האזינו: איך צריכת תוכן תהפוך אתכם למקצוענים על-אנושיים?

תומי בראב ישב לשיחה עם ים רגב, היזם מאחורי אפליקציית Zest, שיסביר לכם איך צריכת תוכן וקריאת כתבות (כן, גם בגיקטיים) תהפוך אתכם למקצוענים

מקור: Pixabay

​אחת מהתכונות החשובות להצלחה בעידן המידע הינה היכולת ללמוד דברים חדשים ולהטמיעם במהירות. צבירת ידע מקצועי הופך להיות רלוונטי מתמיד, בעולם בו מה שנלמד היום באוניברסיטה, לא בהכרח יישאר רלוונטי בעבודה שנתקבל אליה לאחר מכן.

ים רגב הוא יזם, מייסד-שותף ומנכ״ל חברת Zest, שרוצה להיות הנטפליקס של צבירת ידע מקצועי. הסיפור של ים מתחיל כאשר הוא הרגיש תסכול מהמערכת הלימודית הפורמלית. הוא לא הצליח לשבת בכיתה ולספוג ידע ומידע. ים מעיד על עצמו שהוא לא יכול ללמוד ב-״בינג׳ים״, כלומר לשבת בכיתה וללמוד קורס שלם. ים צריך לקבל את זה בחתיכות קטנות של מידע.

לאחר התקופה הלא פשוטה בלימודים, ים מצא את עצמו בעולמות הטכנולוגיה ועשה תפקידי ניהול שונים, בניהם היה סמנכ״ל שיווק של חברת הייטק מצליחה.

למה לקרוא כתבות ביחד בצוות?

ים הטמיע בצוותים שהוא ניהל מתודולוגיות שונות של למידה וצבירת ידע. לדוגמא, הוא מספר איך הם היו יושבים בישיבת צוות וקוראים כמה כתבות, מסכמים אותן, יוצרים עליהן דיון ביחד ואז לוכדים משימות רלוונטיות מתוך אותן כתבות שיכולים להשפיע על זרימת-העבודה של הצוות.

ים מזהה את אותן כתבות כמיקרו-תוכן. כתבות שהן אקסנשביליות (actionable). כתבות מסוג How-to, כאלה שאתה יכול ללמוד איך אנשים אחרים עושים את זה. תוכן לימודי שאתה יכול לקחת לצוות ולהטמיע  בצורה מקצועית.

ים טוען שלא כל הארגונים מעודדים צמיחה מקצועית. יש מקצועות חדשים ודינאמיים היום שמבוססים על הווב (Web) והם מחייבים אותך ללמוד דרך מיקרו-תוכן וכל הזמן להישאר עדכני ורלוונטי. גוגל יכולה לשנות היום את האלגוריתם שלה, ויש עסקים שאם הם לא יתאימו את עצמם יכולים להיסגר לאחר מכן.

מקצוענים מבזבזים 9 שעות בשבוע בחיפוש תכנים

מקצוענים מחפשים תכנים היום בגוגל אבל לא תמיד זה פוגע בצורה נכונה בהתפתחות האישית שלך. יש הרבה המלצות דרך פידים (פייסבוק, אתרי-תוכן וכו׳) שמנסים לעשות פרסונליזציה ולהמליץ לך על תכנים. אך הרבה מהאלגוריתמים להמלצות תכנים לא לוקחים בחשבון את ההתפתחות האישית שלך, אלא קיימים במטרה להשאיר אותך יותר זמן על המסך. לכן, לא תמיד ההמלצות יהיו לטובתך.

הרעיון הוא לצמצם את הזמן על חיפוש וצריכת של תכנים שאין להם ערך מוסף. יכול להיות שהתוכן יהיה רלוונטי אלינו ״ומטורגט״, אבל לא תמיד הוא ייתן לנו ערך מוסף. יש לעשות אופטימיזציה ולוודא שמה שאנחנו קוראים מוסיף לנו ערך לעבודה המקצועית שלנו. בנוסף, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כמה אלמנטים אקשנבילים (ברי-ביצוע, משימות) אני מטמיע בזרימת-העבודה שלי מתוך הדברים שקראתי.

נטפליקס וספוטיפיי הרגילו אותנו לקבל תכנים פרסונלים

״יש הרבה שירותי on-demand שהרגילו אותנו לקבל תכנים אישיים ועל פי-דרישה. אמרנו ב-Zest שאנחנו רוצים לעשות את אותו דבר רק לתוכן מקצועי. שהוא יהיה פרסונלי ככל שאפשר ועל פי היעדים המקצועיים שלך. ב-Zest לדוגמא אנחנו לא בהכרח רוצים להדביק אותך למסך, ההפך. אנחנו רוצים להוציא אותך מהעולמות הרעש ולהעריף את ה-FOMO. בתהליך האונבורדינג שלנו אנחנו שואלים אותך כמה כתבות תרצה לקבל ביום, והאם אתה לא רוצה לקבל כתבות בסופ״ש לדוגמה.

אנחנו מצליחים גם להצליב בין פרופילים שונים ובכך להתאים לך את התוכן הרלוונטי ביותר. בנוסף, הקהילה שלנו שמורכבת ממקצוענים בתחום המרקטינג עוזרת לנו לסנן תוכן. הקהילה מבוססת על החוק של ה-1%. 90% מהשתתפים זה צרכנים פסיביים. צורכים מידע אך לא אקטיבים בתוך המוצר. 9% זה חבר׳ה שהם ״תורמים״. הם צורכים אך גם משתפים תכנים פנימה. הם הלב הפועם של המוצר. ככל שהם יותר ישתפו, כך המוצר יהיה יותר טוב ואיכותי.

המוצר של זסט (Zest) היום מאפשר לבנות לכל בן-אדם פיד להתפתחות המקצועית שלו. כרגע אנחנו בתחומי המרקטינג אבל זה הולך להתרחב לעוד תחומים כמו יזמות, כלכלה, עיצוב וכו׳. המטרה היא להשתמש בקהילה ענקית בשביל להילחם ב-״שוק תוכן״ שאנחנו נאלצים להתמודד איתו היום וליצור מקצוענים טובים יותר״.

אומנות הלמידה הספונטנית

יש היום דמוקרטיזציה של למידה שאני יכול להיחשף אליו מידי יום. היום המון מהתוכן חינמי ומאד נגיש לכולם. ים טוען שזה יותר עיניין של מיינדסט.

  1. ברגע שים רואה כתבה שיש לה ערך מוסף בשבילו או לצוות שלו הוא שם אותה בקלנדר.
  2. יוצר אירוע של 20 דקות בתוך הלו״ז לקרוא כתבה, כמו שהוא מזמן את עצמו לפגישה. ״אני ממש שם את הדומיין בטייטל של האירוע, כך שאוכל לגשת לזה מיידית כאשר אני פותח את הלוח-שנה״.
  3. הוא מנסה לא לקבוע על בלוקי-הלמידה שלו פגישות או דברים אחרים.
  4. המיינדסט להזדמנויות התפתחות אישית נכונה זה לתעדף את זה ולקבוע את כחלק מהיום שלך. להפוך להיות פרו-אקטיבי בעצמם ולא לצפות שזה יקרה בעצמו.
  5. בנוסף, ״אני לוכד את הדברים המקצועיים שאני לומד ורושם אותם איפשהו. אני לוקח חתיכת תוכן ושם את זה ב-Trello שלי על מנת שאוכל לפגוש את זה מתישהו. אני מנסה לגזור מהדברים שאני לומד משימות שאני צריך לבצע ולהטמיע על הצוות שלי״.

חלקנו כמה כלים שעוזרים ללכוד הזדמנויות למידה.

  1. Pocket – תעזור לכם לשמור ולהפוך חתיכות תוכן וכתבות לפודקאסטים. ים טוען שזה יכול להפוך להיות גם ל-״בית קברות לתוכן״ ולהגביר את הפומו עוד יותר.
  2. יער-מוח. חלקתי את הזרימת-עבודה שלי ב-Notion כאשר אני לומד משהו חדש. זה נקרא יער-מוח וזה עוזר לי ללכוד דברים כאשר אני לומד משהו חדש. >> להורדת הטמפלט
  3. Zest כמובן. תיצור לכם פיד למידה מותאם-אישית להתפתחות המקצועית שלכם. תחשבו על נטפליקס, רק כזה שעוזר לכם לקבל העלאה במשכורת.

האזינו לפודקאסט

תומי בראב

תומי בראב מוביל את התחום של Supertools, אומנות השימוש בטכנולוגיה. תומי גם היה בצוות ההקמה ואיש מרקטינג בחברת הסייבר לעולם הרכב Argus ו-MassChallenge בישראל

הגב

9 תגובות על "האזינו: איך צריכת תוכן תהפוך אתכם למקצוענים על-אנושיים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שחר
Guest

כתיבה ממש ירודה…
יותר מדי התעסקות בבן אדם(ים) מאשר בתוכן.

ים רגב
Guest

תודה על הפידבק, שחר

יוני
Guest

מקווה שכבר הכנתם את הכתבה על הסגירה שתהסטראטפ הזה
כמה פשוט ככה יהיה קשה להבין:
קבוצות בפייסבוק.כל תחום או תת תחום ,מתחזק קבוצה יפה ובריאה בפייסבוק,עם סופר מקצוענים וסופר דיונים.הפיד שלהם לא הולך לעניין אף אחד מעבר לחברים שלהם.התגובה אולי כואבת אבל אם יפנימו אותה יחסכו אחלה כסף באמצעות סגירת הסטארטאפ
סורי גייס,הרעיון לא מחזיק מים

ים רגב
Guest
תודה על השיתוף, יוני. קבוצות פייסבוק פותרות עניין מאוד כואב: רלנטיות ואותנטיות של תכנים. זה אחלה פתרון לכאב שכולנו כמקצוענים מרגישים. מסכים עם זה. השאלה היא אם זה הכאב היחיד (רלוונטיות ואותנטיות של תכנים ושל חיבורים עם מקצוענים אחרים). לא כל תוכן רלוונטי ובאיכות גבוהה מוסיף לכל אחד שצורך אותו ערך מוסף ועוזר לו להתפתח מקצועית. יש תכנים מעולים שאני מגלהמחפש אבל הם בסיסיים מדי בשבילי. יש תכנים מעולים שאני מגלהמחפש אבל הם מתקדמים מדי בשבילי ועדיף שאני אצרוך אותם בעוד X חודשים ובהתאם למסלול ההתפתחות המקצועי שלי. זה מה שהמיזם שלנו בא לפתור. התפתחות מקצועית שהים מותאמת אישית, ondemand… Read more »
דניאל
Guest
קצת חולק על המבקרים, בתור אחד שממש אוהב ללמוד וצורך המון תוכן מקצועי חדש כמעט על בסיס יומי, אני ישקר אם אני יגיד שהלימוד מותאם בדיוק לי , בפועל הקונספט מאד נכון השאלה אם הם יצליחו למיין בצורה איכותית מליוני מאמרים וסרטונים וכו . לפי עשרות פרמטרים ומדדים שונים ואח”כ להלביש אותם על המשתמש , אם הם יצליחו וזה אתגר לא קטן זה יכול להיות מאד רלוונטי להמון אנשים . למשל מכל האתרים שאני צורך תוכן בעיצוב דווקא בpinterset הפשטות שלהם בהתאמה של תוכן רלוונטי הפכה אותו לכלי מאווד שימושי בלימודי העיצוב שלי , אם הם יצליחו לעשות את זה… Read more »
ים רגב
Guest

תודה דניאל.
אני רואה שאתה מבין גם את הכאב וגם את ההזדמנות ומתוך זה, גם את האתגר.
קל זה לא יהיה ובגלל זה התחלנו רק בוורטיקל אחד, מה שעוזר לנו לבנות מודלים שיהיה קל להשתמש בהם בוורטיקלים אחרים בהמשך.
תנקס על הרוח הגבית :)

zach
Guest
ים היקר, אהיה מוכן לעשות איתך בק טו בק בתוכן מקצועי לעסקאות מורכבות במקרקעין. כל מה שאתה שומע על פרויקטים שכל בניין בישראל רוצה לבצע תמ”א ופינוי בינוי. כל בעל דירה בכל בניין מעוניין לדעת איך לעשות ומה לעשות בעסקאות כאלו. רוב בעלי הדירות מובלים כצאן לטבח ע”י יזמים ומובילי דעה אינטרסנטים ומוצאים עצמם בשוקת שבורה . אם תרצה לבנות מודל להרצה על תחום זה, אתה מוזמן לכתוב תגובה ואחזור אלייך. תוכן גבוה ומקצועי יפושט לצוותים (חברי נציגויות שאינם בקיאים)ויגרום להם להתפתח בהתאם לקצה התקדמות המו”מ תוך למידת נתוני הפרויקט. כל מי שכותב לך פה(על אי הבנת הכאב-צורך) לא מבין… Read more »
ים רגב
Guest

תודה זק!
מעריך את הרוח הגבית שלך ואת ההבנה של התחום.

תודה על ההצעה. נשמע על הכיפאק!
אנחנו כרגע מפוקסים בוורטיקלים של מקצועות מבוססיי-ווב (שיווק, פיתוח, עיצוב, מכירות, פיתוח עסקי, פיננסים וכו).
אני מעריך שבהמשך נוכל להתרחב לעוד וורטיקלים שפחות מבוססים על דיגיטל.
זה המייל שלי: yam@zest.is. תרגשי חופשי לשלוח לי כל דבר לשם.

תודה :)

אני
Guest

למה ים אבל אתה לוקח את הטוקבקים כל כך קשה?… :-)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: