סטארטאפ ישראלי מאפשר למפעיל לנהוג במשאית שנמצאת אלפי קילומטרים ממנו

הסטארטאפ הישראלי פאנטום אוטו – Phantom Auto – גייס לצורך כך 13.5 מיליון דולר בהובלת Bessemer Venture Partners. יאפשר למפעיל לשבת על כסא גיימינג בחדר בקרה ולנהוג במשאיות במרחק אלפי קילומטרים ממנו

מקור: Phantom Auto

הדרך לעולם שבו יסעו רק רכבים אוטונמיים עוד ארוכה ומפותלת, אבל הסטארטאפ הישראלי Phantom Auto רוצה לסייע בזירוז העניינים באמצעות תוכנה שמאפשרת לשלוט באותם רכבים מרחוק. כעת, מודיעה החברה כי השלימה גיוס של 13.5 מיליון דולר בהובלת Bessemer Venture Partners, מה שמעמיד את סך גיוסיה מאז הקמתה על 19 מיליון דולר.

כמו משחק מחשב בחיים האמיתיים

המערכת שפיתחה Phantom Auto (פנטום אוטו) מאפשרת להשתלט מרחוק על רכבים אוטונמיים, גם ממרחק של אלפי ועשרות-אלפי קילומטרים. אמנם ההתמקדות המרכזית כרגע היא בעיקר במשאיות, אבל המערכת מיועדת לשליטה מרחוק גם ברכבים פרטיים, ברובוטים תעשייתיים או בכאלו המשמשים לשילוח חבילות.

חדר הבקרה שנראה כמו חלומו של כל גיימר. מקור: Phantom Auto

השליטה המרוחקת מתבצעת באמצעות מרכזי שליטה שבהם נמצא מפעיל אנושי, ומערכת המותקנת ברכבים או ברובוטים. המערכת מבטיחה להציג את התמונה האמיתית שלהם בזמן אמת, בכל רגע נתון, וללא שיהוי – אלמנט קריטי כדי שהכל יעבוד כראוי וללא נפגעים. הנהג המרוחק מקבל את התמונה המלאה והסטטוס של הרכב בכל רגע נתון באמצעות מצלמות, שהנתונים מהם מוצגים על מספר מסכים במקביל, בעוד שברכב עצמו מותקן טאלבט או מסך שמציג בלייב את הנהג הוירטואלי ששולט בו.

Phantom Auto הוקמה ב-2017 על ידי שי מגזימוף, שמכר ב-2015 את החברה שלו Nextpeer לוייבר תמורת כ-9 מיליון דולר, אליוט כץ ואוהד דביר, והיא מחזיקה במשרדים בתל אביב ובקליפורניה. לאחרונה, הדגימה החברה כיצד המערכת שלה אפשרה לה לשלוט מרחוק במשאית מתוצרת Terberg, אחת מיצרניות המשאיות הגדולות בעולם. השליטה התבצעה באמצעות חיבור המתבסס על רשתות סלולריות, כשהמפעיל נמצא בעמק הסיליקון – מרחק של אלפי קילומטרים מהמשאית עצמה ששהתה באיזור אטלנטה.

צפו: משאית אוטונומית נשלטת ממרחק של 4,000 ק״מ

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

8 תגובות על "סטארטאפ ישראלי מאפשר למפעיל לנהוג במשאית שנמצאת אלפי קילומטרים ממנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

את המיליונים ישקיעו בתשתית סלולר מתקדמת? זה נכון שהכסא נראה ממש מליון דולר (או 19) אבל יש פה חסם אחר (אמיתי לשם שינוי) שלא יפתר בשנים הקרובות בכיסוי שאתם רוצים..

קפטליסט
Guest

מממ לא כ”כ הבנתי – בשביל מה זה טוב?
על פניו זה פחות בטוח ופחות יעיל מאוטונומיה מלאה, כי אתה צריך להתבסס על נהג אנושי (וככה בעצם לא חסכת כמעט שום דבר, אולי חוץ מהאפשרות להשתמש באותו הנהג באיזורים שונים במדינה גדולה, או לשכור נהגים זרים בשכר רעב) וגם על תשתית תקשורת בכיסוי של 100%. כיום קשה להסתמך על זה, בכיף המשאית יכולה לאבד תקשורת עקב תקלה בחברת סלולר או אפילו כניסה למנהרה, ובאותו רגע הפכת אותה למסוכנת בהרבה מרכב אוטונומי שתיאורטית אמור לפעול בסדר גם ללא צורך בשום תיקשורת חיצונית.

יצחק כהן
Guest
ב”ה אחלה פתרון לשלב הבניים שאנו נמצאים, כיום פיתוח של מערכת אוטונומית מלאה שתקבל את כל האישורים זה עניין של שנים דבר שני אני בטוח שהם חשבו על אפשרות של איבוד קשר שכנראה יגרום למשאית לבצע פעולות אוטונומיות בסיסיות כגון עצירה בטוחה והדלקת אורות חירום, אחרת אף מדינה נורמלית לא תאשר כלי כבד שבמקרה של איבוד קשר ימשיך לנסוע.. ולגבי ניתוקי הרשת סביר להניח שכלי כזה שעלות הסחורה עליו יכולה להגיע למאות אלפי דולרים יופעל ע”י מספר כרטיסי SIM של חברות שונות כדי למנוע איבוד קשר עד המקסימום נקודה שלישית לגבי הנהגים, זה יכול לאפשר לנהגים לנוח יותר וללא לחץ,… Read more »
מרייה
Guest

ב”י

(בעזרת ישו)

יצחק כהן
Guest

ב”ה

אם יש לך תגובה עניינית בבקשה תכתוב.
אם זה סתם כואב לך, אל תקרא את התגובות שלי, או תלך לייעוץ, בד”כ אני מכניס תוכן ענייני בתגובות ומכבד כל אחד שתורם מזמנו כדי להעשיר את הכתבה

בןב
Guest

ממש what could go wrong?

יוסי
Guest

לפי הבנתי, מדובר בפתרון משלים לרכב אוטונומי, לא במקום

אני
Guest

מיותר. כל עוד צריך נהג אחר פר משאית זה ממש לא יועיל. עדיף שישב במשאית עצמה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: