”הפכנו לחברת הפקות הספורט הגדולה בעולם”: Pixellot גייסה 16 מיליון דולר

החברה שפיתחה טכנולוגיה להפקת שידורי ספורט בעזרת מערכת מבוססת AI מגייס 16 מיליון דולר. מנכ”ל החברה על השפעות הקורונה: ”ירדנו מ-40 אלף משחקים משודרים בחודש לכמויות קטנות של שידורים”

מקור: Pixellot

הסטארטאפ הישראלי Pixellot, שפיתח מערכת המאפשרת הפקה ושידור של ענפי ספורט שונים – כמעט ללא מגע יד אדם, מודיע היום (ג’) על גיוס 16 מיליון דולר בהובלת Shamrock Capital. בסבב הגיוס השתתפו גם קבוצת אלטשולר-שחם והמשקיעים הקיימים – משפחת ארקין וגרופו גלובו הברזילאית.

“הפכנו לחברת הפקות הספורט הגדולה בעולם”

Pixellot (פיקסלוט) מספקת פתרונות להפקת שידורי ספורט אוטומטיים למשחקים בליגות מקצועניות וחובבניות. הטכנולוגיה של פיקסלוט מבוססת על מערכת צילום הלוכדת את כל המגרש, ובעזרת אלגוריתמים של בינה מלאכותית, הטכנולוגיה מייצרת ‘צלם וירטואלי’, שעוקב בצורה אוטומטית אחר המתרחש במגרש. השידור החי בעזרת המערכת של פיקסלוט כולל גרפיקות, פרסומות, לוח תוצאות וכן אפשרות לשלב פרשנים מרחוקים.

בסוף המשחק המערכת מפיקה תקצירים והמשחק זמין תוך מספר שעות לצוות האימון לסקירה ואנליזה כולל סטטיסטיקות ומקטעי וידאו לכל קבוצה ושחקן. במערכות של פיקסלוט עושים שימוש מועדוני ספורט, חברות הפקה ושידור, התאחדויות ספורט, אוניברסיטאות, בתי ספר תיכוניים, מאמנים, וציידי כישרונות ברחבי העולם.

התפרצות וירוס הקורונה הובילה לסגירה מוחלטת של ענפי ספורט ברחבי העולם, למעט כמה ליגות קיקיוניות, וגם בפיקסלוט הרגישו את ההשפעה של הווירוס. “זה היה מתסכל לרדת מ-40 אלף משחקים משודרים בחודש לכמויות קטנות של שידורים. הלקוחות שלנו הפסיקו ברובם לשדר, אך רובם מתכוננים בימים אלה לחידוש הליגות וזקוקים מאוד לשידורים”, מספר מנכ”ל החברה אלון ורבר בשיחה עם גיקטיים.

ורבר מציין כי “המגבלות על הגעת קהל למגרשים, לצד הפגיעה בהכנסות והפגיעה בתקציבים של הליגות והקבוצות, חידדו מאוד את הצורך בפתרונות אוטומטיים (ללא מגע יד אדם) וחסכוניים. הצעת הערך של החברה לשוק התחזקה וליגות המשוחקות ללא קהל מאמצות את הטכנולוגיה שלנו ומחזירות את המעריצים אל המגרשים דרך המסך”.

ורבר מספר כי מאז הגיוס האחרון של החברה ב-2018 (בניגוד להשקעה אסטרטגית שקיבלו ב-2019), החברה שילשה את כמות השידורים שהיא מפיקה באמצעות הטכנולוגיה שלה וכי כיום היא חברת הפקות הספורט הגדולה בעולם, לדבריו.

הוא אומר כי החברה פיתחה מוצרים נוספים מאז הגיוס האחרון וכי היא היא כעת פונה גם לשוק המדיה וגם לשוק האימון – הכולל צורך ב-Scouting, מעקב של קבוצות אחרי שחקנים אפשריים בתקווה לרכוש אותם. הוא הוסיף כי החברה פיתחה בנוסף מוצר פרימיום בשם Pixellot Prime המשדר ספורט באיכות ברודקאסט ומיועד לליגות מקצועיות יותר. ורבר אומר כי כמה מקבוצות הכדורגל הגדולות בעולם, בהן ברצלונה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן, משתמשות במערכת של הקבוצה לטובת אימון הקבוצה.

ורבר התייחס לגיוס ואמר: “אנו שמחים שהמשקיעים שלנו זיהו את הפוטנציאל הייחודי והסכימו פה אחד על הצורך בהגברת הפעילות המסחרית שלנו. אנו מאמינים כי הפקה אוטומטית היא פתרון שייצר בסופו של דבר קשר טוב יותר בין הקבוצות והאוהדים”.

פיקסלוט הוקמה בשנת 2013 על ידי ד”ר מיקי תמיר וגל עוז. עד כה הושקעו בחברה כ-40 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, מתוכם כ-80 עובדים במטה החברה בפתח תקווה. לחברה גם משרדים בארה”ב ובסינגפור. בפיקסלוט אומרים כי הגיוס מיועד לפעילויות השיווק של החברה.

החברה הרכשה בדצמבר האחרון את חברת VidSwap האמריקאית – פלטפורמת אנליזת וידאו למאמנים ואנליסטים. בפיקסלוט אומרים כי הם משדרים יותר מ-90,000 שעות חיות בחודש ממעל 140 ליגות וטורנירים.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "”הפכנו לחברת הפקות הספורט הגדולה בעולם”: Pixellot גייסה 16 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הכנסות ?
Guest

למה אתם כותבים כתבה חלקית ?

שחר
Guest

נשמע כמו down round, שיהיה בהצלחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: