חושבים על פיבוט? תראו מה יש לתעשיית הפודטק להציע

הקורונה פגעה בלא מעט יזמים ויזמות, שהתעוררו למציאות חדשה בה הטכנולוגיה או המוצר שפיתחו אינם מתאימים לשוק. תוכנית החדשנות של IFF מציעה לסטארטאפים את כל הכלים לביצוע פיבוט לתעשיית הפודטק. ההרשמה פתוחה

קרדיט תמונה: www.freepik.com

מגפת הקורונה פגעה בעסקי הליבה של חברות רבות. בעוד חלק מהיזמים והחברות נאלצו לבצע התאמות מזעריות, לא מעטים התעוררו למציאות בה השינויים בשוק שיבשו לחלוטין את התאמת המוצר שלהם או את אסטרטגיית המכירות, וכשהמציאות מאתגרת את מהות העסק עולה המחשבה – האם זה הזמן לשקול פיבוט?

ישנן תפיסות מרובות של המושג פיבוט. במקור המונח מגיע משיטת פעולה הנהוגה במחלקות פיתוח מוצרים ומשמעותו שיפור הדרגתי של מוצר על ידי בדיקתו וניתוח מתמיד של משוב הלקוחות. עם השנים גם המונח “פיבוט” עבר פיבוט בעצמו, וכיום הוא נקשר דווקא לשינוי והתאמה של אסטרטגיה עסקית בתקופות של אי ודאות בשוק, או לשינוי והתאמה של מוצר לשוק ספציפי.

יש לציין כי המהלך לא בהכרח מתאים לכל חברה שנפגעה בשנה האחרונה. בנוסף, בטרם קבלת החלטה על פיבוט יש כמה שאלות מרכזיות שיש להביא בחשבון: מהי רמת המיצוי של הפעילות בשוק הנוכחי, ומהי היכולת להגיע לרמה דומה בשוק החדש בפרק זמן סביר? מובן שבתשובות לשאלות הללו יש להתחשב גם במשאבים העומדים לרשות החברה. למעשה, בחינה מדוקדקת של הנתונים הללו עלולה לעיתים אף לעלות עדויות לכך שייתכן שכיום המוצר שלכם או שלכן כלל לא פותר את הבעיות הנכונות או שאינו מגיע לאנשים הנכונים, כלומר לאלו הזקוקים לפתרון שאתם מציעים. אם זה אכן המצב, כנראה פיבוט הוא הפתרון.

לטכנולוגיה שלכם יש ערך בתעשיות נוספות

העולם יכול להיראות מרתיע עבור יזמים כרגע, אבל חשוב לזכור שבאותה המידה השוק כיום בשל לאימוץ של רעיונות חדשניים ונכונים לתקופה. יש המגלים כי לטכנולוגיה שלהם קיימים יישומים אפשריים שבכוחם לסייע לתעשיות שונות להתמודד עם המשבר הנוכחי, ולעיתים מדובר בשווקים ומגזרים בהם לא התמקדו בעבר.

דוגמה טובה לכך היא זו של הסטארטאפ הספרדי Nucaps Nanotechnology, המפתח פתרונות קפסוליזציה לתעשיית התרופות והביו-מדיקל. הפתרון המקורי של החברה יועד לשינוע מרכיבי תרופות פעילים בצורה מיטבית, אך עם פרוץ הקורונה החלו שם בפיבוט מסקרן לעבר עולמות הפודטק. כיום החברה משלבת את הטכנולוגיה מוגנת הפטנט שלה בפיתוחים מעולם הפודטק, כגון נוגדי חמצון וחומרים ביו-אקטיביים אחרים עם פרוביוטיקה, הדורשים הפרדה בין המרכיבים עד לרגע הצריכה.

דוגמאות נוספות ניתן לראות גם בכל הנוגע לטכנולוגיות מבוססות למידת מכונה (machine learning) וביג דאטה, שגויסו בצורה נרחבת בשנה האחרונה לטובת המאבק במגפת הקורונה. כך, מומחים משתמשים בבינה מלאכותית ובלמידת מכונה כדי לחקור את הנגיף, לבדוק טיפולים פוטנציאליים, לאבחן אנשים, לנתח את ההשפעות על בריאות הציבור ועוד; וחלק ממפתחי ה-AI שילבו את הטכנולוגיות שלהם בכלים כמו חיישנים, פיענוח טקסטים, ניתוח נתונים אור-קוליים וצ’אטבוטים בהם עלה צורך במיוחד בתקופה האחרונה.

וכמובן איך אפשר לשכוח את האקזיט של חברת Dynamic Yield, שהחלה כחברת AI שהתמחתה בחוויית מוצר למסחר אלקטרוני (e-commerce), ונמכרה למקדונלד’ס ב-300 מיליון דולר. טכנולוגיה זו תאפשר למקדונלד’ס להציע לכל לקוח תפריט ייחודי שמתבסס על ההעדפות שלו ולהתאים את תפריטי המק-דרייב למשל למשתנים כמו טעם אישי, מזג אוויר, היסטוריית רכישות ועוד. “הרכישה הזו שמה דגש על התפקיד שיש לטכנולוגיה בעתיד שלנו, והיא תאיץ את יישום החזון שלנו לתפריט מותאם יותר אישית לכל לקוח ולקוח שלנו”, אמר נשיא מקדונלד’ס, סטיב איסטרבוק, בתגובה לרכישה.

גם אם הקורונה פגעה בחברה שלכם, וגם אם לא, חשוב לזכור כי לטכנולוגיות וכלים רבים יש ערך רב בתעשיות שונות, ולעיתים קרובות מדובר גם בתחומים שלא בהכרח רואים בהם קשר מיידי, כמו תעשיית המזון שבה הטכנולוגיה הפכה לאחד המרכיבים המבוקשים ביותר בכל הקשור לתזונה שלנו, ובהתאם גם נהנית מצמיחה אדירה והשקעות בפרויקטים חדשניים.

כל הכלים הדרושים לפיבוט

בימים אלו תוכנית החדשנות של תאגיד IFF מציעה לסטארטאפים ישראליים את כל הכלים הדרושים בדרך לפיבוט מוצלח לעולמות הפודטק. התאגיד האמריקאי הענק מציע תמיכה של מיטב המומחים בעולמות הפודטק וכלים טכנולוגיים ומדעיים שיסייעו בהאצת הליכי הפיתוח וכן גישה לרשת לקוחות גלובלית (B2B) משמעותית.

התוכנית מיועדת למיזמים בשלבי בגרות שונים – מעבדת החדשנות “FoodNxt” המיועדת לחברות צעירות שמעוניינות להגיע להוכחת היתכנות (POC) עבור מוצר או טכנולוגיה חדשניים; ושיתופי פעולה מותאמים (Designed Collaborations) למיזמים בוגרים יותר שרוצים לשפר את תהליכי הגימלון , הייצור, השיווק ועוד.

התוכנית מעמידה לרשות החברות שיתקבלו את מערך קשרי הלקוחות של IFF, הכולל את תאגידי המזון הגדולים בעולם בכל השווקים המובילים, ומציעה סיוע מעשי בהאצת הליך הפיתוח, הכוונה אסטרטגית ורגולטורית ביצירת קשר עם שותף אסטרטגי עולמי בעל 39,000 לקוחות ברחבי העולם.

תאגיד IFF הוא חברה בינלאומית מובילה בתחום הטעם, הריח והתזונה, לתאגיד מעל ל-110 אתרי ייצור ברחבי העולם, מעל ל-100 מרכזי מו”פ ומעבדות אפליקציות (C&A – Creation and Application) ומגוון של 150,000 מוצרים ייחודיים הנמכרים בשנה.

לפרטים נוספים והרשמה

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: