוס כרגע הוא בסנסור החכם״.

את החיישן החכם המבוסס על טכנולוגיה של בינה מלאכותית (ליתר דיוק – Deep learning) ניתן למקם בתקרה של משרדים, בתי אבות או מקומות מסחריים. הסנסור מנתח את מה שמתרחש בחלל, ולפי זה מייצר אנליטיקות בזמן אמת, שמאפשרות לפתח אפליקציות ייעודיות לאותם חללים. בשלב זה, PointGrab מתמקדת רק בפיתוח הסנסור, ולא בפיתוח האפליקציות, אך יתכן מאוד שבעתיד יכנסו גם לפיתוח היישומים עצמם.

האם חיישן אחד זה כל מה שצריך? ״לחיישן יש יכולת לכסות שטח מסוים. לחדר גדול בהחלט מספיק חיישן אחד, אבל כדי לכסות סופרמרקט שלם – כמובן שצריך יותר״.

וכל אחד יכול לרכוש חיישן כזה ולמקם בבית? ״בשלב הזה הפוקוס שלנו הוא לתחום המסחרי. לא מן הנמנע שנתפתח גם לתחום הבית החכם בעתיד״.

במשרדי החברה הממוקמים בהוד השרון מועסקים כ-35 עובדים.


 

geektime_preset_001מי היו היזמים, המשקיעים, הסטארטאפים, קרנות ההון סיכון, האקזיטים וחברות ההייטק הישראליות שעשו את זה ובגדול השנה? הצביעו והשפיעו. טקס Geek Awards 2016 כבר ממש מעבר לפינה ואתם תקבעו מי יהיו הזוכים הגדולים השנה. להצבעה

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "גיוס: PointGrab הישראלית מגייסת 5 מיליון דולר, תהפוך בניינים לחכמים יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Elad
Guest

רעיון מעולה,
עם זאת – הם חייבים לעבוד דחוף על האתר. אתר אינטרנט הוא פנים של חברה – והאתר שלהם נראה כמו עבודה של ילד בן 12.
לא מורכב ולא יקר לקנות טמפלט מוכן ולשלם 50 דולר לאיזה הודי שיכניס את הטקסטים הנכונים ואת הלוגו, עד שהם יגיעו לרמה שהם צריכים משהו מותאם עבורם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: