פצצת טראפיק: פינטרסט מנצחת את גוגל, טוויטר ובינג

היא נולדה רק לפני שנתיים אבל אחראית, כך נראה, לטראפיק גבוה יותר מאלו שמספקות אחיותיה הותיקות בתחום. פינטרסט ממשיכה להפתיע עם נתונים שעשויים לקרוץ אפילו יותר למשקיעים פוטנציאלים

תמונה: flickr, cc-by, ShardsOfBlue

רק לפני שלושה חודשים חגגה פינטרסט שנתיים לקיומה, אך על פי סקר שערך לאחרונה מכון המחקר Shareaholic ואשר מתבסס על 200,000 אתרי תוכן, נראה כי הרשת החברתית החדשה אחראית להפניות רבות יותר (referral traffic) מאלו שמספקות גוגל, בינג וטוויטר.

ממשיכה לצמוח

פינטרסט החלה את דרכה בסוף שנת 2009 אך הושקה באופן רשמי במסגרת בטא סגורה במרץ 2010. בניגוד לחברותיה הותיקות יותר בתחום, הרעיון כאן היה להעצים את המקום הויזואלי של השיתוף ולהעניק לכל משתמש מעין לוח עליו הוא יכול להצמיד תכנים שמצא כמעניינים.

כבר בתחילת דרכה עוררה הרשת החברתית החדשה עניין רב ותוך זמן קצר הצליחה לצבור קהל משתמשים מרשים לצד סיקור נרחב בעולם הטכנולוגי. על פי מספר סקרים שנערכו בארה”ב נראה כי מרבית ממשתמשי הרשת החברתית הן נשים, נתונים סטטיסטיים שמשתנים בהיבט הגלובלי יותר ובעיקר כשבודקים את המקבילה האירופאית שם המגדר מאוזן באופן יחסי. נכון להיום מדורגת הרשת החברתית במקום ה-42 במדד אלקסה העולמי, (פייסבוק אגב, במקום השני) והיא ממשיכה לחזק את מעמדה באופן כמעט עקבי.

משתפות ומשתפים יותר

הסקר האחרון שפירסם Shareaholic מבוסס על כ-200,000 אתרי תוכן האחראים לתכנים הנצפים על ידי קרוב ל-270 מיליון איש בחודש. הסקר מלמד כי מינואר ליוני השנה, הצליחה פינטרסט להגדיל את רף ההפניות שמספקת (referral traffic) מ-0.85% ל-1.19%, רף גבוה מההפניות שמספקות גוגל, בינג, טוויטר ואחרות, הנחשבות לותיקות ומוכרות ממנה.

מי שיחליט להתעמק מעט בנתונים יוכל אולי לחזור לגילוי המרעיש שבני אדם הם יצורים ויזואליים, כאלו שקולטים מהר וטוב יותר מידע גרפי, תמונה או וידאו מאשר טקסט, נתונים שגם מצליחים לעורר בהם רגש כלשהו בטווח זמן קצר ורצון לשתף ולחלוק את המידע עם מכרים באמצעות הכלים הזמינים להם. בחודשים האחרונים נראה כי פייסבוק התחילה להפנים את היסודות עליהם נבנתה פינטרסט בזמן שהשינויים האחרונים שערכה בחוויות השימוש ברשת החברתית הולכים ומבוססים יותר ויותר על הרובד הויזואלי ומעניקים מקום הולך ופוחת לטקסט.

נציין כי בניגוד לדעה הרווחת, גם הקהל הישראלי הולך ומאמץ את פינטרסט בהדרגה. במדד אלקסה המקומי, מדורגת הרשת החברתית במקום ה-55, לפני גרופון, טמבלר ופליקר.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

1 תגובה on "פצצת טראפיק: פינטרסט מנצחת את גוגל, טוויטר ובינג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
איתי
Guest

אנא פרסם את הלינק לאותו סקר ב – shareaholic
תודה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: