Personetics הישראלית מגייסת 6.5 מיליון דולר

תנופת הסטארטאפים נמשכת: חברת פרסונטיקס הישראלית הודיעה הלילה על סיום סבב הגיוס הראשון של החברה על סך של 6.5 מיליון דולר. המשקיעות בסיבוב הנוכחי: סקויה ישראל וכרמל ונצ’רס.

לפי הודעה שפורסמה במהלך הלילה, חברת פרסונטיקס (Personetics) הישראלית, המספקת פתרונות לאינטראקציה עם לקוחות עבור מוסדות פיננסיים, סיימה את סיבוב הגיוס הראשון שלה (Round A) בהצלחה עם סכום כולל של 6.5 מיליון דולר. בסיבוב השקיעו שתי קרנות ישראליות: כרמל ונצ’רס וסקויה ישראל, ובעקבותיה יצטרפו לדירקטוריון החברה אבי זאבי (כרמל) ושמיל לוי (סקויה ישראל).

פרסונטיקס היא חברה צעירה יחסית לעולם הפיננסים, אשר הוקמה לפני קצת יותר משנה על-ידי דוד סוסנה ודוד גוברין, המייסדים של הסטארטאפ Actimize, אשר נמכר ל-NICE הישראלית ב-2007 תמורת 280 מיליון דולר. השניים, הגיעו עם הכרות נרחבת עם תעשיית הבנקים והפיננסים בעקבות עבודתם עם Actimize (שפיתחה פתרון לזיהוי הונאות והלבנת הון), זיהו את הצורך של הבנקים להתמודד עם הכלכלה המשתנה ועם כל הטכנולוגיה החדשה שגורמת לצרכן לצרוך את השירותים שלו בצורה אחרת.

המהפכה הדיגיטלית בעולם הבנקים

הפתרון שמפתחת פרסונטיקס, אשר נקרא Digital Banker, מאפשר לבנקים לספקים ערוץ שירות-עצמי ומותאם אישי ללקוחות שלהם דרך האינטרנט, דרך אפליקציה בטלפון הנייד ואפילו בהודעות טקסט. הרעיון שעומד מאחורי הפתרון הוא לאפשר ללקוחות לבצע מגוון פעולות רחב יותר באמצעות שירות עצמי ובכך להפחית את העומס על מרכזי השירות האנושיים של הבנק, בין אם מדובר במוקד הטלפונים ובין אם מדובר בסניפי הבנקים. כאשר הלקוח פונה לבנק לצורך ביצוע פעולה או שאילתה מסוימת באחד מהערוצים הדיגיטליים, הבנקאי הדיגיטלי של פרסונטיקס מספק מענה ללקוח ומדמה נציג אנושי בצד השני. לדברי סוסנה, אחד מהיתרונות הגדולים של הבנקאי הדיגיטלי הוא שניתן להחליף ערוץ תקשורת בכל שלב נתון (מאינטרנט לאפליקציה, או להודעות טקסט) והבנקאי הדיגיטלי ידע להמשיך את התקשורת מאותה נקודה, מה שבנקאי אנושי לא יכול לעשות.

גם בישראל, אך בעיקר בארצות הברית, ניתן לראות בשנים האחרונות התקדמות משמעותית של הבנקים בכיוון העידן הדיגיטלי. אם לפני קצת יותר מעשר שנים לא היינו יכולים אפילו לגשת לחשבון שלנו דרך האינטרנט, היום לכל אחד מהבנקים הגדולים יש אפליקציה לאייפון וחלק מהבנקים בארצות הברית אף מאפשרים ללקוחותיהם להפקיד שיקים לחשבון הבנק שלהם על-ידי צילום השיק באייפון ושליחת הצילום לבנק.

המעבר לעידן הדיגיטלי אמנם הביא איתו נגישות ונוחות, אך גם הוליד סוג חדש של מפגעים בדמות פעולות זיוף נרחבות, פריצות לחשבונות בנק ואפילו פעולות המבוצעות בטעות עקב כך שאין בקרה אנושית על מה שמתבצע (כי הכל מבוצע אוטומטית מול מחשב). אם פרסונטיקס תצליח לגרום לבנקאי הדיגיטלי להביא את אותם היתרונות של בקרה וזיהוי גם לעולם המקוון באמצעות הבנקאי הדיגיטלי, אז יש סיכוי טוב שלקוחות רבים יעברו להשתמש בפלטפורמה החדשה ובכך יסייעו לבנק (ולעצמם) לחסוך משמעותית בעלויות.

מפיתוח לשיווק

אבי זאבי, שותף בכרמל ונצ’רס ציין כי “אנו מאמינים שהפתרון שפיתחה פרסונטיקס הוא מהפכני בתעשייה הזאת והוא יכול לשנות את הצורה שארגונים פיננסיים מתקשרים עם הלקוחות שלהם אחת ולתמיד” . זוהי אינה הפעם הראשונה שזאבי נפגש עם שני המייסדים, אחרי שגם החברה הקודמת זכתה להשקעה מכרמל ונצ’רס. “אנחנו שמחים לשתף שוב פעולה עם שני יזמים מוצלחים ולהתחבר עם שותף השקעה כמו סקויה ישראל” ציין זאבי.

לפי הדיווח, סבב הגיוס האחרון ישמש את החברה כדי לפתח את הדור הבא של פתרון הבנקאי הדיגיטלי כמו גם על-מנת להרחיב את מאמצי הפיתוח העסקי, השיווק והמכירות, בעיקר בארצות הברית.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: