אחרי שהשקיע בקלאבהאוס, משקיע מנכ”ל Product Hunt בסטארטאפ הישראלי Placer

הסטארטאפ הישראלי מפתח פלטפורמה המספקת לעסקים תובנות על הלקוחות שלהם באמצעות נתוני מיקום בזמן אמת. האם העדכון החדש של אפל יכול לפגוע להם בעסק?

מקור: Placer.ai

הסטארטאפ הישראלי Placer.ai, המפתח מערכת מידע לעסקים המבוססת מיקום, הודיע היום (ג’) על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 50 מיליון דולר. את סבב הגיוס הוביל ג’וש באקלי, מנכ”ל Product Hunt ומשקיע סדרתי – שהשקיע גם בקלאבהאוס. בסבב השתתפו גם Fifth Wall, מייסד סטארטאפ האימייל Superhuman, רהול ווהרה; JBV Capital ו-קרן Aleph.

הייתם מצפים שהשינוי של אפל ישפיע עליהם, אבל זה לא המקרה

הפלטפורמה של Placer.ai (פלייסר) מתבססת על מידע המגיע מעשרות מיליוני מכשירים ניידים ויותר מ-500 אפליקציות סמארטפון שעושות שימוש ב-SDK שלה. באמצעות הפיתוח של החברה יכולים עסקים לדעת בזמן אמת כמה אורחים מבקרים במקום מסוים מדי שעה, יום או חודש; הם יכולים ללמוד על נתח השוק של חנות מסוימת, עד כמה היא פופולרית בקרב האוכלוסיה; לדעת מהיכן מגיעים הלקוחות להתארח במסעדה שלהם, ולאן הם ממשיכים משם; ניתן גם לקבל גישה למידע דמוגרפי (מין, מוצא אתני), תחומי עניין ורמת הכנסה, או ללמוד על אחוזי הנטישה של הלקוחות ולנסות להבין ממה זה נובע. בצד של לקוחות הקצה – אלו יכולים ליהנות מקופונים והטבות מותאמות אישית להם, בהתאם לתחומי העניין, ההעדפות והצרכים שלהם בכל רגע נתון.

Placer מציעה שני כלים: פלטפורמת ה-SaaS שלה, המנגישה את המידע שהיא אוספת בזמן אמת לבעלי עסקים ואנשים פרטיים. בנוסף מציעה Placer את ה-API שלה להורדה ללקוחות משלמים להם צוותי Data Science, ושצריכים לצרוך דאטה לטובת בניית מודלים בתוך הארגון.

החברה השיקה ב-2018 כלי Freemium המאפשר לאנשים פרטים ועסקים לקבל מידע מוגבל על מקומות שונים בארצות הברית, כולל נתוני מעקב של ביקורים במשך חודש שלם במקום שאחריו ירצו לעקוב. אם בעלי העסקים ירצו נתונים רחבים יותר, הם יצטרכו להצטרף לתוכנית בתשלום של Placer.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

בהתחשב בעובדה שאתמול עדכנה אפל את מערכת ההפעלה עם פיצ’ר שאמור לתת למשתמשים את היכולת למנוע מאפליקציות לעקוב אחריהם, שאלנו את Placer כיצד מהלך כזה ישפיע על החברה? אלעד אש, ראש מחלקת המחקר והפיתוח של החברה ומנהל המרכז שלה בישראל, מסביר כי המערכת של פלייסר אינה מתבססת על מידע פרטי של לקוחות בשום צורה, ועל כן העדכון לא יכול לפגוע בה: “אנחנו לא אוספים שום פרט אישי, ולא עושים שימוש ב-IDFA או ב-MAID (סוג נוסף של מזהה משתמש, Mobile Advertising ID, א.א.). המערכת אוספת ומציגה מידע אגרגטיבי ותוכננה מראש כך שלא תתבסס על פרטים אישיים של לקוחות”, אומר לנו אש.

הוא מסביר כי מקורות המידע שאיתם עובדים בפלייסר עברו תהליכי אישור בחצי השנה האחרונה, כולל אישורי איסוף מיקום מהלקוחות – כך שבפועל יעבדו על פי הסטנדרט של אפל. אש מוסיף כי הם לא זיהו ירידה בנפח הנתונים שהם מקבלים עקב השינויים הללו: “נכון לרגעים אלו, אנחנו לא רואים שינוי כלשהו בכמות המידע שמתקבל או באיכותו וגם לא צופים כזה. גם אם תהיה ירידה מסוימת, עקב התבססות על מידע אגרגטיבי, לא צפויה השפעה על המערכת שלנו או על איכות התובנות שאנחנו מספקים”.

Placer נוסדה ב-2016 על ידי נועם בן צבי, שמכהן כמנכ”ל החברה, זוהר בר-יהודה ה-Data Scientist שלה, עודד פוספלד, מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, ואופיר למל, מנהל מוצר ראשי. מטה החברה פועל מלוס אלטוס בסיליקון ואלי ומרכז הפיתוח מתל אביב. ב-Placer אומרים כי ההון שגייסו ישמש להרחבת פעילויות המו”פ של החברה, הגדלת צוותי המכירות והשיווק, הכנסת מערכי דוחות ונתונים חדשים, והצמחת השוק שהוכרז לאחרונה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

3 תגובות על "אחרי שהשקיע בקלאבהאוס, משקיע מנכ”ל Product Hunt בסטארטאפ הישראלי Placer"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
א.א.
Guest

א.א.

עזבו אנחנו אבודים
Guest
עזבו אנחנו אבודים

גם עוקבים אחרינו וגם אוספים דאטה מרשתות חברתיות כדי להצליב מידע.. העיקר שהם לא אוספים פרטים אישיים.. רק מיקום בזמן אמת תחומי עניין ורמת שכר אבל פרטים אישיים ממש לא חח
וכל זה ללא ידיעת משתמשי הקצה.. אבל כנראה שהכל בסדר כי הם משתמשים ב “סטנדט של אפל”.. כאילו שזה לא נשמע רע בכלל.
זה כמו להגיד אנחנו לא עוקבים אחרי המשתמשים או מאזינים לשיחות הפרטיות שלהם, אנחנו עובדים בסטנדרט של גוגל.

אבי
Guest

מאיפה המידע שלך שגוגל מאזינים לשיחות פרטיות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: