סטארטאפ ישראלי מלמד קבוצות ספורט איך להרוויח יותר כסף

חברת Pico הישראלית מעניקה לקבוצות ספורט דרך להעמיק את הקשר שלהן עם האוהדים תוך כדי הגדלת הרווחים

מקור: Pixabay

​לקבוצות כדורסל וכדורגל יש אוהדים שהולכים איתם למשחקים בערים ומדינות שונות, חלקם לאורך שנים. קבוצות לא מפספסות את ההזדמנות ומתפעלות חשבונות בכל מדיה חברתית אפשרית, שם הן מחזקות איתם את הקשר. סטארטאפ ישראלי חושב שהוא יכול לשדרג את הקשר של הקבוצות עם האוהדים, ועל הדרך להגדיל עבורן את הרווחים.

להפעיל את האוהדים – ואז להציע להם מרצ’נדייז

Pico (פיקו) הישראלית מספקת תוכנה כשירות (SaaS) למותגי ספורט ובידור להגדלת מעורבות האוהדים, הצופים והעוקבים. פיקו פועלת ליצירת קשר ישיר עם אוהדי הקבוצות, כשאלו מתומרצים בדרכים שונות – החל מפרסום שמם במהלך משחק ועד זכייה בפרסים.

תוך כדי התהליך מבקשת המערכת של Pico מידע מסוים מהאוהדים, לדוגמה כתובת מייל או טלפון, הנשמרים בפרופיל שלו – הנבנה לאורך זמן במערכת. ב-Pico משתמשים במידע הזה, שנאסף בהתאם לבקשות הקבוצות השונות, כדי לפנות אליו עם תוכן ומוצרים של הקבוצה שמעניינת אותו. הפנייה יכולה להיות באופן אורגני בערוץ שבו האוהד היה פעיל או בקמפיינים ממומנים.

ב-Pico אומרים כי השימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה ובינה מלאכותית בא לידי ביטוי בהבנת הכוונה והתשובות של האוהד לשאלות הנשלחות מהמערכת, ובניתוח האינטרtקציה היום-יומית איתו. בנוסף, השימוש בהן בא לידי ביטוי באופטימיזציה של תהליך הצעות התוכן והמוצרים לאוהד על בסיס המידע שהם יודעים עליו.

הפיבוט שהביא לקוחות בליגות הגדולות בעולם

Pico נוסדה ב-2014 כאפליקציה לשיתוף תמונות, אך ב-2016 עשתה פיבוט לתחום ה-Fan Engagement לאחר שהבינה כי “ארגונים גדולים יושבים על הר של מידע עם קהל מעורב, והבעיה שצריך לפתור עבורם גדולה בהרבה משיתוף תמונות, תחום שהוא רווי מאוד”.

החברה נוסדה על ידי אסף נבו, מנכ”ל החברה, רועי מוזר, סמנכ”ל התפעול ואביב פז, ה-CTO של החברה. לחברה הצטרף ב-2017 ירון טלפז, סמנכ”ל שיתופי פעולה אסטרטגיים שעבד בעבר גם כסמנכ”ל השיווק במכבי תל אביב בכדורסל – לקוחה של Pico בהווה.

בין לקוחותיה של החברה: קבוצת ה-NBA לוס אנג’לס קליפרס, אלופת ליגת ההוקי האמריקאית סנט לואיס בלוז, קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד וקבוצת הכדורסל באיירן מינכן. בין לקוחותיה של Pico בארץ: ערוץ הספורט, מכבי תל אביב בכדורסל וקבוצת הכדורגל מכבי חיפה.

Pico גייסה עד כה 1.2 מיליון דולר בסבב Seed ממשקיעים פרטיים ומהקרנות Stadia Ventures, Dreamit Ventures ו-European Pioneers. החברה מייצרת הכנסות דרך מודל עסקי המבוסס על תשלום חודשי קבוע ואחוזים ממכירות.

לחברה 15 עובדים, 12 במשרדיה שבחיפה ו-3 נוספים במשרדי החברה במיין, ארה”ב. לחברה לא מעט מתחרות, בהן Tradable Bits, Game Changer, MVP Index, Cataboom, Zoomph, Tagboard ו-Satisfi, אך ב-Pico אומרים כי אותן חברות מציעות רק חלק מהפתרונות שהם מציעים.

מי יהיו הסטארטאפ, הקרן והאקסלרטור של השנה? מי יהיו הסטארטאפ, הקרן והאקסלרטור של השנה? הצביעו לזוכים שלכם בפרסי ה-GeekAwards

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighberhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "סטארטאפ ישראלי מלמד קבוצות ספורט איך להרוויח יותר כסף"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ירין
Guest

מבורך, מביא כל כך הרבה תועלת לאנושות, בהצלחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: