פיץ’ קלאב: כמו ”מועדון קרב”, רק לסטארטאפיסטים מתחילים

פיץ’ למשקיעים הוא אחד הרגעים המכריעים בחייו של סטארטאפ. קבוצה של סטארטאפיסטים התאגדו יחדיו כדי לעזור אחד לשני לעבור בהצלחה את המחסום הראשון בדרך.

צילום מסך

כל סטארטאפיסט מתחיל יודע שאחת הבעיות הקשות ביותר היא שלב הפיץ’. כבר יש לך רעיון, אולי אפילו מוצר, אתה יודע מה הוא שווה, אבל ברגע האמת, מול המשקיע, נגמרות לך המלים ואתה לא יודע איך למכור. כדי לפתור את הבעיה הזו, פתחו שני סטארטאפיסטים צעירים, כרמי הלחמי ורון שליט, את “מועדון הפיץ'”, או בשמו הפופולארי יותר – The Pitch Club.

עמוד האינטרנט של המועדון פותח בהצגת הכללים, פרפרזה נאה על המועדון המפורסם יותר, זה של בראד פיט. ובדיוק כמו בסרט, החוק הראשון של פיץ’ קלאב הוא שלא מדברים על פיץ’ קלאב, וכך גם החוק השני. מי שמכיר את הסרט בעל פה יוכל לדקלם שהחוק השלישי הוא שכל פיץ’ נמשך כמה שצריך, אבל לא יותר מעשר דקות, ושהחוק הרביעי הוא שאם זו הפעם הראשונה שלך, אתה חייב להעביר פיץ’.

אבל מה זה פיץ’ קלאב? למעשה, מדובר בקבוצה של סטארטאפיסטים מתחומים שונים, כולם בשלבים מוקדמים יחסית, שנפגשים אחת לזמן מה על מנת להעביר פיצ’ים אחד לשני. לאחר כל פיץ’ החברים מתדיינים, מעירים ומאירים, ובתקווה משפרים את הפיץ’ לקראת הפגישה הגורלית עם המשקיע.

קבוצות קטנות, פיצ’ים “על הסכין”

“בשוק קטן כמו ישראל, כשכל המשקיעים סובבים באותם מעגלים, אין הזדמנות שנייה”, כותבים המארגנים. “המשקיעים הישראלים נוטים לחלוק את חוויותיהם ולהשקיע במשותף, כך שיש להצליח בכל הזדמנות להעביר פיץ’ למשקיע”.

בפועל, בפגישות ייקחו חלק קבוצות של ארבע חברות סטארטאפ, שייפגשו יחדיו לפחות פעם בשבוע. ההמלצה היא אומנם על צוותים של 2-3 אנשים מכל חברה, אך בכל מקרה המנכ”ל חייב להיות נוכח. כל צוות מציג את הפיץ’ שלו (בהתאם לחוקים כמובן), ולאחר מכן ייערך דיון בין 10 ל-15 דקות שמטרתו לשפר את הפיץ’. שבוע לאחר מכן, כאשר החברים ייפגשו שוב, תהיה להם הזדמנות לנסות את הפיץ’ בשנית.

על אף שמדובר במועדון סגור, מדי פעם יוזמנו מומחי שוק להצטרף לפגישה ולתרום את 10 האגורות שלהם לנושא. מדי פעם גם יאורגנו “ימי תצוגה” מרוכזים, אליהם יוזמנו משקיעים.

כרגע המיזם נמצא לגמרי בראשיתו. בקבוצת הפייסבוק חברים די מעט אנשים, רובם ככולם אכן מתחום הסטארטאפ. פגישת הפיץ’ הראשונה תתקיים ביום חמישי הקרוב, ותכלול את חברי הקבוצה הראשונה.

כרמי הלחמי, אחד ממייסדי המועדון מסביר כי החשאיות היא בעיקר בנוגע לתכני הפגישה, להבטיח למשתמשים שמה שקורה שם נשאר שם. “אני עצמי יזם אינטרנט, יש לי סטארטאפ בשם dourp שמאפשר לכל אחד להביע את עצמו בצורה חופשית יותר ברשתות החברתיות. אנחנו בגרסת אלפא כרגע ובונים קהילה. מבחינת גיוס החלטנו לחכות עד שנבנה קהילה יציבה יחסית. בפועל אנחנו מאפשרים ליצור פוסטים מעוצבים ולהציב אותם ברשתות החברתיות” מסביר הלחמי.

“בעבר הייתי מנכ”ל של כמה חברות אינטרנט, והייתי אחראי לכמה מיזמים לא קטנים. רון, השותף שלי גם בפיץ’ קלאב וגם בסטארטאפ, הוא יוצא 8200. לפני כמה חודשים התחלנו לעבוד על החברה שלנו, ומתוך מה שקורה בשטח החלטנו ליזום את המועדון, שהוא פעילות שהיא לגמרי ללא כוונת רווח”.

מה אתה יכול לספר על המיזם, מאיפה הוא נובע?

המיזם נובע בעיקר מצורך שקיים היום אצל אוכלוסיית היזמים לבוא ולשפר את הפרזנטציה שלהם. בסופו של דבר גם אם יש לך את הרעיון הכי טוב, בנית קהילה, בנית מוצר, כשאתה נפגש עם משקיעים השאלה היא איך אתה מספר את הסיפור.

יש הרבה מחקרים שאומרים שהחלטות ההשקעה נקבעות כבר בדקות הראשונות. אני בטוח שהיו מקרים שסיפרו לך סיפור והוא העביר בך צמרמורת. גם יזם מגיב ככה. הדרך להוביל במקרה הזה היא להעביר את הסיפור באופן הטוב ביותר.

בגלל שממילא מדובר במדינה קטנה, ואין לנו את הפריבילגיה שיש לסטארטאפים בחו”ל שיכולים אפילו לחלק משקיעים לקבוצות עניין, השוק כאן קטן. אם דיברת עם אחד, זה הגיע לאחר, ואם לא השלמת את המשימה, מצבך לא טוב.

אין מה לעשות, פיץ’ טוב דורש אימון. גם את גוגל זרקו בהתחלה מכל המדרגות. אם מתאמנים מצליחים להעביר את המסר בצורה טובה יותר. בדיוק בשביל זה בנינו את המועדון, שבנוי מיזמים שכולם נמצאים כרגע באותו שלב, ומחפשים להתאמן, לשפר ולסייע לאחרים.

כרגע אין יותר מדי חברים בקבוצה.

עוד לא פרסמנו את זה, רק שיחררנו הודעו בפייסבוק. הקבוצה הראשונה שתיפגש ביום חמישי כבר התמלאה, כרגע זה מספיק כי אי אפשר שהדברים ייקחו שעות. לא רצינו לקיים עוד קבוצה במקביל. בהמשך נפרסם יותר ונקים עוד קבוצות במקביל.

מטבע הדברים כבר יש עוד מתעניינים, וייתכן שזה יתבצע במקומות שונים, כדי שהיזמים יוכלו להכיר עוד מקומות ועוד אנשים.

תן קצת מידע פנימי, מה צפוי בפגישה ביום חמישי?

לא יהיו שם משקיעים כרגע, והאווירה תהיה פתוחה. תהיה שיחת היכרות, וממש כמו במועדון קרב, נתחיל בעניינים. זה יהיה לגמרי ישר ולעניין. הפעם אנחנו מתארחים במשרדים של נשיץ ברנדיס, שזה משרד עורכי דין בתל אביב. הם לא רק נותנים לנו את חדר הישיבות, אלא גם הציעו ללוות את הסטארטאפים במיזם ולתרום מנסיונם.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

2 תגובות על "פיץ’ קלאב: כמו ”מועדון קרב”, רק לסטארטאפיסטים מתחילים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Mira Halachmi
Guest

היי כרמי,, זה מעניין מאד, אם פרסום טוב זה יכול להתפתח לכל הארץ,ויעניין משקיעים .

ya-ya
Guest

רעיון פגז. פגז.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל