סוף סוף: משתמשי פינטרסט יוכלו לשוחח אחד עם השני, בערך

מערכת ההודעות האישיות שהתווספה לפינטרסט אמנם נועדה לחבר בין המשתמשים, אך מכוונת לשיחה על התכנים השונים ששיתפו ופחות להכרות אישית

מקור: פינטרסט

מקור: פינטרסט

הרשת החברתית פינטרסט (Pinterest), המאפשרת למשתמשים לשתף תכנים ויזואלים עם מגוון רחב של משתמשים, מודיעה על שדרוג הפלטפורמה שלה והוספת אפשרות לשליחת הודעות בין המשתמשים. כעת, יוכלו המשתמשים לשוחח סביב אותו פריט מדיה שעניין אותם, אלא שנראה כי המטרה היא לא להפוך את האתר לחברתי יותר, אלא ליעיל יותר.

מצמידים סיכות, מחליפים חוויות

מהיום הראשון שעלה אתר פינטרסט לאוויר הוגדר כרשת חברתית, למרות שהיו חסרים בו אלמנטים רבים שהיו קיימים ברשתות אחרות. בין האלמנטים השונים החסרים, אחד מהם בלט במיוחד: חוסר היכולת לשוחח עם משתמשים אודות התכנים השונים, לשאול שאלות ולנהל דיון בנושא.

השדרוג הנוכחי הינו חלק מאלמנט נוסף אותו הציגה החברה במאי 2013: האפשרות לשלוח תכנים, סיכות (Pins) כפי שהחברה קוראת להם, בין משתמשים ולהחליף רעיונות והשראות שונות. כעת, יוכלו המשתמשים להחליף ביניהם לא רק תכנים ויזואלים אלא גם הודעות, שיאפשרו להם להבין אחד את השני בצורה טובה יותר.

בבלוג הרשמי של החברה, ציינה פינטרסט כי בכל יום המשתמשים שולחים למעלה מ-2 מיליון סיכות, שכן מדובר על הדרך הטובה ביותר להעביר למשתמשים את התכנים שחבריהם חשבו שיאהבו. עם זאת, פינטרסט רצתה להציע דרך קלה לניהול שיחה אודות התכנים והסיכות השונים, כך שכעת במקום להגיב לסיכה עם סיכה נוספת, יוכלו המשתמשים להגיב גם באמצעות משלוח הודעה.

כך לדוגמה, במידה ואתם מארגנים טיול עם חבריכם, תוכלו לשלוח לכל החברים את הסיכות הרלוונטיות למקום הטיול, מקום הלינה ואפילו הארוחות השונות שתרצו לאכול בדרך, כשכל אחד מהם יוכל להגיב עם הצעות משלו, או לציין כי הוא מעוניין להיות אחראי על הבאת השתייה.

יום לפני הטיול יוכלו כולם להתעדכן בשיחה ובאלמנטים השונים, באמצעות פתיחתה מחלון ההתראות בשירות. לחילופין, כלות יוכלו להחליף רעיונות לפני החתונה, לשתף רשמים ואף להמליץ על תוספות שונות, בצורה הרבה יותר ברורה מזאת שהייתה קיימת עד היום וללא הצורך לצאת אל רשת חברתית אחרת.

ללא דגש על חברתיות

הוספת ההודעות האישיות מתווספת למערכת התגובות שהייתה קיימת עד היום, כשמשתמשים יכלו להגיב על תכנים וסיכות שונות בצורה פומבית החשופה לכלל המשתמשים. עם זאת, המערכת החדשה לא נועדה להעצים את הפן האישי ולגרום למשתמשים להחליף הודעות בסגנון “מה חדש”, אלא להוות עוד כלי עבודה כחלק מהחזון של האתר.

כלומר, על מנת להתחיל בשיחה אישית עם משתמש, יהיה עליכם קודם כל לשלוח לו סיכה, כשלאחר מכן יוכל להגיב עם סיכה משלו, כפי שהיה קיים עד היום, או להגיב באמצעות הודעת טקסט. המשמעות היא שגם ההודעות האישיות “חייבות” להיות סביב נושא מסויים, הנקבע על ידי יוזם השיחה.

בעוד שפינטרסט ביצעה זאת על מנת לחבר “עסקית” בין המשתמשים ולעזור להם לתכנן טוב יותר את האירועים או הסיכות השונות שלהם, אין ספק כי המשתמשים הם אלה שיבחרו כיצד ליישם את מנגנון השיחה החדש – בין אם פינטרסט תאהב זאת או לא. בשורה התחתונה, התוספת הנוכחית היא מבורכת, והאמת היא שאנו מבינים את פינטרסט ברצונה לשמור על “החזון המקצועי” של האתר ולא להפוך אותו לעוד פייסבוק, טוויטר או משהו בסגנון.

וידאו: Share your best discoveries

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: