הסטארטאפ הישראלי Pico מגייס בזמן קורונה: ”אנחנו ככל הנראה החברה היחידה שיכולה להשתמש במצב הקיים לטובתה”

בלעדי לגיקטיים: הפלטפורמה של Pico הישראלית עוזרת לקבוצות הספורט לתחזק את הקשר עם האוהדים. אבל דווקא בזמן המשבר, כשאין ליגות ומשחקים, עולה החשיבות של המוצר של החברה

תמונה: Pexels

כשאנחנו מדברים בחודשים האחרונים על סטארטאפים שהצליחו להרוויח ממשבר הקורונה, אנחנו בדרך כלל מדברים על סטארטאפים בעולם הבריאות או הסייבר. איכשהו, בתקופה שבה הדבר האחרון שיש זה אירועי ספורט, הצליח הסטארטאפ הישראלי, Pico, שעוסק בעולם הספורט, לגייס סכום נאה, וטוען שהוא יכול להשתמש במצב הקיים לטובתו.

שומרת על הקשר בין האוהדים לקבוצות, גם כשהם לא באיצטדיון

Pico (פיקו) הישראלית מספקת תוכנה כשירות (SaaS) למותגי ספורט ובידור להגדלת מעורבות האוהדים, הצופים והעוקבים. פיקו פועלת ליצירת קשר ישיר עם אוהדי הקבוצות, כשאלו מתומרצים בדרכים שונות – החל מפרסום שמם במהלך משחק ועד זכייה בפרסים. תוך כדי התהליך מבקשת המערכת של Pico מידע מסוים מהאוהדים, לדוגמה כתובת מייל או טלפון, הנשמרים בפרופיל שלו – הנבנה לאורך זמן במערכת. ב-Pico משתמשים במידע הזה, שנאסף בהתאם לבקשות הקבוצות השונות, כדי לפנות אליו עם תוכן ומוצרים של הקבוצה שמעניינת אותו. הפנייה יכולה להיות באופן אורגני בערוץ שבו האוהד היה פעיל או בקמפיינים ממומנים.

ב-Pico אומרים כי השימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה ובינה מלאכותית בא לידי ביטוי בהבנת הכוונה והתשובות של האוהד לשאלות הנשלחות מהמערכת, ובניתוח האינטראקציה היום-יומית איתו. בנוסף, השימוש בהן בא לידי ביטוי באופטימיזציה של תהליך הצעות התוכן והמוצרים לאוהד על בסיס המידע שהם יודעים עליו.

“אנחנו יודעים לנווט את הספינה גם כשהמים סוערים מאוד”

עתה משלימה Pico סבב גיוס בהיקף של 3 מיליון דולר מהקרנות Silverhorn Group ו-RSBG Ventures, וכל זאת בלב ליבו של משבר הקורונה שלא רק מערים קשיים על המשקיעים והיזמים בכל העולם, אלא גם עצר כמעט לחלוטין את עולם הספורט. בשיחה עם גיקטיים מסביר אסף נבו, מנכ”ל ומייסד שותף בפיקו, כי למרות שסבב הגיוס החל בתחילת 2020, הוא התמשך אל תוך לב משבר הקורונה. “באופן טבעי הואטה התקדמות סגירת הסיבוב ויצירת התחייבות המשקיעים”.

חששתם שלא תצליחו לגייס?

“כמובן שהיו חששות, אבל החלטנו שאנחנו לא מתכוונים לשבת ולחכות ויצרנו מציאות חדשה שבה אנחנו מנצלים את היכולות הטכנולוגיות של פיקו במהלך המשבר”.

נבו טוען שהיכולות שפיקו נותנת לקבוצות ספורט דווקא מתאימה בדיוק לתקופת הקורונה, “ולמעשה לייצר גדילה משמעותית בשוק קורס”, לדבריו. בכך, נבו טוען כי משבר הקורונה הוביל להאצה נוספת בקצב הגדילה של החברה, מה שהוכיח למשקיעים “שגם בעולם כאוקי ובשוק קורס, יש ביקוש אדיר לטכנולוגיה שלנו. ולא פחות חשוב מכך, כוחנו, כיזמים וכהנהלת החברה, שאנחנו יודעים לנווט את הספינה גם כשהמים סוערים מאוד”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

למרות שכמעט חודשיים שלמים עברו מאז משחק הספורט המרכזי האחרון, נבו טוען כי רוב האוהדים של הקבוצות כלל לא היו בחייהם באיצטדיון, ורוב הפעילות שלהם נמצאת בשנים האחרונות בערוצי הדיגיטל. במהלך תקופת הקורונה הציעה פיקו מספר פתרונות לקבוצות: מאחר שחווית האוהדים נפגעה לאור ביטולי המשחקים, פיקו מאפשרת לקבוצות להמשיך לתקשר איתם גם במהלך המשבר; לאור ביטולי המשחקים, גם ההסכמים עם המפרסמים נפגעו, ופיקו מאפשרת לקבוצות לייצר פעילויות של נותני החסות בערוצי הדיגיטל של הקבוצות; לבסוף, בפיקו מסבירים כי למרות שאין מכירת כרטיסים שמייצרת מידע עבור הקבוצות, הפלטפורמה שלה מאפשרת לקבוצות להתחיל לייצר מאגר אוהדים על בסיס ערוצי הדיגיטל, “כדי שבמשברים עתידיים הם לא ייפגעו קשה כל כך מתנודות”.

נראה שנבו בטוח לגמרי לגבי הערך של פיקו בימים שבהם אין אירועי ספורט: “אנחנו ככל הנראה החברה היחידה שיכולה להשתמש במצב הקיים לטובתה… בכל שיחת מכירה שלנו אנחנו מלמדים את הקבוצות איך המידע שמגיע מהכרטיסים, המרצ’נדייז וכד’ הוא מוגבל מאוד, ומהווה אחוז קטן מאוד מכלל האוהדים שלהם”.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

עוד חושפת פיקו פרטים מעניינים על התנהגות האוהדים וקבוצות הספורט במהלך תקופת הקורונה, ובין היתר מדווחים בחברה על כך שהבחינו באחוזים גבוהים של אוהדים שוויתרו על הכסף ששילמו על מינוי או כרטיס למשחקים, כדי שהקבוצה לא תצטרך להחזיר כסף לאוהדים ולפשוט את הרגל. בגרמניה, למשל, חוקק חוק שמאפשר למארגן האירוע לא להחזיר כסף לרוכשי הכרטיסים, אלא לאפשר לאוהדים לבחור בין וויתור על הכסף לבין קבלת שובר עתידי בשווי הכרטיס המקורי. בפיקו טוענים כי בתגובה לשינוי זה, יצרו מערכת שמאפשרת את זיהוי האוהדים, איתור הכרטיס וסכומו, ויצירת השוברים בהתאם לבקשת האוהד באיזה ערוץ שרק יבחר.


Pico נוסדה ב-2014 על ידי אסף נבו, מנכ”ל החברה, רועי מוזר, סמנכ”ל התפעול ואביב פז, ה-CTO של החברה. לחברה הצטרף ב-2017 ירון טלפז, סמנכ”ל שיתופי פעולה אסטרטגיים שעבד בעבר גם כסמנכ”ל השיווק במכבי תל אביב בכדורסל – לקוחה של Pico בהווה. בין לקוחותיה של החברה: קבוצת ה-NBA לוס אנג’לס קליפרס, אלופת ליגת ההוקי האמריקאית סנט לואיס בלוז, קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד וקבוצת הכדורסל באיירן מינכן. בין לקוחותיה של Pico בארץ: ערוץ הספורט, מכבי תל אביב בכדורסל וקבוצת הכדורגל מכבי חיפה. לחברה 15 עובדים, 12 במשרדיה שבחיפה ו-3 נוספים במשרדי החברה במיין, ארה”ב.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

8 תגובות על "הסטארטאפ הישראלי Pico מגייס בזמן קורונה: ”אנחנו ככל הנראה החברה היחידה שיכולה להשתמש במצב הקיים לטובתה”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

נראה כמו משהו שניתן לעשות עם בוט של טלגרם…

טלי פז
Guest

אלופים! חברה צעירים מוכשרים יזמים ויצירתיים!
שאפו גדול????

מאיר
Guest

אז קדימה, תעשה. יא שכיר לנצח

ASD
Guest

די עם ה”בזמן הקורונה” הזה! נגמרה הקורונה, תמצאו קליקבייטים יותר מוצלחים

אנונימית
Guest

מתה לעבוד שם. אבל איפה הקריירות? לא מפורסם באתר שלהם אפילו. לא ברור על איזה משרות הם מדברים.

אשטנקר
Guest

מתכתנים = פועלי בניין וירטואלים

משועמם
Guest

אחרי 6 שנים אם אתה מגייס 3 מליון זה אומר שהמצב לא משהו בכלל. אחרי 6 שנים רצויי שיהיה כבר עסק מרוויח נטול משקיעים או לחילופין גיוסי הון גדולים שווים את הדילול.

אין דין ואין דיין
Guest
אין דין ואין דיין

מצחיק שיש פה כתבה שלמה על כלום, חברה שמוציאה כל יומיים כתבות על גיוסים לא ברורים. מה רווחי החברה? כמה לקוחות חדשים יש לה? מה קצב הצמיחה? כתבת PR רע שתעשה בלאגן לפאונדרים שברור לכולם עכשיו שהם צועקים לעזרה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: